درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر سریعترین و بهترین روش درمان بیماری های آنورکتال

هزینه جراحی آبسه مقعدی

یکی از بیماری های شایع که تقریبا 60 درصد افراد در تمامی سنین به آن مبتلا خواهند شد, آیسه مقعدی است که در صورت گسترش آن نیازمند درمان جدی تر می باشد. بنابراین توصیه می کنیم اگر به این عارضه مبتلا هستید, حتما نسبت به مداوای آن اقدام کرده تا منجر به بروز عفونت های عمیق در بافت های مقعد نشود. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با هزینه جراحی آبسه مقعدی و همچنین روش های معالجه آن صحبت کنیم; پس تا پایان آن با ما همراه باشید.

آبسه مقعدی چیست؟

آبسه مقعدی یا پری آنال جزء بیماری های نشیمنگاهی بوده که از تجمع چرک ناشی از عفونت در نواحی مقعد و راست روده به وجود می آید. در علم پزشکی به حفره ای که در اطراف مقعد دچار چرک و عفونت شده باشد را آبسه مقعدی گویند. به بیانی دیگر هرگاه دهانه بافت های عضلانی در نزدیکی رکتوم بسته شوند, غدد لنفاوی دچار عفونت شده و در نتیجه تورم و التهاب ناشی از چرک را برای فرد به همراه خواهد داشت.

هزینه جراحی آبسه مقعدی با لیزر و عمل باز در بیمارستان چه تفاوتی دارد؟

با توجه به این که روش درمان آبسه با لیزر و عمل جراحی, دو شیوه کاملا متفاوت از یکدیگر می باشند; بنابراین یه طور طبیعی هزینه ای که بیمار می پردازد نیز متفاوت خواهد بود. اجازه دهید وارد جزئیات بیشتر در این زمینه شویم.

به طور معمول افرادی که به روش سنتی اقدام به جراحی بیماری خود می کنند, بعد از عمل در بیمارستان به مدت حداقل 2 روز بستری خواهند شد و این موضوع سبب تلف کردن وقت و هزینه بیمار می شود. البته این تنها مشکل جراحی های سنتی نیست و موارد زیادی را می توان نام برد. البته ناگفته نماند که تعرفه عمل با لیزر نسبت به جراحی باز کمی بالاتر است ولی اگر بخواهیم محاسبه کنیم, این روش بسیار به صرفه تر می باشد. در ادامه با مزیت های جراحی آبسه به روش لیزر آشنا خواهید شد که عبارتند از:

