درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر سریعترین و بهترین روش درمان بیماری های آنورکتال

درمان هموروئید در خانه

هموروئید چیست؟ برای پیدا کردن راه های درمان هموروئید در خانه باید ابتدا در مورد این بیماری شناخت کافی داشته باشید. هموروئید یا بواسیر ، رگ های متورم در مقعد و راست روده شما است. این بیماری علائم خاصی دارد مانند: درد ، خارش و خونریزی در ناحیه مقعد.این رگ های متورم می توانند در داخل و یا خارج از مقعد و یا راست روده شما تجمع کنند.در این صورت با نام های بواسیر داخلی و یا خارجی مواجه می شوید. 75 درصد از انواع هموروئید ممکن است بعد از چند هفته خود به خود از بین بروند. اما باید در نظر داشته باشید که درمان های خانگی تاثیر زیادی روی این بیماری دارند.

هموروئید داخلی: این نوع بواسیر در قسمت داخلی مقعد و در ناحیه روده به وجود می آید. یکی از علائم این نوع بواسیر ایجاد مدفوع خونی است. تنها دلیلی که نشان میدهد فرد دچار بواسیر داخلی شده است، خونریزی مقعدی است.
هموروئید خارجی: این نوع هموروئید در اطراف ناحیه مقعد و زیر پوست ایجاد می شود. این ناحیه دارای عصب های بسیار زیادی است. هموروئید خارجی نسبت به داخلی بسیار شایع تر است و علائم و نشانه های خاص خود را دارد.

علائم ایجاد شده توسط هموروئید خارجی

  • درد در اطراف ناحیه مقعد
  • احساس سوزش و یا خارش شدید در اطراف مقعد
  • سختی در نشستن
  • به وجود آمدن غده ای دردناک و تحریک کننده در اطراف مقعد
  • دفع دردناک مدفوع
  • خونریزی به هنگام دفع مدفوع
  • درمان خانگی هموروئید

امروزه درمان های مختلفی برای این عارضه شایع و دردناک وجود دارد. اکثر روش های ارائه شده به عنوان راه کار خانگی در تسکین درد و تورم و خارش کمک زیادی می کنند. اما این نکته را در نظر داشته باشید قبلز از امتحان روش های خانگی یک بار با پزشک مشورت کنید.در ادامه این مقاله تعدادی از راه های درمان هموروئید در خانه را بررسی می کنیم. برای داشتن اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

درمان هموروئید در خانه

خب همانطور که گفته شد (در مقاله های گذشته) اگر می خواهید به سراغ درمان های خانگی این بیماری بروید,باید بدانید که بهتر است در حالت ضعیف و مراحل ابتدایی این کار را انجام دهید تا نتیجه بگیرید,در غیر این صورت روش های خانگی می توانند وقت زیادی تلف کنند و از آن طرف شدت بیماری روز به روز بیشتر خواهد شد.به هر حال بهترین روش های درمان هموروئید در خانه عبارتند از :

فندق

فندق در درمان هموروئید تاثیر زیادی دارد. توانایی کم کردن درد و خارش را دارد. فندق یک ضد التهاب طبیعی است. بنابراین در کم کردن تورم نیز موثر است. می توانید آن را به صورت مایع و یا روغن فندق استفاده کنید. ان را مستقیما روی محل قرار داده تا خارش و التهاب آن ناحیه را کم کند.

آلوئه ورا

تا به حال در طول تاریخ دیده شده است که از ژل آلوئه ورا براری درمان خانگی هموروئید استفاده کرده اند. آلوئه ورا هم داای خاصیت های ضد التهابی است، می تواند در کاهش درد موثر باشد. دقت داشته باشید برای درمان هموروئید باید از ژل خالص آلوئه ورا استفاده کنید. این ژل خالص را می توانید مستقیما از داخل برگ های آن بدست آورید.نکته مهمی در مورد آلوئه ورا وجود دارد. کسانی که به سیر یا پیاز حساسیت دارند، احتمالا به آلوئه ورا هم حساسیت داشته باشند. برای اینکه میزان حساسیت خود را مشخص کنید، قبل از شروع درمان، ابتدا مقداری از ژل را روی بازوری خود تست کنید.

حمام گرم با نمک

در درمان هموروئید در خانه حمام های آب گرم تاثیر زیادی دارند. برای تسکین تحریکات بواسیر می توانید از یک وان آب گرم با نمک استفاده کنید. می توانید یک وان پلاستیکی کوچک را روی توالت فرنگی قرار دهید و به راحتی از آن استفاده کنید. اضافه کردن نمک به آب گرم در تسکین درد بسیار موثر است.

پمادهای موضعی

این پماد های موضعی در تمام داروخانه ها یافت می شود. تسکین دهنده سریع درد هستند. برخی از نمونه های آن ها می توانند درد و تورم را به سرعت کاهش دهند. این نوع پماد ها به عنوان درمان خانگی هموروئید، به بهبود سریع آن کمک می کنند.

دستمال مرطوب کننده حاوی آرام بخش

این نوع دستمال های مرطوبی که حاوی آرام بخش هستند می توانند در تمیز نگه داشتن ناحیه بدون ایجاد تحریک کمک کنند. اگر دستمال های مرطوب کننده شما آغشته به مواد ضد بواسیر مانند آلوئه ورا باشد، تاثیر بیشتری دارد.
در مورد این نوع دستمال ها نکته مهمی که وجود دارد، این است که: مراقب باشید که آن ها حاوی الکل ، عطر و یا مواد تحریک کننده نباشند. توجه داشته باشید این مواد به جای تسکین درد می توانند علائم را تشدید کنند.

