درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر سریعترین و بهترین روش درمان بیماری های آنورکتال

درمان فیشر با طب سنتی (شقاق)

همه ما قبل از اینکه بخواهیم به سراغ لیزر یا عمل سنتی برویم,می بایست در ابتدا روش های خانگی و راحت تر را امتحان کنیم تا ببینیم که اگر جواب ندادند,به سراغ دیگر موارد برویم (البته لیزر کردن فیشر بهترین و سریع ترین راه می باشد که بیمار هیچگونه درد و خونریزی نخواهد داشت).ما در این مقاله می خواهیم روش های درمان فیشر با طب سنتی را بررسی کنیم و ببینیم آیا شقاق اصلا قابل درمان است یا نه؟ پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا متوجه شوید.

 

معرفی بیماری فیشر یا همان شقاق

قبل از هر کاری می بایست با بیماری فیشر آشنا شوید.به طور کلی فیشر به بیماری گفته می شود که در آن بیمار دچار یک زخم یا خراشیدگی در ناحیه نزدیک سوراغ مقعد و حاشیه سلولی آن می شود که می تواند بسیار دردناک باشد و به همین خاطر می بایست سریع تر عمل شود.دلیل اینکه افراد معمولا درد زیادی را خواهند داشت این است که در این ناحیه حسگرهای درد بسیار زیادی وجود دارد که با کوچک ترین ضربه باعث احساس درد می شوند.این بیماری جزو یکی از شایع ترین بیماری های مقعدی یا آنورکتال به حساب می آید که روز به روز بر تعداد افرادی که به آن مبتلا می شوند,افزوده خواهد شد.

انواع مختلف فیشر (شقاق)

خود بیماری فیشر دارای دو نوع مختلف حاد و مزمن می باشد که هر کدام با توجه به وضعیت بیمار نیاز به یک روش درمان دارند و این مسئله را می بایست پزشک متخصص به شما بگوید.فیشر حاد زمانی است که طول بیماری زیر 12 هفته بوده و بیمار در هنگام دفع,درد شدیدی را احساس می کند که می بایست برای معاینه از داروی بی حسی استفاده کرد.

اما فیشر مزمن نوع شدیدتر بیماری می باشد که دلیلش عدم درمان و رعایت نکات مختلف توسط بیمار می باشد.تنها روش درمان این نوع فیشر استفده از لیزر می باشد و نمی توان با روش های خانگی و دارویی کاری برایش کرد.

دلایل ابتلا به فیشر

قطعا این سوال برای همه شما عزیزان پیش آمده است که اصلا چرا فیشر یا شقاق می گیریم؟ برای ابتلا به این بیماری دلایل زیادی وجود دارد و اینطور نیست که تنها یک باعث به وجود آمدن این بیماری شود.اصلی ترین دلایل ابتلا به فیشر عبارتند از :

  • اگر بواسیر دارید باید سریعا به سراغ درمانش بروید.چرا که این بیماری باعث تولید مدفوع سفت می شود و این مدفوع هنگام بیرون آمدن می تواند آسیب جدی به دیواره مقعد وارد کند و باعث فیشر یا حتی بواسیر شود.شما می بایست قبل از امتحان روشو های درمامن فیشر با طب سنتی,در ابتدا این موارد را رعایت کنید.
  • اگر در گذشته جراحی در ناحیه مقعد خود داشته اید,می بایست مراقبت بیشتری کنید! چرا که جایی که قبلا تیغ جراحی آنجا بوده است,بیشتر مستعد آسیب و زخم می باشد.
  • بسیاری از افراد هستند که برای کنترل یبوست و در کل بیماری های گوارشی,مقدار زیادی ملین مصرف می کنند که همین قرص ها به مرور زمان باعث ایجاد فیشر خواهند شد و به همین دلیل است که می بایست زیر نظر پزشک دارو مصرف کنید.
  • داشتن آموزش جنسی از طریق مقعد یکی از شایع ترین دلایل ابتلا به فیشر می باشد.با این کار علاوه بر فیشر ممکن است به چندین بیماری دیگر مبتلا شوید که در مقاله ای جدا بررسی خواهیم کرد.
  • خانم ها باردار باید مراقب باشند که فشار زیادی بر آنها وارد نشود.همین که کودک در بدن است,باعث می شود که فشار درون شکمی و ناحیه مقعدی تا حد زیادی افزایش پیدا کند و به همین خاطر می بایست از انجام کارهای سنگین خودداری کنند.

فیشر در کجا رخ می دهد

در بیشتر افراد این بیماری در ناحیه خلفی – میانی (پشت و وسط) مقعد رخ می دهد و درصد باقی ماند (10%) در قسمت قدامی ایجاد می شوند.دلیل اینکه شقاق بیشتر در ناحیه خلفی رخ می دهد این است که میزان رگ های خونی و در کل خونرسانی در این ناحیه بسیار کمتر از قسمت قدامی می باشد.

