درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر سریعترین و بهترین روش درمان بیماری های آنورکتال

قوی ترین داروی هموروئید

بواسیر یا هموروئید جزء بیماری هایی است که از گشاد یا واریسی شدن عروق بافت های ناحیه رکتوم به وجود می آید. این عارضه به شدت در جامعه کنونی رواج پیدا کرده و درصد قابل توجهی از افراد حداقل آن را در طول زندگی خود تجربه خواهند کرد. این بیماری در مراحل ابتدایی و مقدماتی نیازی به روش های تهاجمی نبوده و تنها با مصرف دارو درمان پذیر خواهد بود. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با قوی ترین داروی هموروئید و روش های مداوای این بیماری صحبت کنیم پس تا پایان آن با ما همراه باشید.

علایم و نشانه های بواسیر کدامند؟

در صورتی که هموروئید بزرگ و متورم شده و به سمت مقعد حرکت کند, به آن بواسیر پرولاپس گویند. این نوع از بیماری اگر چه دردناک نبوده ولی می تواند علایم و نشانه های زیادی را با خود به همراه داشته باشد که عبارتند از:

  • احساس درد

بسیاری از افرادی که به بواسیر مبتلا هستند, احساس درد شدید در ناحیه مقعد خود دارند که با نشستن و ایستادن های طولانی مدت, شدت این ناراحتی بیشتر می شود; البته در بسیاری از مواقع مانند اجابت مزاج و… که فشار زیادی به ناحیه رکتوم وارد می شود, میزان آن شدیدتر خواهد شد.

  • خونریزی هنگام اجابت مزاج

یکی از شایع ترین علایم بواسیر که اکثر افراد با این نشانه آن را می شناسند, خونریزی همراه با دفع مدفوع می باشد. این خونریزی با پیشرفت بیماری متفاوت بوده و معمولا به رنگ روشن و به صورت کم حجم و قطره ای نمایان می شود. باید به این نکته توجه کرد که در صورت ادامه روند خونریزی به مدت طولانی فرد با کم خونی و فقدان آهن روبرو خواهد بود; بنابراین نسبت به این موضوع بی توجه نبوده و حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

  • خروج ترشحات لیز و لغزنده

خروج ترشحات لغزنده, لزج و بی رنگ همراه با مدفوع از نشانه های بروز بواسیر در بیماران بوده که در اثر کم کاری روده ها و ابتلا به یبوست مزمن ایجاد می شود.

  • بیرون زدگی بافت های داخلی رکتوم

التهاب و کشیدگی رگ ها باعث بروز تورم عروق در ناحیه رکتوم شده و بیرون زدگی بافت های اطراف دریچه مقعد را به وجود می آورد. از آنجایی که مشابه این عارضه در رابطه جنسی مقعدی هم به وجود می آید, بیمار از مطرح کردن آن نزد پزشک احساس خجالتی می کند.

  • خارش و سوزش

یکی از آزاردهنده ترین علایم بواسیر, احساس سوزش, خارش و درد در ناحیه مقعد می باشد که شخص با خواراندن آن شرایط بافت های ناحیه رکتوم را وخیم تر می کند. البته تمامی این نشانه ها در بسیاری از بیماری های نشیمنگاهی وجود دارد ولی در هموروئید شایع تر می باشد.

  • احساس اجابت مزاج ناکامل

در حالت عادی و معمولی ناحیه رکتوم وظیفه تخلیه کامل مدفوع را بر عهده دارد و با تجمع مدفوع در ناحیه رکتوم و برخورد آن با بافت های کناری, فرد احساس نیاز به اجابت مزاج می کند.  در برخی مواقع که فرد دچار بیماری بواسیر شده, عضلات و دریچه خروجی ناحیه رکتوم توانایی دفع کامل اجابت مزاج را نخواهند داشت که در نتیجه آن شخص احساس دفع ناکافی و باقی ماندن مدفوع می کند.

  •  قابل رویت بودن بافت های بواسیری

معمولا بواسیر داخلی به دلیل قرار گرفتن در بافت های درونی مقعد, با چشم قابل مشاهده نیست. تنها راه دیدن و ملاحظه آن این است که عضلات بواسیری دچار پرولاپس شده باشند. این بیرون زدگی رکتوم باعث احساس ناخوشایندی در افراد و ترس از مشکلات به وجود آمده می شود که با پیشرفت علم و تکنولوژی در عرصه پزشکی قابل درمان خواهد بود.

  • وجود برجستگی یا توده در داخل مقعد

همانگونه که در موارد بالا نیز به آن اشاره شد; تنها راه احساس بواسیر, مبتلا شدن به پرولاپس یا بیرون زدگی از مقعد می باشد. معمولا پزشک متخصص با انجام انگشتی رکتال و با استفاده از تجهیزات پیشرفته پزشکی مانند آندوسکوپی, کولونوسکوپ و… اقدام به معاینه فرد کرده و بهترین روش را برای درمان بیماری تجویز می کند.