کمپرس سرد

می توانید به راحتی کیسه های یخ یا کمپرس سرد را روی مقعد خود قرار دهید. این روش به شما کمک می کند تا درد و تورم شما از بین برود. برای بواسیر های بزرگ و دردناک این درمان بسیار موثر است. همیشه یخ را داخل حوله کاغذی بپیچید. در نظر داشته باشید که هیچ گاه چیزی را که منجمد شده است را مستقیم روی پوست قرار ندهید.

نرم کننده های مدفوع

در درمان بواسیر یا هموروئید، نرم کننده های مدفوع یا مکمل های فیبر دارد می توانند به کاهش علائم کمک کنند. این مواد می توانند مدوفع را نرم کرده و حرکات روده ای سریع و بدون درد را داشته باشند. این نرم کننده ها را می توانید به صورت پودر ، کپسول و مایعات روزانه بین یک تا سه بار از طریق بلعیدن مصرف کنید.

لباس های نخی و گشاد

در درمان این بیماری تعویض لباس های تنگ و ساخته شده از پلی استر با پنبه بسیار تاثیر گذار است. این کار می تواند به تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه مقعد کمک کند. با این کار به راحتی می توانید کاهش علائم را مشاهده کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که نباید از شوینده های معطر و یا نرم کنده استفاده کنید.در این مقاله تعدادی از راه های درمان خانگی هموروئید را توضیح دادیم. اما این سوال پیش می آید که چگونه از بواسیر جلوگیری کنیم.

نارون کوهی

استفاده از نارون کوهی در بین بیماران مبتلا به بواسیر به عنوان یک درمان خانگی بسیار مطرح است. توانایی کاهش التهاب و تسکین درد را دارد.نارون کوهی به دلیل خاصیت جمع شدگی که دارد می تواند در جمع شدن و کوچک شدن بواسیر کمک کند. نارون کوهی حاوی آنتی اکسیدان و ضد تورم است. توانایی بهبود تورم و کبودی را دارد.

روغن نارگیل

یکی دیگر از درمان های خانگی در هموروئید روغن نارگیل است. این روغن به دلیل داشتن مرطوب کننده قوی می تواند در بهبود علائم کمک کند. استفاده از این روغن باعث کاهش تورم و از بین رفتن احساس خارش می شود.
جلوگیری از بواسیر

تغییر شیوه زندگی و تغییر رژیم غذایی بهترین راه برای جلوگیری از بواسیر است. تحرکت بدنی مناسب و تغذیه سالم کمک می کند تا حرکات روده به صورت منظم باشد.
برای جلوگیری از بواسیر یا هموروئید مقدار زیادی غذای حاوی فیبر به خصوص گیاهی میل کنید و مقدار زیادی آب بنوشید.این کار باعث می شود تا روند هضم غذا به راحتی انجام شود. توجه داشته باشید که ورزش به صورت منظم و پرهیز از نشستن های طولانی کمک می کند تا به این بیماری مبتلا نشوید.

چه موقع برای هموروئید به دکتر مراجعه کنید؟

به طور معمول بواسیر به راحتی و به تنهایی درمان می شود. اما در موارد بسیار کمی می تواند عوارضی را ایجاد کند. خونریزی های ایجاد شده توسط بواسیر ممکن است باعث کم خونی و از دست دادن گلبول های قرمز شود.
اگر خونریزی مقعدی تشدید شد و این خونریزی با سرگیجه ، ضعف و یا سبک شدن سر همراه بود، باید به صورت اورژانسی تحت درمان قرار بگیرید و در این شرایط مراجعه به پزشک الزامی است.
اگر درمان های خانگی بعد از دو هفته تاثیر نداشت می توانید به پزک مراجعه کنید. پزشک بعد از معاینه درمان هموروئید شما را شروع می کند.

برای بهبود هموروئید از چه کارهایی پرهیز کنید؟

اگر قصد درمان بواسیر را دارید باید در نظر داشته باشید که رعایت نکاتی الزامی است. به عنوان مثال استفاده از دستمال های معطر و استفاده از هر گونه ماده شیمیایی باعث تشدید علائم می شود.
از شستن مقعد با صابون خودداری کنید. صابون باعث خشک شدن پوست شما می شود. همچنین استفاده از آسپیرین به هیچ عنوان توصیه نمی شود. آسپیرین باعث رقیق شدن خون و تشدید خونریزی می شود.

جمع بندی

هموروئید به عنوان یک عرضه بسیار ناراحت کننده است. درد ، سوزش و خارش ایجاد شده توسط این بیماری ممکن است شما را در انجام بسیاری از امور روزانه اذیت کند. اما این نکته را بخاطر داشته باشید، استفاده ازروش های های خانگی درمان و استفاده از روش های سالم زندگی و تغذیه به شما کمک می کند تا در تسکین این علائم موفق باشید.
در این مقاله سعی کردیم روش های خانگی درمان هموروئید را برای شما به صورت کامل شرح دهیم. برای داشتن اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.