درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر سریعترین و بهترین روش درمان بیماری های آنورکتال

لیزر فیستول

به صورت کلی فیستول در نتیجه‌ی یک اتصال غیر نرمال میان دو ارگان یا دو سطح و بافت بدن به وجود می‌آید. در فیستول مقعد این اتصال بین دیواره‌ی مخاطی درون کانال مقعد و پوست نزدیک مقعد ایجاد می‌شود که به شکل یک تونل کوچک باریک غیر طبیعی در پایان راست روده ظاهر خواهد شد که به سطح خارجی پوست باز می‌شود. در این مقاله به بررسی درمان با لیزر فیستول میپردازیم.

لیزر فیستول مقعدی

برای درک بهتر فیستول مقعدی آشنایی با حالت طبیعی کانال مقعد لازم است. کانال مقعد در پایانی‌ترین مسیر دستگاه گوارش در حد فاصل دو دریچه‌ی حلقه مانند عضلانی به نام دریچه‌ی داخلی و خارجی مقعد قرار گرفته است. دریچه‌ی داخلی از جنس عضلات صاف و غیر ارادی و دریچه‌ی خارجی از عضلات اسکلتی و تحت کنترل ارادی تشکیل شده است. این دو عضله با هم می‌توانند کانال مقعد را حمایت کنند. ما بین این دو دریچه، غددی قرار گرفته است که غددی مقعدی نام دارند و ترشحات خود را به درون کانال مقعد تخلیه می‌کنند. در صورتی که خروجی یکی از این غدد مسدود شود منجر به عفونت و چرک خواهد شد.

در نهایت فیستول مقعدی در نتیجه این عفونت در نزدیکی مقعد و تجمع چرک در بافت نزدیک آن ایجاد می‌شود. چرک می‌تواند یک کانال کوچک در پشت سر خود بر جای بگذارد و به سطح پوست گسترش یابد.

فیستول مقعد در افرادی با سابقه‌ی آبسه مقعدی که به درستی بهبود نیافته است، رخ می‌دهد. چرک و حتی ترشحات مدفوعی نیز می‌توانند از این کانال کوچک خارج و در سطح پوست رویت شوند. عفونت ناشی از آبسه می‌تواند در کل بدن نیز پخش شود.

در حال حاضر برای بیماری فیستول هیچ دارویی گیاهی و شیمیایی کشف نشده و جراحی تنها راه درمان فیستول می باشد.

و این درمان فیستول باید توسط دکتران متخصص انجام شود و در بهترین کلینک های لیزر فیستول انجام شود.

درمان فیستول در بیماری کرون

درمان تمامی بیماریهای نشیمنگاهی با لیزر

فیستول در بیماری کرون : التهابی که میتواند برهر بخش از دستگاه گوارش تاثیر بگذارد.

فیستول در بیماری کرون بسیار عادی است. این دسته بیماران بیشتر از دیگران در معرض بی اختیاری مدفوع قرار دارند

چون بیماری آنورکتال کرون هر از گاهی عود میکند و منجر به جراحی میشود که عضله های اسفینکتر در آن دخیل هستند. باید توجه داشت که بیماری کرون فیستول در مرحله  اول با دارو درمان می شود و جراحی برای رفع عفونت و غالبا مکمل دارو درمانی است. هر فرد باید طبق نیاز خودش تحت درمان قرار گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.