علت به وجود آمدن بواسیر در مقعد چیست؟

در صورتی که مویرگ های دیواره داخلی و خارجی مقعد تحت فشار و کشیدگی زیاد قرار گیرند, فرد به بیماری بواسیر مبتلا خواهد شد که با علایم تورم, خونریزی و درد شدید در ناحیه رکتوم خود را نمایان می سازد. اما علت این امر چیست؟ در ادامه با بسیاری از این دلایل آشنا می شوید که عبارتند از:

  1. یبوست و اسهال مداوم
  2. مصرف غذاهای کم فیبر
  3. کم آبی بدن
  4. کم تحرکی
  5. رابطه جنسی مقعدی
  6. حمل اشیاء سنگین
  7. اضافه وزن و چاقی
  8. زور زدن زیاد در دستشویی
  9. نشستن و ایستادن های طولانی مدت
  10. سابقه بیماری های روده ای
  11. اختلالات کبدی
  12. مصرف مواد مخدر
  13. افزایش فشار خون

بهترین روش درمان بواسیر چیست؟

درمان بواسیر به میزان وخامت و مدت زمان ابتلا به آن بستگی دارد; به عبارت دیگر بیمارانی که در مراحل اولیه هستند به احتمال زیاد با استفاده از روش های خانگی و گیاهان دارویی قابل درمان بوده و احتیاجی به جراحی نداشته باشند. افرادی که درمان این بیماری را به تعویق می اندازند باید توجه کنند که ممکن است میزان آن وخیم تر شده و مجبور به انجام جراحی های سنگین باشند; پس تا حد امکان توصیه می شود که نسبت به این موضوع بی تفاوت نبوده مراقبت های لازم را در این زمینه داشته باشید.

امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در عرصه پزشکی, یکی از بهترین روش های درمان بیماری های نشیمنگاهی, لیزر می باشد که توانسته نظر مثبتی از تمامی افراد به خود جلب کند. جراحی توسط لیزر توانسته در سال های اخیر انقلابی برای جامعه درمانی به وجود آورد. همانطور که می دانید در گذشته برای مداوای بواسیر از عمل های باز و سنتی استفاده می کردند که علاوه بر زمان بر بودن, عوارض جبران ناپذیری را برای بیماران بعد از عمل به همراه داشت. در ادامه با مزایای لیزر درمانی بواسیر آشنا می شوید که عبارتند از:

  • صرفه جویی در زمان و هزینه بیمار
  • عدم بازگشت و عوود مجدد
  • بدون تماس ابزارآلات پزشکی با بافت های ناحیه رکتوم
  • کاهش عارضه بی اختیاری در دفع مدفوع
  • افزایش بهبود زخم ناشی از جراحی
  • عدم نیاز به پانسمان های طولانی
  • کاهش قابل توجه میزان خونریزی
  • بستری نشدن در بیمارستان و ترخیص بیمار 40 دقیقه بعد از عمل
  • سرپا شدن و انجام فعالیت های عادی روزانه بعد از عمل

قوی ترین داروی هموروئید چیست؟

به طور معمول مصرف پماد های آنتی هموروئید اثرات بی حس کنندگی داشته و در درمان بیماری بواسیر موثر و علایم آن را از بین خواهد برد. تمامی این پمادهایی که تجویز شده اند نباید بیش از یک هفته مورد استفاده قرار گیرند چرا که مشکلات پوستی و زخم های لایه ای را برای شما به همراه خواهند داشت. در ادامه با قوی ترین داروی هموروئید که به صورت موضعی برای درمان بواسیر استفاده می شود, آشنا می شوید که عبارتند از:

  • پماد آنتی هموروئید
  • داروی هیدروکورتیزون
  • پماد نیتروگلیسیرین
  • پماد لیدوکائین
  • شیاف آنتی هموروئید
  • پماد و لوسیون پراموکسین
  • شیاف گلیسیرین
  • پماد ام جی
  • پماد ایپروئید
ممکن است شما دوست داشته باشید
14 نظرات
  1. فاطمه شیبانی می گوید

    سلام و عرض ادب
    ساکن اصفهانم. کلنوسکپی شدم. سه چهار ساله بخاطر هموروئید و فیشر هرروز خیلی درد تحمل میکنم بطوریکه خونه نشین و تقریباََ زمین گیر شدم. کاش ساکن تهران بودم و به هر جبر و زوری خودم رو برای جراحی لیزری به شما می‌رسوندم اما، حتی به سختی از منزل بیرون میام چه برسه به اینکه بتونم حتی برای یک روز تهران بیام. خواهش و التماس میکنم اگه در اصفهان دکتر یا مطب جراح لیزر هموروئید سراغ دارید به من معرفی فرمائید‌.
    ممنون

