درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر سریعترین و بهترین روش درمان بیماری های آنورکتال

لیزر فیشر مزمن

شقاق یا فیشر به نوعی بیماری مقعدی گفته می شود که در ناحیه سلولی مقعد بیمار,زخم یا خراش ایجاد می شود که می تواند بسیار دردناک باشد.این بیماری به نسبت همه گیر به حساب می آید و اگر به خوبی مراقبت نکنید,قطعا در طول زندگی خود یکبار به آن مبتلا خواهید شد (خدایی ناکرده) و بر طبق آمار,هر سال حدود 0.9% بر سرعت رشد این بیماری افزوده می شود که بسیار نگران کننده است.به هر حال ما می خواهیم روش های درمان مختلف از جمله لیزر فیشر مزمن را بررسی کنیم و ببینیم که این راه حل چه مزیت هایی دارد و آیا می تواند فیشر را با روش های خانگی و دارو از بین برد یا نه.پس تا انتهای این مقاله همراهمان باشید.

 

معرفی بیماری فیشر 

زخمی که به آن فیشر گفته می شود در اغلب مواقع باعث ایجاد بیماری های مختلف نمی شود و تنها می بایست با رعایت یک سری نکات,از ایجاد عفونت در ناحیه مورد نظر جلوگیری کنید.اغلب کسانی که به فیشر مبتلا می شوند,اصلا خودشان متوجه آن نشده و بین 8 تا 12 هفته طول می کشد تا خود به خود از بین برود که به این نوع از فیشر,فیشر حاد گفته می شود.

اما اگر بیماری بعد از هفته 12 همچنان ادامه پیدا کند,فیشر از نوع مزمن بووده و می بایست سریعا برای درمان لیزری یا جراحی اقدام کنید.نکته این است که هر کسی می تواند دچار فیشر شود و هیچ ربطی به سن و وضعیت سلامت بدن ندارد.

چه دلایلی باعث بروز فیشر مزمن می شوند؟

همانطور که گفته شد,فیشر به زخم در ناحیه مقعدی گفته می شود و هر چیزی که بتواند این مشکل را به وجود بیاوورد جزو دلایل ابتلا به حساب می آید که تعداد آنها کم نیست.اما از اصلی ترین علل پیدایش فیشر می توانیم مووارد زیر را نام ببریم :

  • یبوست یکی از مشکل زا ترین بماری های گوارشی به حساب می آید که می تواند باعث بروز فیشر,بواسیر و حتی آبسه مقعدی شود.به همین علت همیشه می بایست برای درمان سریع اقدام کنید یا از روش های خانگی کمک بگیرید.
  • اگر احساس می کنید که در دفع مشکل دارید و مدفوع بسیار بزرگ و سفت است,می بایست چند دقیقه صبر کنید و کمی اب بنوشید تا این مشکل رفع شود.چرا که عبور مدفوع بزرگ ممکن است باعث خراش در نواحی داخلی مقعد شود..
  • اسهال هم یکی دیگر از دلایل بروز فیشر می باشد که روش های درمان بسیار زیادی دارد و می توانید از دمنوش های خانگی برای از بین بردنش استفاده کنید.
  • زایمان هم می تواند خطرزا باشدوچرا که عبور کودک از آن ناحیه می تواند فشار زیادی به مجرای مقعد وارد کند.
  • داشتن رابطه جنسی از طریق مقعد می تواند یکی از سریع ترین علل های ابتلا به فیشر باشد و به همین خاطر می بایست تا حد امکان از برقراری این نوع روابط جلوگیری کنید.
  • شکاف ناشی از بیماری کرون!

البته بسیاری از دانشمدان معتقد هستند که کشش بیش از حد بین عضلات اسفنکتر داخلی می تواند باعث بروز بیماری شقاق شود.چرا که اسفنکتر خارجی به شکل 100% تحت کنترل شماست,اما برای داخلی اوضاع متفاوت است.اگر فشار به این عضله بیش از حد زیاد شود,اسپاسم به وجود می آید و خون رسانی به آن ناحیه کمتر شده و در نتیجه فیشر ایجاد می شود.همین فشار اگر ادامه یابد,نمی گذارد که زخم التیام پیدا کند!

نشانه های بیماری فیشر

نشانه های این بیماری بسیار راحت بوده و به راحتی می توانید متوجه شوید.البته گاهی مواقع ممکن است با بواسیر داخلی اشتباه گرفته شود و به همین دلیل نیاز به معاینه جسمی یا انجام آزمایش خواهد داشت.مهم ترین نشانه های شقاق عبارتند از :

  • اولین نشان,احساس درد بسیار شدید در هنگام حرکات روده و دفع می باشد که گاهی مواقع آنقدر زیاد است که قابل تحمل نیست.به همین دلیل نیاز است که پزشک برای معاینه از داروی بی حسی استفاده کند (در صورت لزوم).
  • داشتن خارش و وسوزش در اطراف ناحیه مقعدی که روز به روز افزایش پیدا می کند و ممکن است دلیل شروع یک نوع عفونت هم باشد.
  • داشتن خونریزی که اغلب به شکل لخته دیده می شوند و از مدفوع جدا هستند.اگر دیدید که مدفوع همراه با خون بسیار قرمز بیرون می آید,می بایست سریعا به پزشک مراجعه کنید.چرا که ممکن است یک بیماری خطرناک تر داشته باشید.
  • ممکن است در اطراف زخم یک یا چندین زائده پوستی دیده شود.

