درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر سریعترین و بهترین روش درمان بیماری های آنورکتال

هزینه لیزر بواسیر (هموروئید)

اولین سوالی گه برای هر شخصی پیش می اید این است که هزینه لیزر بواسیر یا همان چقدر است و ایا می توان این هزینه را کاهش داد؟ دقت داشته باشید که با آمدن تکنولوژی های مختلف مانند لیزر,قیمت و تعرفه کار بسیار پایین آمده و دیگر قابل مقایسه با جراحی سنتی نمی باشد.در گذشته به دلیل نبود امکانات حرفه ای,نیاز به زمان و افراد زیادی برای این کار بود و به همین خاطر هزینه هم بالا می رفت و چندان جالب به نظر نمی رسید! اما ما در تهرانی با داشتن دستگاه های پیشرفته و کادری مجرب,می توانیم بهترین خدمات و قیمت را به شما عزیزان ارائه دهیم.اما قبل از هر چیزی می بایست با بیماری بواسیر و روش های پیشگیری از آن اشنا شوید.

 

بواسیر یا همان هموروئید

نام اصلی این بیماری هموروئید است که بسیاری از افراد ایرانی آن را بواسیر می نامند و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد.اما باید بدانید که هموروئید به عنوان شایع ترین بیماری مقعدی شناخته می شود که میلیون ها نفر را مبتلا می کند.البته اصلا جای نگرانی نیست,چرا که روش های درمان بسیار زیاد و ساده ای برای رفع این مشکل وجود دارد که می توانید با توجه به شرایط خود یکی را انتخاب کنید.البته باید بدانید که روش های خانگی برای نوع شدید بیماری کارساز نخواهد بود و حتی ممکن است شدت بیماری را بیشتر کند (چرا که شما به سراغ درمان بهتر نخواهید رفت و به مرور زمان بیماری در بدن قدرت می گیرد).

به طور کلی هموروئید به بیماری گفته می شود که باعث تورم و التهاب رگ های ناحیه مقعد و در نتیجه ایجاد یک سری بافت های زائد می شود.این بافت های زائد می توانند در اندازه و مکان های مختلف ظاهر شوند.برای مثال اگر مشکل در بیرون ناحیه مقعدی اتفاق بی افتد به آن بواسیر خارجی و اگر در داخل اتفاق بی افتد به آن بواسیر داخلی گفته می شود.هر کدام از این دو نوع,یک سری ویژگی ها و روش های درمان خاص خودشان را دارند و نمی تواند از هر راهی برای از بین بردنشان استفاده کرد.در حال حاظر بیش از 45% مردم دنیا دچار بواسیر می شوند که از این بین درصد بسیار کمی نیاز به لیزر و تیغ جراحی دارند ک تعدادی زیادی حتی متوجه وجود بیمار در بدنشان نمی شوند (بواسیر خود به خود از بین می رود).

معرفی بواسر خارجی

اولین نوع بواسیر که در بیرون مقعد تشکیل می شود و می توان با یک نگاه ساده متوجه شد,همین بواسیر خارجی بوده که به هیچ عنوان خونریزی ندارد (به طور عادی – ضربه و سایش می تواند باعث خونریزی شود).نکته این است که شما می توانید تمام بافت و رگ های ملتهب شده را ببینید که اغلب به رنگ و صورتی قرمز هستند (در نوع شدیدتر قرمزی بیشتر می شود).نکته منفی در رابطه با هموروئید خارجی این است که در بسیاری از مواقع بیمار درد دارد و شدت درد در هنگام دفع یا انجام فعالیت های سنگین بیشتر هم می شود.اگر برای درمان بواسیر اقدام نکنید,ممکن است درد به حدی افزایش پیدا کند که قابل تحمل نباشد و در هنگام معاینه دچار مشکل شوید.البته در مواقع خیلی اضطراری می توان از داروی بی حسی استفاده کرد تا معاینه راحت تر شود.گاهی مواقع بواسیر خارجی می تواند با خارش و سوزش همراه باشد که برای رفع این دو مشکل می توانید از روش های خانگی و دارویی که ادامه خواهیم گفت استفاده کنید.

معرفی بواسیر داخلی

نوع دیگر بواسیر که معمولا تشخیص سختی دارد و افراد عادی آن را با سیر بیماری ها اشتباه می گیرند,بواسیر داخلی می باشد.دقت داشته باشید که بهتر است بعد از متوجه شدن,سریعا برای معاینه و درمان به پزشک مراجعه کنید! چرا که ممکن است شما تصور کنید که بواسیر دارید,اما در حقیقت یک یا چندین بیماری دیگر داشته باشید که ممکن است بسیار خطرناک باشند.البته بواسیری که دارای افتادگی می باشد را به راحتی می توان تشخیص داد (ممکن است بین پرولاپس رکتوم و هموروئید شک بی افتد) و اینکه این بواسیر اغلب با خونریزی همراه است که به مرور زمان بیشتر می شود.

