درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر سریعترین و بهترین روش درمان بیماری های آنورکتال

عمل هموروئید چیست؟

هموروئید یا همان بواسیر یکی از شایع ترین بیماری های مقعدی بوده که همه ساله میلیون ها نفر به آن مبتلا می شوند و می توان گفت که به هیچ عنوان نمی توان جلوی شیوعش را گرفت.البته یکی سری روش های برای کنترل بیماری وجود دارند که اگر به درستی انجام شوند,می توان تا حد زیادی از به وجود آمدن بیماری جلوگیری کرد و ما هم قصد داریم در این مقاله علاوه بر پاسخ دادن به سوال “عمل هموروئید چیست”,سایر روش های درمانی و پیشگیرانه هم بررسی کنیم.البته یکی از مزیت های بواسیر این است که با روش های درمانی متنوع و زیادی که دارد,می توانید به راحتی این بیماری را از بین ببرید و به همین خاطر نیازی به نگرانی در این زمینه نمی باشد.پس تا انتهای مقاله همراهمان باشید تا بیشتر متوجه منظور ما شوید!

 

معرفی بیماری هموروئید

همانطور که گفته شد,هموروئید که با نام بواسیر هم شناخته می شود یکی از بیماری های مقعدی به حساب می اید که می تواند به دلایل بسیار زیادی به وجود بیاید و از این رو نمی توانیم آن را یک بیماری ساده در نظر بگیریم که نیاز به درمان ندارد.اما بواسیر به بیماری گفته می شود که در آن رگ های ناحیه مقعدی در اثر فشار بیش از اندازه دچار تورم و قرمزی می شوند که به مرور زمان یک نوع بافت زائد ایجاد می کنند.این بافت می تواند در بیرون ناحیه مقعدی یا داخل ایجاد شود که اگر در داخل تشکیل شود به آن بواسیر داخلی و اگر خارج تشکیل شود به آن بواسیر خارجی گفته می شود.این دو نوع بواسیر تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند که در زمینه درمان,پیشگیری و علائم بوده و ما در این مقاله تمام آنها را به صورت ریز بررسی خواهیم کرد.البته بهتر است این موضوع را بدانید که رگ های مقعدی در مراحل ابتدایی بواسیر به هیچ عنوان دچار تورم بیش از حد نخواهند شد و به همین خاطر تشخیص بیماری در این حالت کار کمی سخت خواهد بود (در بواسیر داخلی) و ممکن است فرد به همین راحتی ها متوجه حضور آن نشود.

بواسیر داخلی

اولین نوع بواسیر که می خواهیم آن را بررسی کنیم,بواسیر داخلی است که بسیاری از افراد همه ساله به آن مبتلا می شوند به نسبت بواسیر خارجی تشخیص سخت تری خواهد داشت.اصلی ترین علائمی که می توانیم برای بواسیر داخلی به آن اشاره کنیم,داشتن خونریزی است که به مرور زمان بیشتر می شود و اگر فرد کم خونی داشته باشد یا ضعیف باشد,ممکن است در آینده دچار مشکل شود.خونی که از مقعد به بیرون می ریزد معمولا به رنگ قرمز روشن است و اگر درمان نشود به مرور زمان شدتش بیشتر شده و می تواند باعث بروز بیماری های دیگر مانند آبسه مقعدی شود.یکی از موضوعات مهمی که در رابطه با بواسیر داخلی باید به یاد داشته باشید,این است که معمولا روش های درمان خانگی به راحتی قابل انجام بر روی آن نمی باشد و دلیلش هم این است که دسترسی به ناحیه بواسیر کمی سخت بوده و نمی توان هر پماد دیا ماده طبیعی را به آن زد.البته هم بواسیر داخلی و هم خارجی به راحتی با لیزر قابل درمان هستند و هیچ تفاوتی بین آنها نیست.

نکته مثبتی که می توانیم در رابطه با بواسیر داخلی بگوییم این است که 90% بیماران در طول روز به هیچ عنوان دردی احساس نمی کنند و به همین خاطر می توانند کارهای روزمره خودشان را انجام دهند.اما این مورد از نگاهی دیگر می تواند آسیب زا هم باشد! چرا که فرد به پزشک مراجعه نخواهد کرد و بیماری آنقدر پیشرفت می کند که دیگر قابل تحمل نباشد و در آن زمان دیگر تنها راه درمان همان لیزر است.به هر حال بواسیر داخلی در 4 شدت مختلف دیده می شود که عبارتند از :