درمان فیشر با طب سنتی

همانطور که می دانید در گذشته خبری از دارو یا جراحی و لیزر نبود و به همین خاطر مردم می بایست از داروهای گیاهی برای درمان بیماری های مختلف استفاده می کردند که در این بین فیشر هم از قاعده مستثنی نبوده و می توانیم بگوییم که این روش ها بر آن هم اثر دارند.دقت داشته باشید که قبل از شروع درمان با روش گیاهی می بایست برای معاینه پیش یک پزشک بروید تا شدت بیماری و نوع آن مشخص شود.چرا این کارهایی که ما قرار است به شما بگوییم برای درمان 100% نیستند (اصلا چنین چیزی امکان ندارد) و تنها می توانند مقدار خونریزی و درد را کمتر کنند.به یاد داشته باشید که در حال حاظر بهترین روش کمک گرفتن از لیزر می باشد که هزینه مناسبی دارد و امکان بازگشت بیماری به 0 می رسد.

به این دلیل می گوییم که قبل از شروع درمان حتما یک جلسه معاینه بروید که ممکن است فیشر شما از نوع مزمن باشد و دیگر کار از کار گذشته باشد.به همین دلیل هر چقدر وقت را بیشتر تلف کنید,احتمال ایجاد مشکلات جدید هم بیشتر خواهد شد!

درمان فیشر با روش های گیاهی

دقت داشته باشید که اگر روش های گیاهی و در کل طب سنتی بر روی میزان درد و خونریزی شما اثری نداشتند,می بایست سریعا اقدام به لیزر کنید.اما اگر تغییر را احساس کردید,پس حتما باید روند درمان تا 10 الی 12 روز ادامه دهید تا نتیجه نهایی مشخص شود.حواستان باشد که از قبل بیماری گوارشی یا مقعدی دیگر مانند بواسیر یا یبوست نداشته باشید و اگر هم دارید,سریعا اقدام به درمان کنید.مخصوصا یبوست که یکی از رایج ترین دلایل به وجود آمدن فیشر می باشد و اگر ادامه پیدا کند قطعا مشکلات بیشتر به وحود می آورد.

ما در این مقاله قرار است که محصولات و گیاهان مختلفی را به شما معرفی کنیم,اما باید بدانید که بسیاری از این مواد به شکل بسته بندی شده در فروشگاه های مختلف عرضه شده اند که تعداد زیادی از آنها درصد خلوص کافی برای درمان را ندارند و به طور کلی می توان گفت که کالای غیر اصل هستند.برای تهیه مواد طبیعی بهتر است از عطاری ها سوال کنید!

روش 1 | عسل + روغن زیتون + موم : در حال حاظر بهترین روش درمان فیشر از طریق مواد گیاهی و طبیعی همین مورد است.برای این کار می بایست یه مواد را به مقدا مساوی در یک ظرف با یکدیگر ترکیب کنید و سپس ترکیب هدست آمده را تا حدی گرم کنید تا موم به طور کلی آب شود (برای این کار می توانید از بخار کتری یا مایکروویر استفاده کنید).در آخر هم می بایست مخلوط را بر ناحیه مورد نظر بمالید و بگذارید به مدت 15 دقیقه روی آن باقی بماند.بهتر است این کار را حداقل دو بار در روز انجام دهید و مراقب باشید که مواد یکبار مصرف هستند و بعد از استفاده می بایست دور ریخته شوند.

روش 2 | روغن نارگیل یا روغن درخت چای : همانطور که می دانید این دو ماده خاصیت ضد التهاب و تسکین دهنده درد دارند و در زمان های بسیار قدیم برای افراد آسیب دیده در جنگ استفاده می شدند.روغن درخت چای با خاصیت ضد میکروبی خودش می تواند عفونت های ناحیه فیشر را از بین رد و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم این دو ماده را با هم مخلوط کنید و به ناحیه زخم شده بمالید تا اثرشان دو برابر شود.

روش 3 | گیاه الوئه ورا : سومین گیاهی که می توانید برای درمان و کنترل اغلب بیماری های مقعدی از آن استفاده کنید همین ژل الوئه ورا می باشد.این ژل با خاصیت تسکین دهندگی و ضد التهابی خودش می تواند تا حد زیادی از پیشروی و احساس درد در بیماری فیشر جلوگیری کند.برای مصرف تنها کافیست ژل موجود در برگ گیاه را با یک چاقو بیرون بکشید و سپس بر روی ناحیه زخم شده بمالید (بهتر است به مدت 20 دقیقه روی آن باقی بماند).

روش 4 | تخم کتان : تخم کتان را می توانیک یکی از موثرترین مواد برای درمان انواوع بیماری های گوارشی در نظر داشته باشیم که می تواند یبوست و اسهال را در مدت زمان کوتاهی از بین برود.این گیاه با تنظیم حرکات روده این کار را انجام می دهد.برای مصرف تنها کافیست هر روز یک قاشق تخم کتان را در آب ولرم بریزید و سپس میل کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.