درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر سریعترین و بهترین روش درمان بیماری های آنورکتال

انواع روش لیزر بواسیر

در این مقاله به سوال کلی ” انواع روش لیزر بواسیر ” ،پاسخ میدهیم و اطلاعاتی درباره ی درمان بواسیر،  و  لیر بواسیر انواع و علل این بیماری در اختیار شما قرار میدهیم.

روش هموروئید و پلاستی با لیزر

در مقابل هموروئیدکتومی جراحی باز: یک کارآزمایی مقایسه 2 درمان برای بواسیر درجه سوم و چهارم

چکیده هدف، واقعگرایانه: مطابق نظریه “عروق” ، سرریز شریانی در شریانهای خونریزی برتر منجر به گشاد شدن نبض هموروئید وریدی می شود. روش لیزر بواسیر (LHP) یک روش لیزر جدید برای درمان سرپایی هموروئید است که در آن جریان شریانی بواسیر تغذیه پلکس هموروئیدی توسط انعقاد لیزر متوقف می شود. هدف: هدف ما مقایسه روش لیزر بواسیر با روش جراحی باز برای درمان سرپایی بواسیر علائم بود.

مواد و روش: یک کارآزمایی مقایسه ای بین روش لیزر بواسیر یا خونریزی جراحی باز انجام شد. این مطالعه در بیمارستان آلوکا در کوزوو انجام شد. بیماران مبتلا به بواسیر درجه سوم علامت دار یا درجه IV با پرولاپس مخاط مخاطی حداقل یا کامل واجد شرایط بودند: 20 بیمار تحت درمان با هموروئیدوپلاستی با لیزر و 20 بیمار با هموروئیدکتومی جراحی باز.

نتیجه: روش هموروئیدوپلاستی با لیزر مؤثرتر از هموروئیدکتومی جراحی باز بود. درد پس از عمل و مدت زمان آن فقط دو شاخص برای این تفاوت بین روشهای بین وجود دارد.

قبل از هر چیزی به جراحی بواسیر بپردازیم به تعریف ابتدایی هموروئید یا همان بواسیر میپردازیم.

دراینجا دو نکته مهم وجود دارد :

  • بواسیر از علل سرطان روده نیست اما بواسیر وجود همزمان سرطان روده را نفی نمی کند و چون سن شیوع سرطان روده بالای 40 سالگی (مثل هموروئید است) و بعلاوه علامت شایع هر دو بیماری (هموروئید و سرطان روده) خونریزی است .
  • از دیگر علل خونریزی مقعد پولیپ رکتوم (راست روده) و درمان شقاق مخرج است که آنها هم در (رکنوسیگموئیدسکپی) مشخص می شوند.
  • بواسیر خارجی معمولا سبب برجستگی یا تورم به اندازه نخود یا لوبیا در مقعد و یا اطراف آن می شود و گاهی نیز سبب دفع خون روشن خواهد شد

به دو نکته مهم توجه فرمائید اول اینکه خود بواسیر معمولا سبب دفع خون سیاهرنگ نمی شود و دوم اینکه در صورت دفع خون سیاهرنگ (MELEMA) باید علل دیگری را بررسی و جستجو نمود.

درمان بواسیر با لیزر

روشی با حداقل تهاجم است که از انرژی لیزر برای معالجه درجات مختلف بواسیر استفاده می کند ،

علت خونریزی

بواسیر به دلیل بزرگ شدن رگهای اطراف مقعد رخ می دهد. چندین عامل ایجاد کننده این امر وجود دارد ،

از جمله:

1- یبوست مزمن

2- اسهال

3- بارداری

4- بلند کردن شئی سنگین

5- طولانی نشستن

6- ژنتیک و  چاقی

علائم شایع هموروئید

برخی از علائم شایع بواسیر عبارتند از:

بسته به اندازه بواسیر یا درجه ، فرد می تواند درد و درد شدید در ناحیه را تجربه کند.

از خدمات تهرانی ما مشاوره بگیرید

خدمات تهرانی شامل درمان کلیه بیماری های نشیمنگاهی مانند، بواسیر، شقاق، کیست مویی، فیستول، زگیل و آبسه مقعدی، با استفاده از لیزر ( بدون درد و دوران نقاهت ) و تحت نظر پزشک متخصص می باشد. هدف اصلی این درمان قطعی و رضایت کامل بیمار می باشد. تمامی کادر درمانی و تجهیزات برای رفاه حال شما عزیزان همیشه در بهترین حالت آماده خدمت رسانی هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.