  • لیزر باعث کاهش عارضه بی اختیاری مقعد و اجابت مزاج خواهد شد
  • زخم حاصل از جراحی لیزر به سرعت بهبود پیدا کرده و بیمار احساس درد کمتری خواهد داشت
  • در عمل باز و سنتی امکان انتقال بیماری های عفونی مثل هپاتیت و … وجود دارد ولی در لیزر هیچ گونه از این مسائل بروز پیدا نمی کند
  • جراحی با لیزر زمان کمتری را از پزشک خواهد گرفت و این موضوع باعث می شود ت کادر جراحی افزایش پیدا کند
  • با استفاده از لیزر, نیازی به پانسمان های طولانی و بزرگ نبوده و فرد می تواند با مقداری باند کوچک محل جراحی را پوشش دهد.
  • دیگر ویژگی لیزر این است که می تواند میزان خونریزی را به میزان قابل توجهی کاهش داده و به عبارت دیگر عروق خونی فرد را کنترل کند.
  • در لیزر آبسه, روند درمان برای بیمار به راحتی پیش رفته و هیچ گونه مشکلی را برای فرد به دنبال نخواهد داشت.
  • مهمترین مزیتی که اکثر بیماران از آن یاد می کنند, عدم بستری شدن در بیمارستان می باشد و فرد 20 دقیقه بعد از جراحی ترخیص خواهد شد.
  • در عمل آبسه به روش لیزر, زخم عمیقی از تیغ جراحی در کار نبوده و هیچ گونه آسیبی به بافت های مجاور نخواهد رسید.
  • فعال شدن بیمار بلافاصله بعد از عمل, از دیگر نکات مثبت جراحی آبسه به روش لیزر می باشد. بیمارانی که کهولت سن دارند به دلیل بی تحرکی طولانی مدت منجر به بروز آمبولی(لخته شدن خون) در رگ های پا خواهند شد; در صورتی که این موضوع در روش های نوین درمانی وجود نخواهد داشت و فرد می تواند بعد از عمل به فعالیت های روزانه خود بپردازد.
  • جهت درمان بیماری آبسه به طور کلی لیزرها به دو نوع کم توان و پر توان تقسیم می شوند که کاربرد هر کدام از آن ها به وخامت عارضه و تشخیص جراح مربوطه بستگی خواهد داشت.
  • بازگشت سریع به محیط کار از دیگر مزیت های این روش درمانی آبسه می باشد که از دغدغه های اصلی مراجعه کنندگان محترم به دلیل حساسیت شغلی که دارند, می باشد.
  • عدم تماس ابزار های پزشکی با بافت های درگیر که منجر به بروز انتشار بیماری شوند
  • کاهش عوارض بعد از عمل در جراحی با لیزر بسیار مشهود می باشد.
  • در جراحی با لیزر از بی حسی موضعی استفاده می شود و این موضوع باعث می شود عوارض بیهوشی در فرد بیمار به وجود نیاید.
  • درمان بیماری آبسه به روش لیزر, بدون بازگشت و عود مجدد می باشد
  • موفقیت عمل در روش لیزر نسبت به جراحی باز و سنتی از درصد بالایی برخوردار می باشد.

آیا هزینه لیزر آبسه توسط بیمه تامین اجتماعی پرداخت می شود؟

شرکت های بیمه ای طی قانونی که برای نعرفه درمان بیماری های نشیمنگاهی گذاشته اند به این اجماع فکری رسیدند; جراحی های سرپایی که کمتر از 6 ساعت در بیمارستان بستری می شوند, مشمول پرداخت هزینه عمل توسط بیمه را نخواهند بود. البته برخی از آن ها مانند بیمه تکمیلی تمامی این تعرفه ها را تقبل کرده که در این زمینه باید حتما از تحت پوشش قرار گرفتن تمامی هزینه قبل از عمل آگاهی های لازم را کسب کنید.

چه عواملی بر روی هزینه جراحی آبسه مقعدی تاثیرگذار می باشد؟

همانطور که در موارد بالا نیز به آن اشاره کردیم; آبسه یک کانال عفونی می باشد که به علت عادات و شیوه نادرست زندگی منجر بروز آن در اعضاء مختلف بدن می شود. در نتیجه نیز هزینه جراحی این عمل به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت که در ادامه با تمامی این موارد آشنا خواهید شد:

  1. طول لوله چرکی و عفونی آبسه
  2. محل قرار گیری بیماری که شرایط را برای جراح سخت تر خواهد کرد
  3. سابقه پزشکی فرد بیمار
  4. میزان گستردگی و پیشرفت عفونت
  5. دستمزد جراح و نرخ های خصوصی درمانی
  6. شهر و منطقه ای که برای درمان مراجعه می کنید
  7. نوع دستگاه لیزر

یکی از نگرانی های افرادی که به ما مراجعه می کنند, موضوع بازگشت دوباره بیماری طی سالیان متمادی می باشد. باید خاطر نشان کنیم که درمان آبسه به روش لیزر, به طور کامل بیماری و لوله عفونی را ریشه کن خواهد کرد و این از مزیت های فوق العاده درمان بدین روش نوین پزشکی می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. مرتضی می گوید

    سلام خب آخرش قیمت رو نزدید که

    1. ادمین می گوید

      سلام، هزینه با توجه به معاینه پزشک و نوع و شدت بیماری شما مشخص خواهد شد.
      مشاورین و پزشکان ما در کلینیک تهرانی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.