عمل هموروئید با لیزر

درباره بیماری هموروئید و عمل آن چقدر می دانیم ؟

بیماری هموروئید یا همان بواسیر (هموروئید نام انگلیسی آن است) یک بیماری دردناک مقعدی است که بر اثر التهاب رگ های واریسی اطراف دهانه ی مخرج به هنگام فشاری که به رکتوم وارد می شود به وجود می آید و باعث بروز مشکلات و عوارضی در سطح زندگی روزمره شخص بیماری وارد می کند که هرچه زودتر درمان شود بهتر است . اگر به هموروئید دچار شده اید باید بلافاصله به ملاقات یک پزشک متخصص بیماری های آنورکتال بروید تا شما را معاینه کند . معمولا بهترین روش درمانی این بیماری عمل است که امروزه با پیشرفت تکنولژی و علم پزشکی جدید و مدرن توسط دستگاه لیزر انجام میشود.

علامت بیماری هموروئید

شایعترین علامت هموروئید داخلی خونریزی قرمز روشن رنگ همراه با حرکات روده است. بیماران همچنین ممکن است دارای خارش یا احساس فشار ، ناراحتی یا تخلیه ناقص مدفوع خود باشند.همچنین در بیماران هموروئیدی بسیار دیده شده که گاهی اوقات با تراوش مقعدی رو به رو می شوند . هموروئید داخلی به طور معمول بدون درد است – درد اغلب نشان دهنده شکاف مقعدی ، آبسه پریانال یا بواسیر خارجی ترومبوز است.

بیماری هموروئید بیشتر با علائم زیر شناسایی می شود :

1. خونریزی در هنگام اجابت مزاج یا به طور عادی در حالتی که کمی بیمار خم شود
  2. سوزش و خارش در ناحیه ی مقعد یا بالای ناف
  3. تلاش و فشار آوردن زیاد برای دفع مدفوع
  4. التهاب و درد زیاد در اطراف دهانه ی مقعد به خصوص در هنگام اجابت مزاج
  5. تب و بی حالی و آرام و قرار نداشتن در هنگام خوابیدن

هموروئید را چطوری به سادگی تشخیص بدهیم ؟

در جهان روزانه افراد زیادی به بیماری های نشیمنگاهی نظیر بیماری هموروئید مبتلا می شوند و باید به سرعت آن را درمان کرد . فقط حدود یک سوم از حدود 10 میلیون فرد مبتلا به بواسیر در کشور ایران به دنبال درمان آنها هستند. بسیار از افراد تصور می کنند مشکلاتی که بواسیر برای آنها به وجود آورده به خاطر رعایت نکردن سبک موارد بهداشتی یا سبک زندگی غلط است و با کمی زمان خود به خود درمان می شود . البته که در برخی موارد نادر بواسیر می تواند به خودی خود بهبود پیدا کند ولی اگر به مرحله درد رسیده باشد یعنی بدتر شدن عفونت ناشی از مریضی که باید حتما رویه درمان آنرا دنبال کرد.

نظر بسیاری از پزشکان متخصص بیماری های آنورکتال این است که مردم خجالتی هستند و صحبت از درد مقعد کمی برایشان سخت است . شاید دلیل مراجعه نکردن بیماران اینگونه بیماری همین مسله باشد ؛آنها انقدر صبر میکنند و به جای بهتر شدن وضع جسمیشان بدتر می شود و تازه به فکر درمان آن می افتند . پزشک متخصص در زمینه اختلالات آنورکتال تهرانی می گوید :” این بیماری چیزی است که اکثر مردم دوست ندارند درباره آن صحبت کنند ، بنابراین در سکوت رنج می برند. بسیاری از بیماران مبتلا به هموروئید فقط هنگامی که از برخورد با آنها خسته شده اند به دنبال مراقبت های پزشکی هستند.”

وی همچنین گفت : اگرچه هموروئید درصد زیادی از شکایات بیماران آنورکتالی را تشکیل می دهد ، اما مهم است که سایر دلایل خونریزی مقعدی و علائم همراه آن را هم در نظر بگیریم . شواهد نشان می دهد که برخی از بیماران مبتلا به هموروئید شرایط دیگری دارند.به طور مثال بسیاری از کسانی که تصور می کردند به محض مراجعه به پزشک به بیماری هموروئید خود پی می برند اما اینطور نبود . شاید خیلی از افرادی که تاکنون مراجعه نکرده اند هم تصور می کنند خودشان نام بیماریشان را می دانند اما همیشه سوزش ، خارش و خونریزی نمی تواند دلیل بیماری هموروئید باشد و باید حتما اجازه دهند تا دکتر متخصص تشخیص نهایی را صادر کند.

مطالعه ای که در سال 1392 درباره بیماری های روده بزرگ و روده راست  در ایران انجام شد به طور آینده نگر ، دقت تشخیصی پزشکان را با توجه به هفت مورد از انواع بیماری های آنورکتال خوش خیم و پاتولوژیک را به طور کامل تجزیه و تحلیل کرد . در این مطالعه انواع جدیدی از بیماری های آنورکتال شناسایی و نام گذاری شد که البته برخی از آنها را احتمالا باید بشناسید :

بیماری های آنورکتال عبارتند از : بواسیر داخلی ، بواسیر خارجی ، همروروئید ترومبوز ، آبسه مقعدی ، شکاف مقعدی ، فیستول ، کندیلوم آکومیناتا و ضخامت کامل افتادگی راستروده ، کیست مویی و  شقاق هستند.

