درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر سریعترین و بهترین روش درمان بیماری های آنورکتال

درمان بواسیر در زنان | عمل بواسیر

بیماری های مقعدی از قبیل هموروئید,فیشر و آبسه مقعدی می توانند در هر سنی و جنسی اتفاق بیافتند و اینطور نیست که تنها مردان میانسال به آنها مبتلا شوند.به همین دلیل ما هم در این مقاله می خواهیم روش های درمان بواسیر در زنان بررسی کنیم و ببینیم که آیا تفاوت عمده ای بین بیماری و علائم آن,همچنین راه های درمان در دو جنس وجود دارد یا اینکه هر دو به یک شکل هستند.البته از ابتدا این موضوع را بگوییم که سیستم ایمنی بدن خانم ها به نسبت اقایان ضعیف تر بوده و به همین دلیل بیماری می تواند اثر بیشتری بر رویشان بگذارد.پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا متوجه منظور ما شوید.

 

هموروئید یا همان بواسیر

خب قبل از اینکه به سراغ روش های درمان و پیشگیری از این بیماری برویم,می بایست با آن آشنا شوید و ببینید که اصلا چطور به وجود می آید.به طور کلی بواسیر به بیماری مقعدی گفته می شود که در آن رگ های اطراف ناحیه مقعدی و آنورکتال بدن دچار تورم و التهاب می شوند که تاثیر زیادی در گردش خون و دفع دارند (به همین دلیل ممکن است فرد دچار بی اختیاری مدفوع شود).دقت داشته باشید که هموروئید به هیچ عنوان مصری نیست و می توانید با خیالی راحت در کنار فرد بیمار زدگی کنید.

بهتر است بدانید که خود بیماری هموروئید به دو نوع مختلف خارجی و داخلی تقسیم می شود که هر کدام از این انواع یک سری علائم و روش های درمان خاص دارند که در ادامه بررسی خواهیم کرد.به هر حال این بیماری در شدت های مختلفی ممکن است ایجاد شود که تعدادی از آنها را می توانید با روش های خانگی درمان کنید و تعدادی دیگر را می بایست با کمک لیزر از بین ببرید.

همه چیز درباره بواسیر داخلی

اولین نوع بواسیر که داخل ناحیه مقعدی و نزدیک آنورکتال رخ می دهد,بواسیر داخلی می باشد که در اغلب مواقع با خونریزی های نسبتا شدید همراه بوده و ممکن است همین خونریزی ها برای افراد کم خون یا عادی مشکل زا باشد.معمولا در مراحل ابتدایی کسی متوجه حضور این بیمار در بدن خود نخواهد شد و به همین دلیل یا بیماری به طور کل از بین می رود (خود به خود) یا اینکه شدیدتر می شود و شما می توانید از شدت خونریزی آن را تشخیص دهید.البته افراد عادی در بسیاری مواقع نمی توانند دقیق متوجه شوند که این بیماری بواسیر است یا شقاق یا اسهال خونی! به همین خاطر می بایست در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.بواسیر داخلی خود 4 نوع مختلف دارد که عبارتند از :

  • بواسیر داخلی نوع اول : خفیف ترین حالت بیماری است که در آن تنها رگ ها و مویرگ های مقعدی دچار تورم شده اند و با رعایت نکات ساده و درمان های خانگی به راحتی قابل درمان است.همانطور که گفته شد اغلب افراد متوجه این مرحله از بیماری نخواهند شد.
  • بواسیر داخلی نوع دوم : در این نوع بواسیر که کمی شدیدتر از حالت قبل می باشد,بواسیر دچار افتادگی شده که اغلب در هنگام نشستن یا انجام فعالیت های سنگین اتفاق می افتد و بعد از چند دقیقه,خود به خود به مکان اولیه اش باز خواهد گشت.
  • بواسیر داخلی نوع سوم : اگر در این مرحله هستید,می بایست سریعا برای درمان اقدام کنید تا مبادا شدت و میزان درد بیشتر شود.در این حالت بواسیر فرو افتادگی خواهد داشت که تنها با دست به جای اول باز خواهد گشت (به سختی با روش های خانگی و دارو درمان می شود).
  • بواسیر داخلی نوع چهارم : مورد آخر که بدترین نوع هم می باشد به این شکل است که بافت اضافی فرو افتادگی دارد که با دست هم به جای اول باز نمی گردد و تنها می توان آن را با لیزر از بین برد.

همه چیز درباره بواسیر خارجی

بواسیر خارجی را با یک نگاه یا معاینه جسمی ساده می توان تشخیص داد و به همین خاطر است که اغلب افراد خیلی سریع متوجه آن می شوند.این مدل از بواسیر در بیشتر مواقع با درد همراه بوده که این درد هنگام انجام فعالیت یا نشستن و دفع بیشتر می شود.ممکن است شدت بیماری به حدی بالا رود که درد ایجاد شده قابل تحمل نباشد و به همین دلیل پزشک برای بررسی جسمانی می بایست از داروی بی حسی یا بی هوشی استفاده کند (در موارد نادر).نکته این است که در بواسیر خارجی فرد به هیچ عنوان دچار خونریزی نمی شود و به همین خاطر خطری برای افراد کم خون نخواهد داشت.

همه چیز درباره بواسیر ترومبوزه

نوعی دیگری از بواسیر است که در آن,در زیر پوست و بافت زائد خون و لخته جمع خواهد شد که گاهی مواقع بسیار دردناک است.این درد به مرور زمان بیشتر می شود و می بایست سریعا برای درمان اقدام کنید.این نوع از بواسیر در افراد کمی دیده می شود و هنوز مشخص نیست که چرا بعضی از افراد به نوع ترومبوزه مبتلا می شوند.

