درمان بواسیر با روغن زیتون

بیماری بواسیر یک بیماریست که اغلب همراه با خونریزی و درد است و علت اصلی آن هم می تواند یبوست شدید یا رعایت نکردن یک سری کارها در سطح زندگی روزمره افراد باشد. مثلا زنان باردار ، افراد بزرگسال ، ورزش نکردن و نخوردن غذاهایی که فیبر کافی دارند از جمله برخی از مواردی است که شما را به بواسیر دچار می کند. قسمت عمده و دردناک بیماری بواسیر رگ هایی است که ملتهب شده و از دهانه ی مقعد به بیرون درایت می کنند. این رگ ها در واقع همان رگ های واریسی خود مقعد هستند که علت خونریزی افراد هم به علت همین رگ هاست که بسیار هم آسیب پذیرند .

وقتی بیمار برای دفع مدفوع به توالت می رود چون راه خروج مقعد به علت خروج رگ ها مسدود شده باید فشار و زور بیشتری وارد کند که خود این عمل می تواند روده راست و رکتوم را تحت تاثیر گذاشته و در نتیجه شدت بیماری بالاتر می رود . در این حین درد بیشتر و خونریزی بیشتر هم در راه است که اگر به موقع بواسیر درمان می شد این اتفاق نمی افتاد.

روش در مورد نحوه استفاده از روغن زیتون برای درمان بواسیر

بواسیر وقتی ظاهر می شود که وریدهایی که در راست روده یا مقعد قرار دارند متورم یا ملتهب شوند. که در نهایت به دو نوع بواسیر داخلی و بواسیر خارجی تقسیم می شود. بواسیر داخلی در داخل رکتوم وجود دارد در حالی که بواسیر خارجی در زیر پوست اطراف مقعد شما ایجاد شده و خود را به شکل یک غده ی عفونتی نشان می دهد. اگر بیماری بواسیر به درستی تشخیص داده نشود و با دقت درمان نشود ، می تواند منجر به موارد شدید مانند بیماری های خونی و التهابی در سراسر بدن ، سرطان روده بزرگ ، سرطان مقعد ، مرگ بافتی و از دست دادن مزمن خون های درون رگ شود. خوشبختانه ، ما با استفاده از روغن زیتون برای درمان بواسیر ، برخی از داروهای خانگی طبیعی روش های درمانی بیماری بواسیر را به شما معرفی می کنیم .

روغن زیتون به عنوان یک درمان بالقوه برای بواسیر در خانه در نظر گرفته می شود. البته پیشنهاد می شود قبل از انجام روش های درمان خانگی به ملاقات پزشک متخصص بیماری های آنورکتال بروید چرا که تشخیص و تجویز دکتر بسیار مورد اعتماد تر است و روش های درمانی بهتری امروزه در های بیماری های نشیمنگاهی به کار برده می شود که یکی از آنها درمان با استفاده از جراحی لیزر است .

درباره روغن زیتون چه می دانید ؟

پیشینه ی اولین استفاده ی روغن زیتون به هزاران سال پیش بر میگردد جایی که برای اولین بار در تمدن مصریان برای درمان و مداوای اشخاص بالا رتبه مورد استفاده قرار می گرفت و تقریبا در آن زمان یک ماده گیاهی بسیار کمیاب و با ارزشی تلقی می شد که در دسترس عموم قرار نداشت . روغن زیتون دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی در خود است که به کاهش التهاب و کوچک شدن اندازه رگهای خونی متورم در کانال مقعد کمک می کند.

روغن زیتون چه خواضی دارد ؟

روغن زیتون خواص بسیار زیادی برای پاکسازی بدن از مسموم مضر دارد و با ترکیباتی که در آن هست می تواند به کنترل گردش خون و هضم بهتر غذا کمک کند . روغن زیتون علاوه بر سم زدایی می تواند برای بسیار دیگری از بیماری های از جمله آسم ، بیماری های فراموشی آلزایمر و چربی خون استفاده شود . روغن زیتون حاوی ویتامین های بسیار زیادی از جمله ویتامین E می باشد که اگر به هر طریقی از آن استفاده شد بدن ویتامین موردنظر را دریافت می کند . اگر تاکتون از روغن زیتون استفاده نکرده اید باید بدانید که این روغن دارای یک ترکیب فنولی بسیار پایدار است که علاوه بر ایجاد کلاژن هایی که بدن روزانه به آن نیاز دارد می تواند به تقویت عملکرد ماهیچه های بدن و شکل گیری هرچه بهتر استخوان های دست و پا کمک کند.

