درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر سریعترین و بهترین روش درمان بیماری های آنورکتال

عکس عمل بواسیر

افراد زیادی می خواهند قبل از انجام عمل,یک سری عکس و فیلم از آن را ببینند تا بیشتر متوجه شوند که این نفرایند چطور انجام می شود.اما قبل از هر چیزی این مورد را به شما بگوییم که ممکن است با دیدن عکس عمل بواسیر,استرس شما بیشتر شود و به همین خاطر برای کسانی که در شرف عمل هستندن به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.اما به طور این کار حدود 25 دقیقه طول خواهد کشید که در بیمار در این مدت به هیچ عنوان درد و خونریزی نخواهد داشت و از این رو بهترین انتخاب برای آدم های حساس یا دارای بیماری خاص به حساب می آید.به هر حال ما می خواهیم در این مقاله تمام موارد مرتبط با بیماری هموروئید یا همان بواسیر را بررسی کنیم و ببینیم اصلا می توان بدون لیزر یا جراحی آن را به طور کلی از بین برد یا خیر.

 

خب قبل از اینکه بخواهیم عکس ها را به شما عزیزان نشان دهیم,بهتر است با تمام جوانب بیماری آشنا شوید تا از مقدار استرس کاسته شود و از آن طرف متوجه نوع و شدت بیماری خودتان هم شوید (اگر می خواهید سریع تر عکس ها را ببینید,کمی به پایین اسکرول کنید).به طور کلی بیماری های مقعدی همه ساله نسبت به سالهای قبل شایع تر می شوند که این اصلا خبر خوبی نیست.اما به راستی چرا چنین اتفاقی افتاده است و چطور می توانیم از بروز بیماری جلوگیری کنیم؟ برای پاسخ دادن به این سوالات تا انتهای مقاله همراهمان باشید.

 

بواسیر یا همان هموروئید (به انگلیسی)

در کشورهای خارجی,بواسیر را با نام هموروئید می شناسند که اسم علمی آن به حساب می آید.اگر بخواهیم این بیماری و نحوه به وجود آمدنش را توصیف کنیم,باید بگوییم که بواسیر به نوعی از بیماری های آنورکتال گفته می شود که در اثر ایجاد فشار بیش از حد بر رگ های ناحیه تحتانی یا همان مقعد ایجاد شده که چندان نگران کننده نیست.دقت داشته باشید که این رگ های متورم اگر درمان نشوند,می توانند بافت های اضافه ای به وجود بیاورند که گاهی مواقع از مقعد بیرون زدگی پیدا می کنند (بواسیر داخلی) و همینطور هم بر شدتش افزوده می شود.از آن طرف خود بیماری بواسیر به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می شود که هر کدام از این دو,یک سری علائم دارند که با هم بررسی خواهیم کرد.این مورد را در نظر داشته باشید که فشار بیش از حد می تواند برای هر کسی رخ دهد و اینطور نیست که بواسیر تنها در افراد مسن و ضعیف دیده شود.

بواسیر داخلی

همانطور که گفته شد,بواسیر با دو ننوع خارجی و داخلی دسته بندی می شود که نوع داخلی آن کمی سخت تر درمانن خواهد (البته با روش های درمان خانگی).چرا که در اینن حالت,فرد دسترسی کامل به ناحیه بواسیری را ندارد و از این رو نمی توان از مواد و کرم های مختلف برای آن استفاده کرد و به شکل مستقیم چیزی زد.از این رو پیشنهاد می شود که اگر بواسیر داخلی شدید دارید,سریعا به پزشک مراجعه کنید تا بهترین روش درمان را برای شما در نظر بگیرد و از آن طرف وقت خودتتان را با روش های بیهوده هدر ندهید.نکته قابل توجه در رابطه با اینن بیماری این است که گاهی مواقع مقدار خونریزی بسیار زیاد شده و از این رو می تواند باعث بروز مشکلات زیادی از جمله کمخونی مزمن در افراد مسن و خانم های عزیز شود که معمولا این مشکل را دارند.به همین خاطر بهتر است در طول درمان از مواد غذایی خون ساز مانند انار,سیب,الو و موز کمک بگیرید.اما از آن طرف باید بگوییم کهبیش از 90% بیماران به هیچ عنوان در طول بیماری درد نخواهند داشت و اگر هم داشته باشند,انقدر اندک است که چندان به چشم نمی آید و از این رو بیماران برای مراجعه به پزشک مقاومت زیادی می کنند و تا وقتی بیماری به بیشترین شدت خود نرسیده است,به پزشک مراجعه نمی کنند.اما نکته آخر اینکه بواسیر داخلی تنها یک نوع نیست و بر اساس مقدار و شدتی که دارد,به چهار گروه مختلف تقسیم می شود :

