درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر سریعترین و بهترین روش درمان بیماری های آنورکتال

نکاتی برای جلوگیری از عفونت مکرر فیستول مقعدی

مشکل فیستول مقعدی این است که با تغییرات خفیف در رژیم غذایی و سبک زندگی، احتمال عود مجدد وجود دارد و شما باید تمام تلاش خود را به کار ببرید تا درمان فیستول به درستی صورت بگیرد. بنابراین، داشتن یک برنامه غذایی مناسب و عادات سبک زندگی سالم، درمان فیستول را تضمین می کند.

در این مقاله، قرار است تا به طور کامل، نکاتی مربوط به رژیم غذایی جهت بهبود فیستول مقعدی، به شما معرفی شود و با رعایت کردن آن، می توانید درد خود را تسکین کنید و روند درمان فیستول را با سرعت بیشتری انجام دهید.

 

فهرست عناوین

نکات مربوط به رژیم غذایی و سبک زندگی جهت درمان فیستول مقعدی

برای درمان فیستول، از یبوست اجتناب کنید

یبوست مشکل فیستول را تشدید می کند. از هرگونه غذایی که باعث سوء هضم و یبوست می شود خودداری کنید.

هیدراته باشید

برای درمان فیستول، آب زیادی بنوشید، این امر به پاکسازی کانال ها و همچنین دفع مدفوع و سموم از بدن کمک می کند. به شما کمک می کند تا هیدراته شوید.

غذاهای غنی از فیبر مصرف کنید

فیبر با افزایش میزان مدفوع در روده کار می کند و همچنین در دفع آنها کمک می کند و باعث می شود درمان فیستول با سرعت بیشتری صورت بگیرد. غذاهای غنی از فیبر به فیستول مقعد کمک زیادی می کنند. فیبرها از میوه ها و سبزیجاتی که روزانه مصرف می کنید بهتر است. اطمینان حاصل کنید که حداقل 30-35 گرم فیبر در روز دریافت می کنید. هنگام مصرف غذاهای الیافی، باید آب زیادی مصرف شود. هر دو به پاکسازی روده بزرگ کمک می کنند و از یبوست جلوگیری می کنند یا آن را درمان می کنند.

نمونه هایی از غذاهای غنی از فیبر، عبارتند از برنج قهوه ای، نان قهوه ای، جوانه گندم، جو، سبوس گندم، سبوس جو دوسر، بلغور جو دوسر، ذرت بو داده، پاستا سبوس دار، غلات، نخود فرنگی و لوبیا، دانه ها و آجیل ها، ماکارونی گندم کامل، کلم بروکلی، گل کلم، اسفناج، هویج، تربچه، پیاز، گوجه فرنگی، فلفل سبز، موز، سیب، نارنجی، پاپایا، آلو خشک و آب آلو، گلابی، مکمل های فیبر و… است.

قبل و بعد درمان فیستول، غذاهای پرادویه را مصرف نکنید!

از مصرف مواد غذایی خیلی تند و بسیار گرم خودداری کنید، این مواد ممکن است علائم را از جمله درد و خونریزی در هنگام مدفوع تشدید کنند.

قبل از جراحی فیستول آب کلم خام بنوشید

هر روز نصف فنجان آب کلم خام بخورید. این غذا به نرم شدن مدفوع کمک می کند و در دفع راحت آنها نیز کمک می کند.

پاپایا برای فیستول

پاپایا را همانطور که هست بخورید، به پاکسازی روده کمک می کند و از یبوست جلوگیری می کند

آب انگور فرنگی

حداقل روزانه 1 لیوان آب انگور فرنگی هندی بخورید

آب پرتقال

1 یا 2 لیوان آب پرتقال در روز برای فیستول مقعدی مفید است

از وعده های غذایی بزرگ و سنگین برای فیستول مقعدی خود پرهیز کنید!