تفاوت فیشر حاد و مزمن با یکدیگر

برای درمان و لیزر فیشر مزمن می بایست ابتدا فرق این دو مورد را متوجه شوید (البته چند خط بالاتر توضیح داده شد).در فیشر حاد معمولا طول بیماری بین 1 الی 12 هفته می باشد و شدت زخم هم به نسبت کمتر است.اما در فیشر مزمن,طول بیماری بیش از 12 هفته خواهد بود و بیمار می تواند عضلات سفید اسفنکتر داخلی خودش را مشاهده کند و تنها روش درمانش استفاده از لیزر یا تیغ جراحی می باشد.

درمان فیشر مزمن و حاد

برای درمان فیشر مزمن و حاد می توانید از روش های مختلف خانگی,دارویی و لیزر کمک بگیرید و این کاملا بستگی به شدت و نوع بیماری شما خواهد داشت.اما به طور کلی استفاده از لیزر در حال حاظر بهترین و سریع ترین روش درمان به حساب می آید که به تازگی وارد ایران شده و مزیت های بسیار زیادی دارد.

درمان فیشر با روش های خانگی

اولین کاری که می توانید انجام دهید,کمک گرفتن از مواد ارگانیک و طبیعی برای کنترل یا حتی درمان شقاق می باشد.در گذشته ها که خبری از دارو و روش های پیشرفته نبود,مردم برای درمان بیماری های مختلف خود از اینن مواد استفاده می کردند و این یعنی که کارساز هستند.البته دقت داشته باشید که روش های خانگی تنها برای فیشرهای خفیف عمل می کنند.

روغن زیتون : روغن زیتون را می توانیم یکی از بهترین مواد برای درمان بیماری های مقعدی در نظر داشته باشیم که خواص بسیار زیادی دارد.می توانید از آن به شکل خوراکی استفاده کنید تا با تنظیم سیستم گوارشی بدن و کنترل حرکات روده,کمک زیادی به کاهش درد بیماری فیشر کند.همچنین می توانید با عسل ترکیب کنید و بر ناحیه زخم شده بزنید تا علاووه بر ضد عفونی کردن آن,باعث افزایش سرعت جوش خوردن هم بشود.

استفاده از وان یا تشت آب گرم : همانطور که قبلا هم گفته شد,بیماری فیشر می تواند بسیار دردناک باشد ومی بایست برای تسکین دردش از روش های مختلفی استفاده کنید که یکی از همین روش ها تشت اب گرم می باشد.شما می توانید دارو ضد عفونی کننده درون آب برزید تا همزمان با آب گرم باعث از بین رفتن عفونت در آن ناحیه شود.

آلوئه ورا : دیگر کمتر کسی است که در رابطه با خواص این گیاه جادویی چیزی نشنیده باشد.شما برای مصرف می بایست از برگ طبیعی آلوئه ورا کمی ژل استخراج کنید (با یک چاقو) و آن را بر ناحیه مورد نظر بمالید و 15 الی 20 دقیقه منتظر بمانید تا خواص تسکین دهندگی وو ضد عفونی کننده اش فعال شوند.

درمان فیشر با دارو

برای درمان فیشر با دارو می بایست با پزشک متخصص صحبت داشته باشید..چرا که دارو یک چیز تخصصی بوده و ممکن است بدن یا پوست شما به یکی از مواد درون یکی از داروها حساسیت داشته باشد و بعدا دچار مشکل شوید.به همین خاطر قبل از مصرف می بایست معاینه شوید و آزمایش دهید تا همه چیز به خوبی پیش برود.

لیزر فیشر مزمن و حاد

بهترین کاری که می توانید برای درمان فیشر انجام دهید,استفاده از لیزر می باشد که آنقدر مزیت دارد که دیگر کسی سمت جراحی سنتی نخواهد رفت.البته این روش به تازگی ابداع شده است و کمتر کسی با این موضوع آشنایی دارد.مزیت های این روش درمانی عبارتند از :

  • بیمار در طول جراحی با لیزر به هیچ عنوان دردی نخواهد داشت و از آن طرف خونریزی هم به 1/10 کاهش یافته (تقریبا 0).
  • طول عمل به 20 دقیقه کاهش یافته است و دیگر نیازی به ایستادن های چند ساعته نخواهد بود.
  • در این روش جای زخم به جای مانده از لیزر بسیار کوچک و سطحی بوده و در مدت چند روز جوش خواهد خورد.
  • هزینه تمام شده لیزر به نسبت جراحی سنتی حدود 1/2 می باشد که بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.
  • بیمار بعد از لیزر می تواند به زندگی عادی خود برگردد و هیچ دوره نقاحتی نخواهد داشت.
  • احتمال انتقال عفونت جدید از طریق لیزر به 0 رسیده است و در این روش دیگر خبری از دست نخواهد بود.

اگر نیاز به معاینه یا مشاوره با کارشناسان گروه تهرانی دارید,تنها می بایست با شماره های داخل سایت تماس بگیرید تا از تمام هزینه ها و مراحل این کار با خبر شوید.همچنین می توانید از تخفیف ویژه ما استفاده کنید! موفق باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.