درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر سریعترین و بهترین روش درمان بیماری های آنورکتال

علائم و نشانه بواسیر

از علائم و نشانه بواسیر این است که افرادی که به این بیماری مبتلا گشته اند، معمولاً حین عمل دفع دچار خونریزی، خارش، درد و ناراحتی در ناحیه مقعد می شوند. در موارد شدید، بواسیرهای داخلی ممکن است از دهانه ی مقعد بیرون بیایند، و بواسیرهای خارجی لخته های خونی ایجاد خواهند کرد. دانستن علائم و نشانه های بیماری بواسیر منجر به اقدام سریعتر برای درمان بواسیر میشود.

مهم ترین علائم

مشاهده‌ی خون هنگام دفع مدفوع

دیدن قطرات خون در کف سرویس بهداشتی در هنگام دفع مدفوع از علائم و نشانه بواسیر است. حال اگر خونریزی قرمز روشن ناحیه‌ی مقعد به خصوص در هنگام دفع مدفوع باشد بارزترین علایم ابتلا به بیماری هموروئید است .این حجم خونریزی می‌تواند آنقدر شدید شود که فرد را در معرض کم‌خونی قرار ‌دهد.

بیرون‌زدگی گوشتی ناحیه‌ی مقعد

ممکن است تجمع خون و تورم عروق سیاهرگی ناحیه‌ی مقعد منجر به بیرون زدن بافت دریچه‌ای آن شود. ظاهر نامناسب و زشتی که در نتیجه‌ی بیرون‌زدگی بافت داخل مقعدی بر روی سوراخ انتهایی دستگاه گوارش ایجاد می‌شود .

درد مقعدی

با شدت گرفتن بیماری بواسیر درد تیرکشنده‌ای در ناحیه‌ی مقعدی به خصوص در هنگام نشستن‌های طولانی خواهیم بود که گاهی میزان درد فرد را بسیار اذیت میکند.

خارش ناحیه‌ی مقعد

خارش مقعدی یک نشانه‌ی کم از بیماری بواسیر است که بیشتر در انواع هموروئید خارجی بروز می‌کند.

خروج ترشحات لزج بعد از دفع

اگر به شست‌وشوی ناحیه‌ی مقعدی خود پس از دفع دقت کرده باشید ممکن است متوجه ترشحات لزجی در اطراف این ناحیه‌ی شده باشید که براحتی از روی پوست پاک نمی‌شوند و منشأ آن‌ها از درون کانال مقعد است.

دفع ناکامل مدفوع

در قسمت انتهایی راست روده یک کانال وجود دارد با رسیدن مدفوع درون این کانال فرد احساس دفع خواهد کرد. در حالت طبیعی مدفوع قرار گرفته در این ناحیه باید به صورت کامل تخلیه شود اما در صورت وجود اختلالی چون هموروئید در فرد عضلات دریچه‌ای توانایی کافی برای تخلیه‌ی کامل را ندارند و دوباره احساس مدفوع دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.