وعده های غذایی سبک و کوچک یا مقدار کم و در عین حال مقوی، را یک بار مصرف کنید و از غذاهای بزرگ و سنگین برای هضم آن خودداری کنید. این به روده ها آرامش می بخشد و زمان هضم مقدار کمی غذای سبک در یک زمان خواهد داشت.

از پاکسازی بیش از حد مقعد خودداری کنید

از پاکسازی بیش از حد ناحیه مقعد خودداری کنید زیرا ممکن است منجر به تحریک و خارش ناحیه خاص شود

برای درمان فیستول حمام کنید

این کار باید توسط بیماران فیستول مقعد انجام شود. بیمار باید با غوطه ور شدن باسن خود در آب گرم بطور همزمان تقریبا 30 دقیقه بنشیند. مقدار کمی نمک ممکن است به آب اضافه شود. همچنین می توان برخی روغن های ضد درد را به آب گرم اضافه کرد تا علائم را تسکین دهد.

کوسن برای فیستول

از کوسن های حلقه ای شکل استفاده کنید که وزن آن را از مقعد خارج می کند. فشار روی رگهای خونی ناحیه مقعد را کاهش می دهد.

از الکل و کافئین برای فیستول پرهیز کنید

مصرف زیاد الکل و کافئین باعث کمبود آب بدن می شود، پس از مصرف آنها خودداری کنید.

به بدن خود توجه کنید

اگر بدن به شما سیگنالی برای مدفوع می دهد، از اصرار طبیعی برای مدفوع اجتناب کنید. آن را به بعد موکول نکنید یا زیاد منتظر ماندن می تواند سیگنال هایی را که به شما اطلاع می دهد که بدن شما کم کم ضعیف می شود و باید برای درمان فیستول مقعدی، اقدام کنید.

هرچه بیشتر آن را نگه دارید، خشک تر و سخت تر می شود، که باعث می شود سخت تر عبور کند و در نتیجه زخم ها تشدید پیدا می کنند.

عادت های سالم روده را تمرین کنید

عادات سالم روده در صورت تمرین به کاهش یبوست و فشار در کانال مقعد کمک می کند. عادت های زیر را دنبال کنید:

  • زمان کافی را برای عبور راحت مدفوع اختصاص دهید، اما از نشستن طولانی در توالت خودداری کنید.
  • هنگام دفع مدفوع به خود زور وارد نکنید.
  • ناحیه مقعدی را خشک نگه دارید و بعد از هر بار دفع، ناحیه مقعد خود را به آرامی تمیز کنید.
  • برای تمیز کردن از دستمال توالت نرم و بدون رنگ و بدون بو استفاده کنید.
  • اگر اسهال یا اسهال خونی دارید سریعا به دکتر مراجعه کنید.

ملین ها برای درمان فیستول

اگر رژیم فیبر یا مکمل های فیبر برای درمان یبوست کافی نیست، ملین های ایمن و گیاهی مصرف کنید و البته با مشورت پزشک خود باید این کار را انجام دهید. ملین ها یا مکمل های فیبر به صورت فله ای باعث می شوند که مدفوع شما جذب و مایعات را جذب کند. آنها همچنین انقباضات روده بزرگ را به حرکت مدفوع ترغیب می کنند.

پوشک را مرتبا عوض کنید

در نوزادان، پوشک را اغلب عوض کنید و یبوست را برای کودک درمان کنید

از مصرف آرد و شکر پرهیز کنید

بسیاری از افراد عادت دارند غذایی را که از آرد با مقدار زیادی شکر، ادویه و روغن تهیه می شود و برای سلامتی مضر است، از آنها پرهیز کنید.

سبزیجات، میوه ها و آجیل ها

مقدار زیادی از آنها را مصرف کنید، آنها نه تنها خوشمزه و مقوی هستند، بلکه ویتامین ها و مواد معدنی را ارائه می دهند که از سیستم ایمنی بدن شما پشتیبانی می کنند و سرعت ترمیم زخم را تسریع می کنند. بتاکاروتن، یک ترکیب گیاهی است که در سبزیجات و میوه های نارنجی، زرد و قرمز و سبزیجات برگ سبز وجود دارد، هنگام هضم غذا به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A از یکپارچگی پوست و بافت هایی که حفره های بدن را پوشانده اند، پشتیبانی می کند. ویتامین C موجود در مرکبات، گوجه فرنگی و بسیاری از میوه ها و سبزیجات، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به بدن کمک می کند تا در برابر عفونت مقاومت کند.

بادام، آجیل بادام هندی و بادام زمینی حاوی روی، ماده معدنی است که به تشکیل سلول های جدید و بهبود زخم کمک می کند. محصولات خام مقدار بیشتری از مواد مغذی محلول در آب مانند ویتامین های B و C را در مقایسه با میوه ها و سبزیجات پخته شده، حفظ می کنند.

در صورت تمایل به غذای خام، خوردن غذاهای پخته، بخارپز یا بو داده که فیبر زیادی دارند ممکن است برای هضم سالم و ترمیم زخم نیز مفید باشد.

برای بهبود درمان فیستول به غذای خود چربی اضافه کنید

کمی غذای اضافی به غذای خود اضافه کنید تا یک رژیم غذایی ایده آل را ایجاد کنید و از این جهت، می توانید جراحی فیستول و درمان فیستول را با سرعت بیشتری انجام دهید. یک لیوان دوغ، نمک یا یک لیوان شیر با یک قاشق کره شفاف معمولا به نرم شدن مدفوع کمک می کند و باعث می شود بدون درد زیادی دفع شود. در این دوره، از غذاهای آماده شده نیز دور باشید و مقدار زیادی سبزیجات تازه بخورید.

برای درمان فیستول شیر با کره مصرف کنید

یک فنجان شیر گرم بنوشید که یک قاشق کره شفاف به آن اضافه شده است. این اطمینان می دهد که با وجود یبوست، دیگر اذیت نمی شوید.

از غذا خوردن در اواخر شب خودداری کنید

غذا را خیلی زودتر از زمان خواب به پایان برسانید، از خوردن غذای اصلی یا میان وعده در اواخر شب خودداری کنید و همچنین از غذا خوردن در بیرون خودداری کنید. این موارد ممکن است در روند هضم شما دخالت کند و درمان فیستول آنال شما را به تاخیر بیندازد.

خواب کامل داشته باشید

اختلال در خواب یا خواب اواخر شب می تواند سلامت روده را مختل کند همانطور که سلامت عمومی را مختل می کند. بنابراین یک خواب مناسب را باید تجربه کنید.

از به وجود آمدن استرس دوری کنید

استرس می تواند باعث یبوست و سوء هضم شود که مربوط به فیستول مقعد است. از استرس دوری کنید و در صورت نیاز، اقدام به ورزش یوگا کنید تا وضعیت جسمانی بهتری داشته باشید و از این جهت، درمان فیستول شما با سرعت بیشتری صورت بگیرد.

از خدمات کیلینیک تهرانی ما مشاوره بگیرید

خدمات تهرانی شامل درمان کلیه بیماری های نشیمنگاهی مانند، بواسیر، شقاق، کیست مویی، فیستول، زگیل و آبسه مقعدی، با استفاده از لیزر ( بدون درد و دوران نقاهت ) و تحت نظر پزشک متخصص می باشد. هدف اصلی این درمان قطعی و رضایت کامل بیمار می باشد. تمامی کادر درمانی و تجهیزات برای رفاه حال شما عزیزان همیشه در بهترین حالت آماده خدمت رسانی هستند.

آدرس ما :میدان ونک، خیابان ملاصدرا، مابین خیابان شیرازی و شیخ بهائی، پلاک 146، طبقه دوم، واحد 3 و 4

برای گرفتتن وقت مشاوره یا وقت ویزیت برای درمان بیماری با شمارهای 09120225954 – 02188779148 – 02188856972 تماس بگیرید .

  ساعت پاسخگویی : از 8 صبح لغایت 11 شب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.