درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر سریعترین و بهترین روش درمان بیماری های آنورکتال

درمان فیستول آنال

در این مقاله به سوال کلی ” درمان فیستول آنال ” ،پاسخ میدهیم و اطلاعاتی درباره ی درمان فیستول ،  و انواع و علل این بیماری در اختیار شم قرار میدهیم.

چندین روش مختلف وجود دارد. بهترین گزینه برای شما بستگی به موقعیت فیستول شما و اینکه آیا این یک کانال واحد یا شاخه های مختلف در جهات مختلف است ، خواهد بود.

فیستولوتومی

شایع ترین نوع جراحی فیستول های مقعد ، فیستولوتومی است. این شامل برش در طول کل فیستول برای باز کردن آن می شود تا به عنوان یک زخم صاف بهبود یابد. همچنین فیستولوتومی موثرترین درمان برای بسیاری از فیستولهای مقعد است ، اگرچه معمولاً فقط برای فیستول هایی که از قسمت زیادی از ماهیچه های اسفنکتر عبور نمی کنند مناسب است ، زیرا در این موارد خطر بی اختیاری کمترین است.

تکنیک های ستون

اگر فیستول شما بخش قابل توجهی از عضله اسفنکتر مقعد را پشت سر بگذارد ، ممکن است جراح در ابتدا توصیه کند که یک ستون را وارد کنید. ستون یک قطعه نخ جراحی است که برای مدت چند هفته در فیستول باقی مانده است. این به تخلیه آن کمک می کند و به بهبودی کمک می کند ، در حالی که از نیاز به قطع عضلات اسفنکتر جلوگیری می کند. ستونهای گشاد اجازه می دهند که فیستول ها تخلیه شوند ، اما آنها را درمان نمی کنند. برای درمان فیستول ممکن است از ستونهای محکم تر استفاده شود که بطور آهسته فیستول بریده شود. این ممکن است چندین روش انجام شود که جراح بتواند با شما صحبت کند. یا ممکن است آنها چندین عمل فیستولوتومی را پیشنهاد کنند ، هر بار با دقت باز کردن بخش کوچکی از فیستول یا یک روش درمانی متفاوت.

 

لیزر فیستول

لیزر فیستول با استفاده از پرتو درمانی فیبر لیزر شامل استفاده از پرتو لیزر کوچک برای آب بندی فیستول است. در مورد چگونگی عملکرد آن ابهامات وجود دارد ، اما نگرانی های اساسی در مورد ایمنی وجود ندارد.

جراحی فیستول

درمان جراحی (فیستولوتومی) معمولا تنها درمان موثر است و جهت انجام آن سوراخ خارجی و داخلی(اولیه) باعبور پروب (میله فلزی نازک و قابل انعطاف و نرم) و با استفاده از آب اکسیژنه و بلدومتیلن رقیق باید پیدا شوند و مجرا یا مجاری فیستول باید بطور کامل مشخص شوند و مجرا در تمامی طول آن باز unroffed  شود بطوریکه فیستول به شکل یک زخم باز درآید و باید مطمئن شد که زخم حاصل از عمق به سطح بطور خود به خود ترمیم می شود. و در تمام روش های درمانی اعم از جراحی معمولی و یا لیزر 5 تا 10 درصد بسته به طول و عمق فیستول احتمال عود وجود دارد.

چسب فیبرین

در حال حاضر درمان با چسب فیبرین تنها گزینه غیر جراحی برای فیستولهای مقعد است. این جراح را شامل می کند که در حالی که تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرید ، چسب را به فیستول تزریق می کنید. این چسب به مهر و موم فیستول کمک کرده و آن را به بهبودی تشویق می کند. به طور کلی از فیستولوتومی برای فیستول های ساده کمتر موثر است و ممکن است نتایج طولانی مدت نداشته باشند اما ممکن است گزینه ای مفید برای فیستول هایی باشد که از طریق عضلات اسفنکتر مقعد عبور می کنند زیرا نیازی به برش ندارند.

پلاگین بیو پروتئینی

بستن روش فیستول بینابینی (FIF) ، یک فیستول است که از طریق عضلات اسفنکتر مقعد عبور می کند ، جایی که یک فیستولوتومی خیلی خطرناک است. در طول درمان ، بریدگی در پوست بالای فیستول ساخته شده و ماهیچه های اسفنکتر از هم جدا می شوند. سپس فیستول در هر دو انتها بسته شده و بریده می شود تا صاف باشد. این روش تاکنون نتایج امیدوارکننده ای داشته است ، اما فقط چند سال است که انجام شده است ، بنابراین تحقیقات بیشتری برای تعیین میزان عملکرد آن در کوتاه مدت و بلند مدت مورد نیاز است.

