درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر سریعترین و بهترین روش درمان بیماری های آنورکتال

لیزر بواسیر چگونه است؟

همیشه این مورد را به بیماران خود گفته ایم که روش های زیادی برای درمان بواسیر وجود دارد که پزشک می تواند با توجه به شرایط بیمار یکی از آنها را انتخاب کند.اما باید بدانید که هیچکدام از این موارد نمی توانند به خوبی لیزر عمل کنند و به همین خاطر است که این روش درمانی در مدت کوتاهی توانست جای موارد دیگر را بگیرد.به همین خاطر ما هم تصمیم گرفتیم که این مقاله,یعنی “لیزر بواسیر چگونه است” را بنویسیم تا شما عزیزان هم بیشتر آشنا شوید.البته بهتر است بدانید که ما به هیچ عنوان نمی توانید از ویدیو و عکس های عمل بواسیر بیماران خود استفاده کنیم و تمام موارد دانلود شده هستند.

 

خب همانطور که گفته شد ما در این متن می خواهیم تمام موارد مرتبط با لیزر بیماری هموروئید را بررسی کنیم,اما قبل از هر کاری بهتر شما با نحوه ایجاد و پیشگیری از این بیماری آشنا شوید.

بیماری بواسیر یا همان هموروئید

قطعا شما عزیزی که دارید این مقاله را می خوانید,کمی با بیماری اشنا هستید.اما باید بدانید که بواسیر جزو بیماری های شایع مقعدی به حساب می آید که همه ساله افراد زیادی به آن مبتلا می شوند.دلیل این ابتلا را در حقیقت می توانیم طرز زندگی و رژیم غذایی بسیار اشتباه در نظر داشته باشیم که روز به روز بر وخامت آن افزوده می شود (در ادامه به طور کلی بررسی خواهد شد.نکته دیگر اینکه بواسیر می تواند در هر شخصی با هر سنی ایجاد شود و در کمتر از 5% موارد به کهولت سن ارتباط دارد.

دلیل به وجود آمدن بواسیر این است که رگ های اطراف ناحیه مقعدی یا همان ناحیه تحتانی بدن در اثر فشار بیش از حد یا موارد ارثی دچار تورم می شوند و همین موضوع باعث می شود که بافت زائد شبیه به گوشت اضافه در بدن تشکیل شود.بیماری هموروئید در دو نوع مختلف ظاهر می شود که عبارتند از بواسیر داخلی و خارجی که هر کدام از آنها یک سری روش های تشخیص و درمان خاص خودشان را دارند.از طرفی دیگر ممکن است بواسیر به چند دلیل مختلف در بدن تشکیل شود و اینطور نیست که تنها یک مورد خاص داشته باشد,به همین دلیل ممکن است پزشک نتواند به شما بگوید که مشکل از کجاست.

بواسیر داخلی

اولین نوع از بواسیر که معمولا درمان های خانگی بر رویش جواب نمی دهد,همین مورد است.شاید سوال بپرسید که چرا نمی توانیم از روش های خانگی برای درمان این بیماری استفاده کنیم؟ در جواب باید بگوییم که معمولا دسترسی به ناحیه بواسیر سخت بوده و به همین خاطر نمی توانید ماده درمانی را به شک مستقیم به آن بزنید.البته ناگفته نماند که مواد خوراکی مختلف از جمله روغن زیتون و عسل همچنان تاثیر خودشان را خواهند داشت و می توانید برای کنترل بیماری استفاده کنید.از اصلی ترین علائم بواسیر داخلی می توانیم به خونریزی اشاره کنیم که گاهی مواقع آنقدر شدید خواهد شد که باعث ایجاد کم خونی مزمن در افراد ضعیف یا حتی خانم ها می شود.به همین خاطر اگر بیماری در مراحل حادی قرار دارد,باید سریعا برای درمان اقدام کنید تا مبادا باعث ایجاد بیماری های دیگر شود.