اگر جزو افراد کم خون هستید,باید خیلی مراقب خودتان باشید! چرا که اگر شدت خونریزی زیاد شود می تواند باعث بروز کم خونی مزمن و در نتیجه تضعیف سیستم ایمنی بدن شود.اما نکته اینجاست که این بیماری درد ندارد و ممکن است در خفا به خوبی رشد کند و شدت بگیرد و آن زمان دیگر کار از درمان های خانگی گذشته است و می بایست مستقیم لیزر کنید.اما باید بدانید که درمان های خانگی ممکن است بر روی بواسیر داخلی عمل نکنند,چرا که می بایست آنها را به ناحیه مورد نظر بمالید که این کار تقریبا غیر ممکن خواهد بود (اما می توانید از نوع خوراکی استفاده کنید).بواسیر داخلی را می توانیم در 4 شدت مختلف ببینیم :

  • بواسیر داخلی ضعیف : این نوع بواسیر که بدون افتادگی است را می توانیم بهتر حالت برای شروع درمان در نظر داشته باشیم که تنها رگ ها دچار تورم شده اند و شدت خونریزی هم بسیار کم است.
  • بواسیر داخلی متوسط : باز هم در این مرحله امکان درمان بیماری با روش های خانگی و مصرف دارو وجود دارد.در این حالت بواسیر کمی فرو افتادگی دارد که در هنگام دفع و فعالیت شدید نمایان می شود و بعد از چند دقیقه هم خودش به جای اولش باز خواهد گشت.
  • بواسیر داخلی شدید : اگر دیدید که بواسیر شما افتادگی دارد و حتما باید با دست آن را به جای اولش باز گردانید,باید بدانید که دیگر کار از روش های معمول گذشته و می بایست سریعا برای لیزر اقدام کنید تا دیر نشده است.
  • بواسیر داخلی فوق شدید : آخرین و سخت ترین نوع بواسیر داخلی به حساب می آید که افتادگی آن به هیچ عنوان قابل برگشت نیست و تنها راه درمان همان لیزر است.

علائم و نشانه های بواسیر

بواسیر نشانه های به نسبت کمی دارد و نمی توان به طول دقیق متوجه شد که به کدام نوع مبتلا شده ایم و چقدر شدت دارد.به همین دلیل ممکن است پزشک نیاز به معاینه جسمی و انجام یک سری ازمایشات مختلف برای مطمئن شدن داشته باشد که اگر کار سخت شود به آندوسکوپی می کشد.در آندوسکوپی یک میله در سر آن قرار دوربینی قرار دارد وارد ناحیه مقعد شده و در آنجا از نقاط مختلف عکس و فیلم می گیرد (البته این کار برای موارد به نسبت پیچیده تر می باشد).به هر حال در حال حاظر اصلی ترین نشانه بواسیر داخلی را می توانیم خونریزی شدید آن در نظر داشته باشیم که اگر فرو افتاده هم باشد,کار بسیار راحت تر خواهد شد.مورد بعدی که می توانید به آن دقت کنید,داشتن درد است که این مورد را می توان گاهی در بواسیر داخلی هم دید و حتی ممکن است یک نفر هر دو نوع را باهم گرفته باشد.

روش های درمان بواسیر 

برای شروع درمان در ابتدا می بایست با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین راهکار را ارائه دهد.اما به طور کلی می توانید با روش های درمانی خانگی شروع کنید تا اگر جواب دادند ادامه دهید.ما در ادامه تمام سه روش ممکن را بررسی خواهیم کرد تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

درمان بواسیر با روش های خانگی

دقت داشته باشید که اگر هزینه لیزر بواسیر برای شما زیاد است,می توانید در ابتدا از روش های خانگی و کم هزینه تر استفاده کنید و اگر نتیجه ندادند به سراغ لیزر بروید.یک موضوعی را از ابتدا به شما بگوییم که اگر دیدید این راه حل در 2 یا 3 روز اول هیچ تاثیری در شدت بیماری نداشتند,سریعا به پزشک مراجعه کنید تا روش بهتری به شما ارائه دهد.

درمان بواسر با روغن زیتون : یکی از روش هایی که با کمک آن می توانید بیماری های مختلف گوارشی مانند یبوست و اسهال را در سریع ترین زمان ممکن درمان کنید,خوردن روغن زیتون در وعده های غذایی می باشد و باید مراقب باشید که بیش از اندازه مصرف نکنید که باعث دردسر شود.هچنین می توانید از این ماده در کنار سایر روغن های ضد عفونی کننده مانند روغن درخت چای در ناحیه بواسیری استفاده کنید.

درمان بواسیر با وان آب گرم : همه ما می دانیم زمانی که جایی از بدن دچار سوزش و التهاب شده است,می بایست زیر یا داخل آب گرم قرار دهیم تا التیام پیدا کند.این قانون برای بیماری بواسیر هم پابر جاست و می توانید از تشت هم برای این کار استفاده کنید.دقت داشته باشید که اگر همزمان مواد ضد عفونی کننده درون اب بریزید,تاثیر بسیار بیشتر خواهد شد.

درمان بواسیر با داروی های ضد التهاب و مسکن : همانطور که می دانید,داروهای بسیار زیادی برای کنترل التهاب و درد وجود دارند که می توانید بدون نسخه هم تهیه کنید.البته به هیچ عنوان این کار را پیشنهاد نمی کنیم و می بایست قبل از هر کاری با پزشک متخصص صحبت داشته باشید تا معاینه کاملی از شما داشته باشد.

هزینه لیزر بواسیر چقدر است

دقت داشته باشید که هزینه لیزر بواسیر به نسبت جراحی سنتی بسیار کمتری بوده و به همین خاطر است که اغلب افراد به این روش روی آورده اند.علاوه بر قیمت مناسب,مزیت های بسیار زیاد دیگری هم دارد که در زیر مشاهده می کنید :

  • کل عمل لیزر حدود 20 دقیقه طول خواهد کشید و به همین خاطر نیازی به صبر کردن های چند ساعته نمی باشد.
  • این کار بدون نیاز به داروی بی هوشی انجام خواهد شد (با بی حسی) و به همین خاطر کسانی که مشکلات قبلی دارند هم می توانند به راحتی لیزر کنند.
  • در طول این کار به هیچ عنوان درد و خونریزی نخواهید داشت و از این رو گزینه مناسبی برای کودکان می باشد.
  • جای زخم به جای مانده و عمق آن تا 1/3 کمتر از جراحی سنتی می باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.