عمل هموروئید با لیزر چگونه انجام می شود ؟

بیماری هموروئید یک بیماری موضعی است که تقریبا هرکسی در هر سنی را به خودش مبتلا می کند . اگر هموروئید را به موقع درمان کنید هیچ مشکل در آینده برای شما نخواهد داشت و از هیچکدام از برنامه های زندگی روزمره خود هم عقب نمی مانید ولی اگر رویه ی درمان را عقب بیاندازید و دیرتر به سراغش بروید ضمن مشکلاتی که در سبک زندگی روزمره برایتان به وجود می آورد باید درد زیادی را را هم تحمل کنید.

روش های درمانی زیادی برای هموروئید وجود دارد که بهترین و موثرترین آنها درمان با استفاده از عمل جراحی لیزر است . جراحی هموروئید با لیزر روش نوظهوری جدیدی است که با تابش اشعه لیزر بر قسمت رگ های ملتهب یا غده های بیرون زده ابتدا آن را برش داده و سپس زخم ناشی از عفونت را ترمیم می کند. این روش درمانی مزیت های بسیار زیادی نسب به سایر روش های درمان بواسیر دارد . منظور از سایر روش های بیشتر رژیم های غذایی و قرص و داروست . از آنجایی که هموروئید یک بیماری قابل شهود است پس باید جراحی گزینه اولتان باشد . در تهرانی عمل هموروئید بدون هیچگونه درد و خونریزی قابل انجام است .

مزایای درمان هموروئید با لیزر در تهرانی

• عمل جراحی بدون درد است و تقریبا بیمار چیزی را احساس نخواهد کرد
  • کاهش خونریزی با انسداد رگ های واریسی در دهانه ی مقعد
  • درمان هموروئید کامل ایمن و قابل اعتماد است و توسط لیزر انجام می شود.
  • بدون نیاز به پاسنمان بعد از جراحی و مراقبت های طولانی
  • ترمیم سریع زخم های به وجود آمده از عمل جراحی لیزر
  • بدون کمترین اسیب جدی به مقعد در حین انجام عمل

مراقبت بعد از جراحی هموروئید

اگر به تازگی جراحی هموروئید داشته اید ممکن است برخی اوقات درد مختصری به سراغاتان بیاید ، پس مهم است که بعد از عمل حتما دستور العمل های نگهداری را پیش بگیرید.  اگر پزشک شما دارویی را برای درد به شما تجویز کرده است ، آن را طبق تجویز پپزشکتان مصرف کنید. از پزشک خود بپرسید چه داروهای بدون نسخه ای برای شما بی خطر است.پماد ها هم برای نرم کردن و برطرف کردن دردهای مقطعی اطراف مقعد بسیار مناسب هستند و درباره استفاده از آنها حتما با پزشک خود مشورت کنید .

برخی از خونریزی ها به خصوص با اولین دفع مدفوع پس از جراحی طبیعی است.نگران خونریزی دوباره پس از عمل نباشید . این خونریزی بیشتر به علت عدم بهبود بافت آسیب دیده است و تا مادام خوب شدن زخم ادامه دارد .  برای چند روز پس از جراحی ، مایعات زیاد بنوشید و یک رژیم غذایی ملایم (برنج ساده ، موز ، نان تست خشک ، سس سیب) بخورید. غذاهایی که شامل فیبر هستند بسیار برای بدن شما لازم و ضرروی است پس حتما تا می توانید از سبزیجات استفاده کنید . پس از مصرف رژیم غذایی جدید سپس می توانید به غذاهای معمولی برگردید و به تدریج میزان فیبر رژیم خود را افزایش دهید.

برای تسکین درد ممکن است قبل و بعد از حرکات روده داروهای بی حس کننده استفاده کنید. بسته های یخی که روی ناحیه مقعد قرار می گیرند ممکن است تورم و درد را کاهش دهند. غوطه ور شدن مکرر در آب گرم (حمامی که به حمام سیتز معروف است ) به تسکین درد و اسپاسم عضلات کمک می کند. برخی از پزشکان ممکن است توصیه کنند که برای جلوگیری از عفونت و کاهش درد ، از آنتی بیوتیک (مانند مترونیدازول) استفاده کنید. پزشکان توصیه می کنند از نرم کننده های مدفوع که حاوی فیبر هستند استفاده کنید تا حرکات روده شما به مرور زمان صاف شود. فشار آوردن در حین حرکات روده می تواند باعث بازگشت بیماری هموروئید شود که خیلی باید در این مورد احتیاط کنید . اینکه در گذشته چه رویه ای به کار برده اید که به هموروئید دچار شده اید را مرور کنید تا با انجام همان کارها به مرض جدیدی برخورد نکنید .

پس از انجام کارهای بالا پس از 2 یا 3 هفته بعد برای معاینه وضعیت سلامتی خود به پزشک جراح خود مراجعه کنید و از وضع جسمی خود مطمئن تر شوید . این امکان وجود دارد که پس از عمل جراحی هموروئید با لیزر باز هم به آن دچار شده یا عفونت ناشی از بواسیر قبل از عمل دوباره عود کند .

از خدمات تهرانی ما مشاوره بگیرید

خدمات تهرانی شامل درمان کلیه بیماری های آنورکتال و نشیمنگاهی مانند، بواسیر، شقاق، کیست مویی، فیستول، زگیل و آبسه مقعدی، با استفاده از دستگاه لیزر ( بدون درد و دوران نقاهت ) و تحت نظر پزشک متخصص اینگونه بیماری ها می باشد. هدف اصلی این درمان قطعی و رضایت کامل بیمار می باشد. تمامی کادر درمانی و تجهیزات برای رفاه حال شما عزیزان همیشه در بهترین حالت آماده خدمت رسانی هستند.