  1. بواسیر داخلی نوع 1 : در این حالت بیمار سخت متوجه حضور بیماری در بدن می شود و تنها رگ های مقعدی دچار تورم و قرمزی خواهند شد.همچنین ممکن است مقدار کمی خون بر روی مدفوع قابل مشاهده باشد که می توان با روش های خانگی یا مصرف دارو آن را از بین برد.
  2. بواسیر داخلی نوع 2 : در مرحله دوم شدت بیماری افزایش پیدا می کند و بافت زائد دچار افتادگی از مقعد می شود که در هنگام نشستن یا انجام یک سری فعالیت های سنگین به راحتی قابل دیدن است.البته بافت خود به خود بعد از مدت کوتاهی دوباره به جای اولیه خود باز خواهد گشت و نیازی به نگرانی نیست.اما باید در نظر داشته باشید که حتما باید برای بررسی به پزشک متخصص مراجعه کنید تا مبادا بیماری شدت بیشتری پیدا کند.
  3. بواسیر داخلی نوع 3 : یکی از مهم ترین مراحل بیماری به حساب می آید که اگر درمان نشود ممکن است مشکلات زیادی برای بیمار به وجود بیاورد.در این حالت مقدار خونریزی تا حد زیادی بالا رفته و از آن طرف بافت دارای افتادگی دیگر خود به خود بالا نخواهد رفت و می بایست این کار را با دست انجام دهید.دقت داشته باشید به هیچ عنوان در این حالت نباید به سراغ روش های خانگی رفت که وقت بسیار کم است!
  4. بواسیر داخلی نوع 4 : آخرین نوع بواسیر که بسیار شدید بوده و راه درمانی به جز لیزر یا تیغ جراحی ندار.در این حالت مقدار خونریزی به بیشترین حد خود می رسد و حتی ممکن است درد هم به سراغ بیمار بیاید و به همین دلیل باید سریع به پزشک مراجعه کنید.افرادی که من خونی دارند یا خانم هایی که کمبود ویتامین D دارند باید بسیار مراقب باشند تا ایمنی بدنی خود را از دست ندهند.

بواسیر خارجی

یکی دیگر از انواع بواسیر که در این مقاله می خواهیم آن را بررسی کنیم,همین مورد است! بواسیر خارجی به نسبت نوع داخلی بسیار ساده تر با روش های درمان خانگی و داروها قابل درمان است.اما باید در نظر داشته باشید که این بدان منظور نیست که شما دیگر نباید لیزر یا جراحی کنید,چرا که در بعضی از مراحل بیماری دیگر روش های ساده کاربرد ندارند و حتی اگر هم بتوانند بیماری را از بین ببرند,بعد از مدتی دوباره وضعیت مانند روز اول خواهد ش.به همین خاطر ما همیشه پیشنهاد می کنیم که قبل از هر کاری با یک پزشک حاذق مشورت داشته باشید.نکته ای که در رابطه با بواسیر خارجی می توانیم به شما بگوییم این است که بیمار در اغلب مواقع درد احساس می کند که اگر پیگیری نکند و کارهایی که پزشک به او گفته است را انجام دهد,مقدار آن هر روز بیشتر می شود و تا جایی می رسد که دیگر هیچ کار نمی تواند انجام دهد.اما از آن طرف دیگر خبری از خونریزی نیست و به همین خاطر خانم ها و افراد کم خون دیگر می توانند با خیالی راحت تر مراحل درمان را ادامه دهند.

اما باید دقت داشته باشید که به هیچ عنوان بواسیر را با سایر بیماری های مشابه مانند فیستول,سرطان و واریس روده اشتباه نگیرید که هر کدام از این موارد یک سری روش های درمان مخصوص به خودشان را دارند.در آخر هم این بگوییم که بواسیر خارجی انواع مختلف ندارد و تنها یک مورد است که به آن بواسیر ترومبوزه گفته می شود که در آن خون و لخته در زیر بافت زائد جمع شده و معمولا به رنگ بنفش و صورتی پر رنگ دیده می شود و معمولا درد بسیار زیادی در چند روز اول خواهد داشت و از این رو می توانید با مسکن کمی برای خودتان زمان بخرید تا وقت لیزر برسد.

عمل هموروئید چیست و چطور انجام می شود

این سوال برای خیلی از افراد پیش می آید که عمل هموروئید چیست و چه تفاوتی با لیزر دارد؟ جواب این سوال بسیار زیاد است و در این مقاله نمی توانیم به طور کامل آن را بررسی کنیم,اما اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم باید بدانید که در عمل از تیغ جراحی و بیهوشی استفاده می شود که بین 40 دقیقه الی 2 ساعت زمان خواهد برد و به مرور زمان دارد منسوخ می شود.چرا که این روش درمانی مشکلات به نسبت زیادی دارد که دیگر با آمدن لیزر و روش های جدید چندان جالب به نظر نمی رسند,این مشکلات عبارتند از :

  1. مدت زمان عمل جراحی بسیار بیشتر از لیزر می باشد
  2. احتمال انتقال عفونت در این روش وجود دارد,چرا که تماما توسط انسان انجام می شود
  3. ممکن است در طول جراحی به عضله اسفنکتر داخلی آسیب وارد شود و از این رو بیمار دچار بی اختیاری مدفوع خواهد شد
  4. هزینه انجام جراحی به نسبت لیزر بیشتر است که دلیلش کادر و زمان مورد نیاز بیشتر است
  5. بعد از جراحی بیمار می بایست حداقل به مدت 2 روز استراحت داشته باشد تا جای زخم کمی تسکین پیدا کند

به همین دلیل است که همیشه می گوییم باید قبل از هر کاری تحقیق کاملی داشته باشید تا مبادا در ادامه از کار خود پشیمان شوید.شما می توانید همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان استفاده کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.