البته نکته مثبت یا حتی منفی دیگری هم در رابطه با بواسیر داخلی وجود دارد و آن این است که بیماری در 90% مواقع هیچ دردی احساس نخواهد کرد.این موضوع می تواند خطرناک هم باشد,چرا که فرد متوجه حضور بیماری در بدن خود نخواهد شد.از آن طرف بدون درد خب شرایط بسیار راحت تر بوده و بیمار می تواند به زندگی روزمره خود بپردازد.در آخر هم این را بگوییم که بواسیر داخلی خود در 4 نوع و شدت مختلف دیده می شود که عبارتند از :

  1. نوع اول بواسیر که خفیف ترین حالت بوده و تنها رگ های مقعدی هستند که دچار تورم شده اند و بیمار کمترین میزان خونریزی را تجربه می کند.در این مرحله روش های درمان خانگی وورزش کردن در طول روز می توانند کمک زیادی به از بین رفتن بیماری کنند.البته تشخیص بواسیر در این حالت کمی سخت بوده و فرد یک سری رگه هایی از خون بر روی مدفوع خود مشاهده می کند.
  2. دومین نوع از بواسیر داخلی که در آن بافت زائد دچار افتادگی از مقعد خواهد شد و در هنگام نشستن یا فعالیت دیده می شود.البته جای نگرانی نیست,چرا که خود به خود بعد از چند دقیقه به مکان اولیه اش باز می گردد.همچنین مقدار خونریزی به مرور زمان افزایش پیدا می کند و به همین خاطر بهتر است سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید.
  3. سومین نوع بواسیر از بواسیر که جزو موارد شدید به حساب می آید و به هیچ عنوان نباید چشم پوشی کرد.در این مرحله فرد خونریزی به نسبت شدیدی خواهد داشت و بافت دارای افتادگی دیگر خود به خود به جای اولش باز نخواهد گشت و می بایست این کار را به شکل دستی انجام دهید.دقت داشته باشید که روش های درمان خانگی نمی توانند به خوبی در این حالت عمل کنند و بهتر است وقت را تلف نکنید!
  4. آخرین نوع بواسیر را که شدیدترین مرحله هم به حساب می آید را با خونریزی فراوان و گاهی مواقع درد هم می توانید تشخیص دهید.تنها راه درمان در این حالت,استفاده از لیزر یا تیغ جراحی می باشد و روش های خانگی تنها برای کنترل بیماری به کار می روند.اصلی ترین این مواد عبارتند از روغن زیتون و گیاه آلوئه ورا!

بواسیر خارجی

دومین نوع بواسیر که با نام خارجی شناخته می شود به هیچ عنوان با خونریزی همراه نیست.البته بهتر است بدانید که از آن طرف بیمار درد خواهد داشت و همین مورد باعث شده افراد سریعا به پزشک مراجعه کنند.دلیل اینکه در بواسیر داخلی درد احساس نمی شود این است که در آن ناحیه ای که تشکیل می شود معمولا اعصاب درد بسیار کمی دیده می شود.هموروئید خارجی را می توانیم با روش های خانگی,بهتر درمان کنیم و به همین علت است که می گوییم اگر بیماری در مراحل ابتدایی خود است باید سریعا برای مشاوره نزد پزشک برویم تا مبادا بر شدت بیماری افزوده شود.شاید برایتان سوال باشد که لیزر بواسیر چگونه است چگونه است ایا تفاوتی در روش درمان این دو نوع وجود دارد؟ در جواب باید بگوییم که خیر!

بواسیر ترومبوزه

این نوع از بواسیر به هیچ عنوان از دو مورد قبلی جدا نیست و تنها تفاوتش این است که مقدار خون لخته در زیر بافت زائد جمع می شود.رنگ هموروئید ترومبوزه اغلب بنفش و قرمز تیره است که درد به نسبت زیادی در روزهای ابتدایی دارد که برای بسیاری از افراد غیر قابل تحمل است.دقت داشته باشید که تنها راه درمان این بواسیر استفاده از لیزر بوده که در آن بیمار به هیچ عنوان درد و خونریزی نخواهد داشت.

