درمان فیستول

درمان فیستول، بدون درد و خونریزی، بدون نقاهت، بدون بستری شدن در بیمارستان و بدون بیهوشی

درمان فیستول با لیزر

برای این بیماری هیچ دارویی کشف نشده و جراحی تنها راه درمان فیستول می باشد. که امروزه با لیزر این جراحی بسیار تمیز وراحت بدون درد وخون ریزی انجام میشود اگر فیستول سرراست و کمی عضله اسفینکتر دخیل باشد میتوان عمل فیستولوتومی انجام داد.

درمان فیستول

ریکاوری پس از جراحی فیستول

درد پس از جراحی توسط مسکن , فیبر کنترل میشود. بیمار باید برای صرف زمان در منزل و استفاده از وان نشسته برنامه ریزی و از یبوستی که داروی های مسکن ایجاد می کنند جلوگیری کند. درروش جراحی فیستول با لیزر بعد از عمل میتواند به محل زندگی خود بگردد ونیازی به بستری شدن ندارد.

پس از اتمام جراحی و به هوش آمدن بیمار، در اکثر موارد فرد قادر به حرکت، خوردن و نوشیدن بلافاصله پس از هوشیاری خواهد بود. و حتی می‌تواند در همان روز ترخیص شود و به منزل باز گردد. ممکن است در اعمال جراحی پیچیده نیاز به بستری در بیمارستان باشد. در هر صورت ترخیص بیمار به معنی نادیده گرفتن عمل جراحی نیست و فرد باید در منزل تا بهبود نسبی زخم ناشی از جراحی استراحت کند و به توصیه‌های پزشک خود عمل کند.

فیستول چیست ؟

فیستول کانالی است که زیر پوست تشکیل و غدد عفونی مسدود شده را به بخش آبسه شده مقعد متصل میکند. فیستول میتواند با آبسه مقعد یا بدون آبسه مقعد تشکیل و به پوست کفل نزدیک مقعد متصل شود.

علت ایجاد فیستول مقعدی

به صورت کلی فیستول در نتیجه‌ی یک اتصال غیر نرمال میان دو ارگان یا دو سطح و بافت بدن به وجود می‌آید. در فیستول مقعد این اتصال بین دیواره‌ی مخاطی درون کانال مقعد و پوست نزدیک مقعد ایجاد می‌شود که به شکل یک تونل کوچک باریک غیر طبیعی در پایان راست روده ظاهر خواهد شد که به سطح خارجی پوست باز می‌شود.
برای درک بهتر فیستول مقعدی آشنایی با حالت طبیعی کانال مقعد لازم است. کانال مقعد در پایانی‌ ترین مسیر دستگاه گوارش در حد فاصل دو دریچه‌ی حلقه مانند، عضلانی به نام دریچه‌ی داخلی و خارجی مقعد قرار گرفته است. دریچه‌ی داخلی از جنس عضلات صاف و غیر ارادی و دریچه‌ی خارجی از عضلات اسکلتی و تحت کنترل ارادی تشکیل شده است.
این دو عضله با هم می‌توانند کانال مقعد را حمایت کنند. ما بین این دو دریچه، غددی قرار گرفته است که غددی مقعدی نام دارند و ترشحات خود را به درون کانال مقعد تخلیه می‌کنند. در صورتی که خروجی یکی از این غدد مسدود شود منجر به عفونت و چرک خواهد شد.در نهایت فیستول مقعدی در نتیجه این عفونت در نزدیکی مقعد و تجمع چرک در بافت نزدیک آن ایجاد می‌شود. چرک می‌تواند یک کانال کوچک در پشت سر خود بر جای بگذارد و به سطح پوست گسترش یابد.
فیستول مقعد در افرادی با سابقه‌ی آبسه مقعدی که به درستی بهبود نیافته است، رخ می‌دهد. فیستول مقعد ناشی از آبسه قبلی یا فعلی مقعد می باشد. و برای بیش از 6۰ درصد از بیمارانی که آبسه مقعد دارند پیش میآید. چرک و حتی ترشحات مدفوعی نیز می‌توانند از این کانال کوچک خارج و در سطح پوست رویت شوند. عفونت ناشی از آبسه می‌تواند در کل بدن نیز پخش شود.

1. امید گفت:

فیستول و آبسه مقعدی همیشه با هم به وجود میان؟ یعنی من که دکتر واسم تشخیص آبسه داده فیستول هم دارم؟

2. سهیلا گفت:

متاسفانه انگار این بیماری ارثیه من خودم خیلی اذیت شدم سر عمل و درمانم و پسرم هم همین مشکل رو داره الان دنبال یک مرکز مناسب برای پسرم میگردم که مثل خودم اذیت نشه توروخدا صادق باشید بیماراتون واقعا راضین؟

3. آیلار گفت:

4. کامران گفت: