درمان آبسه مقعدی

درمان آبسه مقعدی، بدون درد و خونریزی، بدون نقاهت، بدون بستری شدن در بیمارستان و بدون بیهوشی

انواع درمان آبسه مقعدی

با معاینه توسط متخصص جراحی عمومی در مورد بیماری آبسه و تشخیص جراحی نیز می توان به دو روش ان را درمان کرد:
1.سنتی
2.جراحی باز لیزر انجام نمود که نحوه به یک صورت بوده و هر دو می توانند بیماری آبسه را بطور دائم درمان نمایند. درمان‌ شامل‌ بازکردن‌ آبسه‌ و تخلیه‌ آن‌ است‌.حین‌ جراحی‌ از بی‌حسی‌ موضعی‌ استفاده‌ می‌شود.

علل‌ ابتلا به بیماری آبسه مقعد

باکتری‌های‌ شایع‌ مثل‌ استافیلوکوک‌ و اشرشیاکولی‌ شایع‌ترین‌ علل‌ هستند

مزایا درمان آبسه مقعدی با لیزر

نیازی به بستری در بیمارستان و گرفتن بیهوشی عمومی نداشته ومتعاقب آن نیازی به استراحت چند روزه در منزل که از ضروریات جراحی سنتی است را ندارند.
نیازی به پانسمان داخلی ندارد که معمولا در جراحی سنتی اجباری می باشد.
عمل معمولا در مطب انجام میشود و بیمار بعد از عمل مرخص ومیتواند بعد از ان تغذیه معمولی و دفع مدفوع داشته باشد.
درد بعد از عمل با لیزر نسبت به جراحی سنتی بسیارکمتر و میزان خونریزی نیزکمتر است.
انتقال عفونت هایی مانند هپاتیت که در جراحی سنتی محتمل است درعمل با لیزر وجود ندارد.

داروهای آبسه مقعدی

برای‌ عفونت‌ ممکن‌ است‌ آنتی‌بیوتیک‌ یا داروی‌ ضدقارچ‌ داده شود
مسهل‌های‌ نرم‌کننده‌ مدفوع‌ برای‌ جلوگیری‌ از یبوست‌

عواملی که باعث تشدید بیماری آبسه مقعدی می شود

1.افرادی که مبتلا به‌ بیماری‌ گوارشی‌ می باشند.
2.تزریق‌ برای‌ درمان‌ بیماری بواسیر داخلی‌
3.زخم‌ ناشی‌ از دفع‌ پوسته‌ تخم‌مرغ‌ یا استخوان‌ ماهی‌
4.ورود جسم‌ خارجی‌
5.بواسیر بیرون‌زده‌ از بدن

آبسه مقعدی

بیماری آبسه مقعد که یکی از دلایل دردهای ناگهانی دور معقد یا داخل معقد می باشد و به دلیل وجود چرک، بیمار علاوه بر درد احساس تب ، بدن درد ، بی اشتهایی و بدی حال عمومی می کند. بعضی ها فکرمی کنند دچار سرما خوردگی شده اند، چون دقیقاً علائمی مانند سرما خوردگی همراه با بدن درد ، تب و گلو درد می دهد و به اشتباه به پزشک عمومی مراجه می شود و پزشک عمومی هم به دلیل اینکه بیمار اطلاعات لازم را ارائه نمی دهد عملاً درمان سرما خوردگی را تجویز می نمایند. ​در این حالت در صورتی که آنتی بیوتیک هم به بیمار تجویز شود مناسب و کافی برای درمان بیماری آبسه مقعدی نمی باشد و بیماری پیشرفت می کند.

درچه شرایطی باید به پزشک مراجعه نمود؟

اگر شما یا یکی‌ از اعضای‌ خانواده‌ تان علایم‌ آبسه مقعدی ‌ را دارید.
اگر دچار علایم‌ جدید و غیرقابل‌ کنترل شده اید .
توجه‌ داشته‌ باشید که‌ داروهای‌ مورد استفاده‌ در درمان‌ ممکن‌ است‌ عوارض‌ به‌ همراه‌ داشته‌ باشند.
درمان تمامی بیماریهای نشیمنگاهی با لیزر

رژیم‌ غذایی‌ برای درمان آبسه مقعدی

افزایش‌ ‌ فیبر در رژیم‌ غذایی‌ می‌تواند به‌ کاهش‌ خطر بروز یبوست‌ کمک‌ کند.

فعالیت در زمان ابتلا به بیماری آبسه مقعدی

پس‌ از جراحی‌، در زودترین‌ زمان‌ ممکن‌ فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری های‌ عادی‌ خود را از سربگیرید.