دلایل ایجاد بواسیر + پیشگیری

خب اکنون که با انواع بیماری بواسیر آشنا شده اید,بهتر بدانید که اصلا این بیماری چطور به وجود می اید و روش های پیشگیری از آن به چه شکلی هستند؟ برای شروع باید یک موردی را به شما عزیزان بگوییم و آن هم این است که به هیچ عنوان یک دلیل خاص و واحد برای ایجاد بواسیر وجود ندارد و معمولا چندین عامل دست به دست هم می دهند تا اتفاق بی افتد.این موارد عبارتند از :

  • ما همیشه بیماری های گوارشی از قبیل یبوست و اسهال را در ابتدا قرار می دهیم,چرا که بیشترین دلایل ابتلا به بوسایر و فیشر متعلق به همین دو مورد می باشد که سالانه میلیون ها نفر به آنها مبتلا می شوند.اگر فردی مبتلا به یبوست باشد,در هنگام دفع معمولا فشار زیادی به دیواره و در نتیجه رگ های اطراف آن وارد می شود و همین موضوع می تواند در مدت کوتاهی بواسیر ایجاد کند.
  • دومین موردی که باید توجه زیادی به آن داشته باشید این است که به هیچ عنوان در مصرف غذاهای آماده و کنسروی نباید افراط کنید.این مواد غذایی از اجناس بی کیفیت و روغن های مانده (اغلب) ساخته می شوند که تاثیر بسیار بدی بر عملکرد دستگاه گوارش خواهند داشت.
  • بهتر است همیشه در وعده های غذایی خودتان از مواد گیاهی مانند سبزیجات و میوه استفاده کنید که مقدار زیادی فیبر دارند و کمک زیادی به درست کار کردن دستگاه گوارش می کنند.اگر هفته ای 3 بار از مواد فیبر دار استفاده کنید,به احتمال 90% دچار یبوست و اسهال نخواهید شد.
  • یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره کنیم این است که نشستن برای مدت طولانی می تواند فشار به نسبت زیادی را به دیوار مقعد و افزایش فشار رگ های اطراف آن وارد کند که اصلی ترین دلیل ایجاد بواسیر می باشد.
  • دقت داشته باشید که نوشیدن آب کافی در طول روز کمک شایانی به جلوگیری از ایجاد یبوست و اسهال خواهد کرد.در روزهای عادی می بایست حداقل 7 لیوان پر آب بنوشید که در فصول گرم سال و افرادی که تحرک زیادی دارند,افزایش پیدا می کند.

لیزر بواسیر چگونه است

خب رسیدیم به بخش اصلی یعنی لیزر بواسیر چگونه است و ایا روش های دیگر مانند جراحی سنتی و طب سنتی می توانند جای آن را بگیرند؟ در جوابی کوتاه باید بگوییم خیر! لیزر آنقدر مزیت دارد که دیگر کسی به سمت جراحی سنتی که درد و خونریزی زیادی دارد,نمی رود.در این روش تنها از ماده بی حسی موضعی استفاده خواهد شد و به همین خاطر کسانی که به مواد بیهوشی حساسیت دارند هم می توانند انجام دهند.

از آن طرف کل لیزر حدود 20 الی 30 دقیقه طول خواهد کشید و بعد از آن بیمار می تواند به زندگی عادی خود برگردد و این یعنی هیچ دوره نقاحتی وجود ندارد.در آخر هم این موضوع را به شما بگوییم که هزینه لیزر نسبت به جراحی سنتی بسیار کمتر بوده و دلیلش هم طول کمتر عمل و نیروی انسانی کمتر است (چرا که در این روش از دستگاه و یک پزشک کمک گرفته می شود).

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.