استفاده از روغن زیتون و دیگر روغن ها برای درمان بواسیر

بواسیر یک بیماری غده ای شکل است که در درون مقعد به مرور زمان شکل گرفته و خروج رگ های اطراف مقعد یک وضعیت بسیار دردناک را در حین دفع مدفوع یا نشستن و برخواستن به وجود می آورد . و این مشکل رایج زمانی اتفاق می افتد که وریدهای مقعد و راست روده متورم و ملتهب شوند. اگرچه ، داروها و پمادهایی برای درمان بیماری بواسیر وجود دارند ، اما همچنین می توان برای تسکین درد از داروهای طبیعی مانند روغن زیتون نیز استفاده کرد.

به جز روغن زیتون دیگر چه چیزهایی برای درمان بواسیر خوب است ؟

از گیاه آلوئه ورا استفاده کنید

گیاه آلوئه ورا به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی و درمانی در رفع علائم بواسیر همانند سوزش و خارش و درد به راحتی به بهبود این بیماری کمک می کند.

برای بیماری بواسیر خارجی ، مقدار کمی ژل آلوئه ورا برداشته و به مقعد خود بمالید تا رگهای متورم را آرام و آبرسانی کند. برای درمان بواسیر داخلی ، برگهای آلوئه ورا را به صورت نواری برش دهید و تمام برگه های پوست کنده آن را دور بریزید.سپس برگه های ژل دار  آنها را یخ زده و نوارهای سرد آلوئه ورا را روی ناحیه آسیب دیده مقعد بمالید تا با درد ناشی از بیماری را به سرعت تسکین دهد .

از آب لیمو استفاده کنید

اب لیمو به دلیل محتوای آنتی اکسیدان موجود در آن ، یکی دیگر از درمان های خانگی موثر برای بهبود بیماری بواسیر است. می توان آب لیمو را مستقیماً روی ناحیه بیرون زده ی رگ های خوبی ملتهب قرار داد یا آن را با عسل و زنجبیل نوشید تا درد و التهاب ناشی از بواسیر را کاهش و آن را به مرور درمان کند.

دلایل ابتلا به بیماری بواسیر چیست؟

عوامل مختلفی منجر به بواسیر داخلی و خارجی می شوند ، از جمله رژیم غذایی با فیبر کم مانند کم خوردن سبزیجات و حبوبات در روز ، چاقی و اضافه وزن زیاد ، آلرژی غذایی و حسایت های ناشی از ضعف بدن ، کمبود فعالیت بدنی و ورزش نکردن یا عدم تحرک کافی در روز ، گرانش و زیاد خوابیدن ، ایستادن یا نشستن طولانی مدت ، یبوست شدید و طولانی مدت  ، استفاده نادرست از قرص ها و داروها ، سابقه خانوادگی و دلایل وراثتی ، بلند کردن اجسام سنگین ، بارداری و زایمان طبیعی .

علائم رایجی که نشان می دهد شما به بیماری بواسیر دچار شده اید :

• هنگام حرکت روده خونریزی کنید
  • توده های خون یا لخته در اطراف مقعد شما
  • اصرار برای رفتن به دستشویی در صورت عدم وجود مدفوع
  • تب یا بی قراری در هنگام خوابیدن یا نشستن و برخواستن
  • تحریک ناشی از سوزش و خارش در نزدیکی ناحیه مقعد اتفاق می افتد

آیا روغن زیتون برای بواسیر مفید است؟

• روغن زیتون حاوی خواص ضد التهابی است که منطقه سوزش در مقعد را تسکین می دهد و تورم ایجاد شده در این ناحیه را به مرور کوچکیتر می کند.
  • از آنجا که اسیدهای چرب اشباع در روده می تواند عامل تحریک هرچه بیشتر بواسیر باشد ، روغن زیتون می تواند عملکرد حرکات روده را بهبود بخشد.
  • داروی روغن زیتون خاصیت ارتجاعی عروق خونی را افزایش می دهد که به شما در کاهش درد از دفع مدفوع کمک می کند.
  • خارش های شدید ناشی از مرض بواسیر را تسکین و آرام می کند.
  • اندازه غده بواسیر را کاهش می دهد.