  1. بواسیر داخلی از نوع اول که بسیار ضعیف بوده و تنها باعث ایجاد یک سری رگ های متورم در ناحیه مقعدی می شود و اگر سریعا پیگیری کنید,درمانش بسیار راحت است (با روش های خانگی).متاسفانه افراد کمی هستند که در این مرحله اقدام به درمان کنند و گاهی مواقع هم پیش می آید که اصلا متوجه وجود بیماری در بدن نمی شوند.در این حالت مقدار خونریزی بسیار کم بوده و به شکل رگه هایی بر روی مدفوع قابل مشاهده خواهد بود.
  2. بواسیر داخلی نوع دوم که در این مرحله شدت بیماری بیشتر شده و می توانید به راحتی خونریزی را مشاهده کنید.یکی دیگر از مواردی که می توانید به آن دقت داشته باشید,بیرون زدگی بافت است که در هنگام نشستن دیده می شود و بعد از چند دقیقه خودش به درون مقعد باز می گردد.روش های درمان سنتی ممکن است در این مرحله چنندان جوابگو نباشند و تنها برای کنترل بیماری به کار بروند.
  3. بواسیر داخلی نوع سوم که دیگر شوخی بردار نیست و می تواند مشکلات زیادی برای بیمار به وجود بیاورد.شروع خونریزی های شدید دقیقا از همین مرحله است و ممکن است در طول بیماری یک سری عفونت ها هم به سراغ شما بیایند و به همین خاطر سریعا با پزشک مشورت داشته باشید.در آخر هم این را بگوییم که بافت دارای افتادگی را می بایست با دست به داخل بدن فرو ببرید که کار سختی نیست و دردی هم ندارد.
  4. بواسیر داخلی نوع چهارم که دیگر بدترین حالت به حساب می آید و مقدار خونریزی و گاهی درد به بیشترین حد خود می رسد.این نوع بواسیر هیچ روش درمانی به جز لیزر و تیغ جراحی ندارد و پیشنهاد می شود که اصلا وقتتان را با روش های خانگی و داروها هدف ندهید.همچنینن ممکن است در اثر گذشت زمان,یک سری بیماری های دیگر مانند آبسه مقعدی ایجاد شود که شرایط خاصی دارد.

بواسیر خارجی

دومین نوع از بواسیر که معمولا با روش های خانگی می توانید آن را راحت تر درمان کنید,نوع خارجی است که در بیرون ناحیه مقعدی ایجاد می شود و معمولا بیمار تشخیص راحتی خواهد داشت.این نوع از هموروئید برخلاف نوع داخلی,به هیچ عنوان خونریزی ندارد و اگر هم دیدید که خون می آید,قطعا یک مشکل دیگری هم وجود دارد که باید بررسی شود.اما از آن طرف نکته منفی این وجه از بیماری این است که فرد معمولا در طول روز و شب درد دارد که برای تسکین آن یک سری دارو و مواد طبیعی تجویز می شود.بواسیر خارجی روز به روز شدتش بیشتر می شود و گاهی مواقع میزان درد بیمار تا حدی افزایش پپیدا می کندن که تحمل آن کار راحتی نیست و پزشک مجبور است برای معاینه از داروی بی حسی استفاده کند و به همین دلیل باید بعد از متوجه شدن حضور بیماری,سریعا اقدام به درمان کنید که روش درمان را پزشک به شما خواهد گفت.

عکس عمل بواسیر

خب در این قسمت می رسیم به حث اصلی یعنین عکس عمل بواسیر به هرماه یک ویدیو از نحوه جراحی و اینکه چطور اننجام می شود.دقت داشته باشید که ویدیویی قرار داده شده دستگاه LHP می باشد و ما در تهرانی از نوع CO2 کمک می گیریم که تکنولوژی جدیدترین به حساب می اید و بیمار هیچ درد و خونریزی هم ندارد!به هر حال ما همیشه پیشنهاد می کنیم که از لیزر به جای سایر روش های درمانی استفاده کنید,چرا که مزیت های زیادی دارد :

  • درمان بواسیر با لیزر نیست به جراحی سنتی هزینه کمتری برای شما خواهد داشت.
  • در طول لیزر از داروی بی حسی استفاده می شود و به همین خاطر بیمار هیچ دردی نخواهد داشت و کسانی که هم به داروهای بیهوشی حساسیت دارند می توانند این کار را انجام دهند.
  • بعد از انجام لیزر و چند دقیقه استراحت,می توانید به زندگی روزمره خود برگردید و اصلا دوره نقاهتی در کار نیست.
  • یکی از مزیت های اصلی لیزر این است که احتمال پاره شدن عضله اسفنکتر داخلی (به وجود آمدن بی اختیاری مدفوع) و انتقال عفونت به صفر رسیده است و نیازی به نگرانی در این زمینه نیست.
  • در آخر هم این مورد را بگوییم که کل این کار بین 20 الی 30 دقیقه طول خواهد کشید و دیگر نیازینیست چند ساعت در اتاق عمل باشید (1 الی 2 ساعت).

یکی از موارد دیگری هم که می بایست بگوییم این است که در صورت مشکل بعد از انجام لیزر, تهرانی تمام مشکلات شما را برطرف خواهد کرد که تا به امروز مشکل جدی پیش نیامده است (نگران نباشید).

فیلم لیزر بواسیر

فیلمی کوتاه و کاربردی از نحوه انجام لیزر بواسیر.دقت داشته باشید که این ویدیو از یوتیوب جمع آوری شده است و ربطی به بیماران تهرانی ندارد!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.