    1. ادمین می گوید

      نه متاسفانه مرکز لیزر فقط تهران هستش،با مراجعه حضوری می تونید برای همیشه از این بیماری راحت بشین

  2. حسین موسوی می گوید

    سلام درباره هزینه های جراحی بفرمایید

    1. ادمین می گوید

      سلام
      متاسفانه این سوال روزانه توسط صدها نفر در بخش نظرات پرسیده میشه!
      امکان درج هزینه در این بخش وجود ندارد و باید تماس بگیرید.
      هزینه نهایی پس از معاینه پزشک و تعیین نوع و شدت بیماری مشخص خواهد شد.

  3. مهدی می گوید

    سلام.
    من چند وقتیه به خاطر رژیم غذاییم یخورده یبوست دارم و چندوقته بعد دستشویی رفتن، سمت راست مقعدم یه ذره ورم می‌کنه و درد خفیفی داره و دردش کم‌کم رفع میشه.
    البته یه مقدار از اون ورم توی حالت عادی هم که درد ندارم همیشه هست و قابل لمسه. نرمه ولی شکل خاصی نداره و در کل زیاد قابل مشاهده هم نیست.
    الان می‌تونم داروی خاصی استفاده کنم برا رفعش؟

    1. ادمین می گوید

      سلام
      اگر جدیدا به این مشکل دچار شده اید، بله. ( نهایتا طی یک ماه گذشته )
      حتما از روشهای خانگی و دارویی استفاده کنید.
      بهداشت فردی و نکات اشاره شده در سایت را با دقت مطالعه و رعایت کنید.
      احتمالا مشکل حل خواهد شد، اما در صورت تشدید و ادامه دار بودن به پزشک متخصص مراجعه بفرمایید.
      ما در کلینیک تهرانی، مرکز تخصصی درمان بیماریهای مقعدی و نشیمنگاهی در خدمت شما هستیم…

  4. کاظی می گوید

    سلام من چند ساله بیماری بواسیر دارم و خیلی داره اذیتم میکنه چاره کار چیست

    1. ادمین می گوید

      سلام
      وجود هموروئید در بدن و عدم توجه به آن، باعث شدت گرفتن بیماری خواهد شد.
      لیزر درمانی در کمتر از 30 دقیقه و بدون بی هوشی انجام میشه. دوران نقاهت ، درد و خونریزی نداره، در صورت امکان میتونید از لیزر درمانی استفاده و در غیر اینصورت از سایر روشهای تهاجمی مانند جراحی استفاده کنید.

  5. fa می گوید

    ببخشید داروی اولیه بواسیر چیه مادرم دکتر نمی تونه بره استفاده کنه

    1. ادمین می گوید

      سلام
      به طور کلی درمان های خانگی ، گیاهی و دارویی در مراحل اولیه هموروئید کارایی دارند.
      در موارد پیشرفته برای رهایی از عارضه باید از روشهای تهاجمی استفاده بفرمایید.
      لیزر درمانی هموروئید در کمتر از 30 دقیقه انجام میشه و درد و خونریزی و دوران نقاهتی نداره.
      داروها و روشهایی که در سایت به آنها اشاره شده همگی کار ساز هستند، در صورتی که بیماری در مراحل اولیه خود قرار داشاته باشد.
      پماد و شیاف های آنتی هموروئید
      وازلین
      روغن زیتون
      استفاده از ملین ها
      حمام سیتز
      ورزش و تحرک
      رعایت بهداشت و نکات اشاره شده و … همگی به روند بهبود کمک میکنند و اگر هموروئید در مراحل اولیه باشه به مرور درمان خواهد شد.

  6. مر می گوید

    سلام هزینه درمان لیزری چنداست

    1. ادمین می گوید

      سلام
      هزینه پس از معاینه پزشک، و تعیین نوع و شدت بیماری مشخص خواهد شد.
      در حال حاضر و در این تاریخ شروع هزینه ها حدودا از 5 میلیون تومان می باشد.

  7. ماهان می گوید

    سلام یه مدته متوجه بیرون زدگی در ناحیه مقعد شدم البته درد و سوزش و خارش و خونریزی ندارم خواستم بدونم آیا دچار بواسیر شدم؟ و اینکه جهت برگرداندن بیرون زدگی مقعد به داخل چه دارویی پیشنهاد میکنید؟

    1. ادمین می گوید

      سلام
      موارد این چنینی را حتما مورد معاینه پزشک قرار دهید تا تشخیص قطعی و بهترین روش درمان را به شما پیشنهاد دهند.
      اما از گزینه های درمان خانگی هم، که مقاله آن در سایت موجود است، می توانید استفاده نمائید. این گزینه های درمان خانگی اغلب بی خطر هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.