فرسایش آندوسکوپی

در این روش ، یک آندوسکوپ (یک لوله با یک دوربین در انتها) در فیستول قرار می گیرد. سپس یک الکترود از طریق آندوسکوپ عبور داده شده و برای آب بندی فیستول استفاده می شود. فرسایش آندوسکوپی خوب عمل می کند و هیچ گونه نگرانی جدی در مورد ایمنی آن وجود ندارد.

جراحی لیزر

رادیاتور با استفاده از پرتودرماند فیبر لیزر شامل استفاده از پرتو لیزر کوچک برای آب بندی فیستول است. در مورد چگونگی عملکرد آن ابهامات وجود دارد ، اما نگرانی های اساسی در مورد ایمنی وجود ندارد.

معرفی بیماری فیستول

اکنون که با روش های درمان فیستول جزئیات آنها آشنا شده اید,بهتر کمی هم از خود بیماری و اینکه چطور به وجود می آید بشنوید تا اگر بعدها کسی دچار این مشکل شد بتوانید کمکش کنید.به طور کلی فیستول را می توانیم بیماری در نظر داشته باشیم که بر اثر ایجاد منفذ بین دو نقطه از بدن به وجود می آید که این مورد در انسان های سالم دیده نمی شود.منظور ما از فیستول مقعدی نوعی است که درون روده یا اطراف ناحیه مقعدی تشکیل می شود و اگر کاری برای از بین بردنش انجام ندهید,ممکن است باعث دردسر شود.متاسفانه برخی از افراد هستند که به هیچ عنوان توجهی به بیماری نمی کنند و همین مورد باعث می شود که بعد از مدتی,شدت آن افزایش پیدا کرده و عفونت یا موارد جدی تری وارد بدن شوند.

البته فیستول می تواند در سایر نقاط بدن از جمله چشم ها,دستگاه تنفس و گردش خون ایجاد شود که هر کدام از آنها یک سری علائم و مشکلات دارند.پیشنهاد ما این است که با رعایت یک سری نکات ساده از به وجود آمدن این بیماری جلوگیری کنید که در ادامه توضیح خواهیم داد.به هر حال اگر نمی خواهید در طول زندگی خود دچار فیستول شوید,می بایست کارهای زیر را در نظر داشته باشید که توسط پزشکان متخصص تجویز شده اند :

  • یکی از بیماری هایی که باید سریعا برای درمانش اقدام کنید,یبوست می باشد که متاسفانه به وجود آورنده بسیاری از بیماری های آنورکتال به حساب می آید و نباید به سادگی از کنارش بگذرید.زمانی که فرد دچار یبوست می شود,فشار زیادی به عضلات اطراف ناحیه مقعدی وارد شده و از آن طرف هم ممکن است قسمتی از بافت در اثر برنده بودن مدفوع,پاره شود و فیستول به وجود بیاید.خوشبختانه روش های زیادی برای کنترل یبوست وجود دارد و اگر دیدید که موارد خوراکی و سنتی پاسخگو نبودند,بهتر است با پزشک مشورت کنید تا با توجه به شرایط شما یک دارو معرفی کند.
  • بهتر است آبسه مقعدی را جدی بگیرید! زمانی که پزشک آن را خالی می کند,معمولا یک منفذ خالی به جای می ماند که به آن فیستول می گوییم و به همین خاطر است که این اشخاص باید دو بار لیزر انجام دهند! آبسه می تواند به دلایل مختلفی از جمله عفونت روده و انتهای مقعد به وجود بیاید که در این مقاله به طور کامل بررسی کرده ایم.

از خدمات تهرانی ما مشاوره بگیرید

خدمات تهرانی شامل درمان کلیه بیماری های نشیمنگاهی مانند، بواسیر، شقاق، کیست مویی، فیستول، زگیل و آبسه مقعدی، با استفاده از لیزر ( بدون درد و دوران نقاهت ) و تحت نظر پزشک متخصص می باشد. هدف اصلی این درمان قطعی و رضایت کامل بیمار می باشد. تمامی کادر درمانی و تجهیزات برای رفاه حال شما عزیزان همیشه در بهترین حالت آماده خدمت رسانی هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.