علل ابتلا به بواسیر

خب رسیدیم به بخش مهم مقاله یعنی دلایل ابتلا به هموروئید! از ابتدا باید این موضوع را به شما عزیزان بگوییم که هیچکس نتوانسته یک دلیل قطعی برای این بیماری به دست بیاورد و تمام مواردی که مابه شما می گوییم,در این امر نقش دارند و خودتان باید متوجه شوید که به کدام دلیل مبتلا شده اید.اصلی ترین علت های به وجود آمدن بواسیر عبارتند از :

  • بلند کردن اجسام سنگین که بیشتر در مردان دیده می شود,یکی از علت ها می باشد که فشار زیادی بر رگ های اطراف مقعد و ناحیه آنورکتال وارد می کند و همین موضوع باعث تورم و در نتیجه ایجاد بواسیر خواهد شد.
  • مصرف اندک سبزیجات و میوه ها که مقدار زیادی فیبر در خود دارند,در وامع امروزی بسیار شایع شده است و کمتر کسی را می بینیم که علاقه به خوردن اینگونه مواد غذایی داشته باشد.خوردن فیبر می تواند کمک زیادی به درست عمل کردن دستگاه گوارش و دفع کند و از پیدایش بیماری های گوارشی از قبیل یبوست و اسهال جلوگیری می کند.
  • سعی کنید تا حد امکان به سمت فست فودها نروید.اگر از کسانی که داخل این مجموعه ها سوال بپرسید,متوجه خواهید شد که خودشان هم علاقه ای به خوردن غذاهایی که درست می کنند ندارند و این موضوع قطعا یک دلیل دارد! کیفیت بسیار پایین مواد غذایی و عدم رعایت بهداشت در تولید.
  • همیشه در طول روز حداقل 7 لیوان پپر آب بخورید که تمام سیستم بدن بتواند به خوبی عمل کند و از آن طرف دچار یبوست یا اسهال نشوید.مصرف آب می تواند در عبور غذا از نواحی گوارشی کمک زیادی بکند و به همین دلیل است که می گوییم یبوست نخواهید گرفت.
  • اگر زیاد به یبوست دچار می شوید یا خیلی وقت است که یبوست و اسهال دارید,می بایست سریعا برای درمان کاری انجام دهید.چرا که این دو بیماری ممکن است هر لحظه باعث ایجاد بواسیر یا فیشر شوند.
  • بعد از خوردن غذا می بایست کمی استراحت کنید یا حداقل فعالیت های بدنی سنگین و سریع انجام ندهید! این کارها باعث می شوند که در کار روده و معده اختلال ایجاد شده و در نتیجه نتوانند به خوبی عمل کنند.
  • اگر کارمند هستید و برای مدت طولانی یکجا می نشینید,باید بدانید که با این کار همه روزه فشار زیادی به نواحی تحتانی بدن از جمله مقعد وارد می کنید و وریدهای آن ناحیه برای انجام فعالیت خود دچار مشکل خواهند شد.همین مشکل می تواند باعث تورم و التهاب آنها شود که دلیل اصلی بروز بواسیر می باشد.

روش های تشخیص بواسیر

برای درمان بواسیر در زنان و مردان,در ابتدا می بایست با روش های تشخیص و نشانه این بیماری آشنا شویم و ببینیم که چطور می بایست فرق بیماری های مقعدی مختلف را متوجه شویم.اولین راه تشخیص بواسیر داخلی دیدن خون روی مدفوع یا به شکل چرکی می باشد که از مقعد بیرون می زند.اگر متوجه شده اید که خونریزی دارید,می بایست سریع به پزشک مراجعه کنید! چرا که هنوز مشخص نیست که بیماری شما دقیقا چه چیزی بوده و آیا خطرناک است یا نه.دومین موردی که می توانید به آن دقت داشته باشید,درد است.درست است که ما گفتیم بواسیر داخلی معمولا درد ندارد,اما باید بدانید که در 10% مواقع بیماران هم درد و هم خونریزی دارند.

گاهی ممکن است پزشک برای تشخیص بهتر بواسیر داخلی و نوع آنن از یک ازمایش به نام آندوسکوپی استفاده کند.در این ازمایش یک میله به نسبت باریک به همراه دوربینی در سرش وارد ناحیه مقعدی بیمار می شود و اقدام به عکس و فیلمبرداری می کند.البته از این روش برای تشخیص بیماری های زیادی استفاده می شود و هزینه بالایی هم ندارد.به هر حال این روش تشخیص در افراد کمی امتحان می شود و اگر بیماری همان اابتدا تشخیص داده شد,نیازی به این کار نیست.

درمان بواسیر در زنان

روش های درمان بواسیر در زنان هیچ تفاوتی با مردان ندارند و هر دو جنسمی توانند از روش لیزری یا درمان های خانگی استفاده کنند.در حال حاظر بهترین روش درمان بواسیر در زننان استفاده از لیزر می باشد که هیچ درد و خونریزی ندارد و بیماری می تواند چند دقیقه بعد از عمل به کارهای روزمره اش بپردازد.به همین دلیل است که ما این مورد را به خنام های شاغل و حتی خانه دار پیشنهاد می کنیم.برای دریافت مشاوره تنها کافیست با شماره های داخل سایت تماس بگیرید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.