درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر سریعترین و بهترین روش درمان بیماری های آنورکتال

عوارض عمل نکردن کیست مویی

در زمان های گذشته به دلیل رژیم غذایی و سبک زندگی مناسب, بیماری های نشیمنگاهیی همچون کیست مویی بسیار نادر بود ولی امروزه با توجه به عدم فعالیت مناسب در طول روز و مصرف غذاهای فست فودی منجر به بروز این دسته از بیماری ها شده است. در این مقاله به این موضوع می پردازیم که عوارض عمل نکردن کیست مویی چه می باشد و ببینیم که اگر برای مدت طولانی هیچ کاری برای درمان این عارضه نکنیم چه مشکلاتی را برای بیمارن مبتلا به وجود خواهد آورد. پس تا پایان ما را همراهی کنید تا بیشتر متوجه شوید!

کیست مویی چیست و چه عللی در بروز آن موثر می باشد؟

همانطور که در موارد بالا نیز به آن اشاره کردیم; سینوس پیلونیدال یا کیست مویی نوعی بیماری نشیمنگاهی است که بر اثر سبک زندگی ناصحیح و کاهش تحرکات روزانه در افراد به وجود می آید. این عارضه به علت برگشت مو به داخل بافت های پوستی ایجاد شده و علائمی همچون درد, تب, سوزش و خارش را در نواحی درگیر به مدت طولانی برای فرد مبتلا به وجود می آورد. در ادامه با دلایل قوی تری آشنا خواهید شد که باعث بروز موی برگشتی می شود;

فعال شدن هورمون های جنسی در نزدیک شدن به سن بلوغ

  1. نشستن های طولانی مدت به صورت متناوب در یک مکان
  2. سابقه بیماری های نشیمنگاهی در یکی از اعضاء خانواده و یا ارثی بودن آن
  3. اضافه وزن و چاقی مفرط که زمینه تعرق زیاد و کم تحرکی را به وجود می آورد
  4. داشتن موهای کلفت و مجعد
  5. شایع بودن در جنسیت مرد
  6. خارش و آسیب دائمی در نواحی نشیمنگاهی
  7. وارد کردن ضربات سنگین و محکم به نواحی پائین تنه
  8. وجود سوراخ و منافذ مادرزادی در انتهای دنبالچه که زمینه تجمع چرک و عفونت را در فرد به وجود می آورد.
  9. پوشیدن لباس های تنگ و چسبناک که منجر به بروز اصطکاک پوست شده و زمینه بروز کیست مویی را در فرد به وجود می آورد.
  10. عدم رعایت بهداشت فردی در نواحی پائین تنه بدن

علت به تاخیر انداختن درمان کیست مویی چیست؟

به طور معمول بیماری کیست مویی در نواحی پائین کمر قرار داشته و اغلب افراد به دلیل ترس و خجالتی از جراحی و معاینه دارند, سعی می کنند از درمان آن اجتناب کنند. به همین دلیل می باشد که اغلب افراد تلاش دارند از روش های خانگی و گیاهی برای مداوای کیست مویی استفاده کنند. این دسته از بیماران باید بدانند که هیچ کدام از این راهکارهای ساده برای درمان سینوس مویی موثر نبوده و تنها روش جراحی و تخلیه کیست می باشد. در حال حاضر این عارضه را با روش هایی همچون لیزر قابل درمان می باشد و هرگونه تاخیر در مداوای موی برگشتی منجر به گسترده شدن چرک و عفونت های پوستی می شود.

بهترین روش درمان کیست مویی چیست؟

سینوس مویی را در مراحل اولیه می توان با داروهای آنتی بیوتیک مداوا کرد که در این مواقع هزینه آن نیز کاهشی خواهد بود. این عارضه در صورتی که مداوا نشود منجر به بروز عفونت های پوستی در نواحی پوستی شده و بوی نامطبوعی را از خود منتشر می کند و در نتیجه منجر به افزایش قیمت در درمان آن می شود. در حال حاضر بهترین روش برای درمان کیست مویی, جراحی با لیزر می باشد که به صورت جدی اکثر پزشکان از این روش برای  بیماران خود استفاده می کنند. در ادامه با مزیت های این روش نوین درمانی بیشتر آشنا خواهید شد:

  1. ابتدایی ترین مزیتی که برای این روش از جراحی می توان نام برد; عدم انتقال عفونت های خطرناک همچون هپاتیت و… می باشد.
  2. زخم حاصل از جراحی با لیزر به سرعت بهبود پیدا کرده و نیازمند به طول درمان نمی باشد.
  3. عدم آسیب رساندن به بافت های مجاور و ترمیم نواحی آسیب دیده
  4. مزیت قابل توجه لیزر, زمانبر نبودن مدت جراحی می باشد که این امر منجر به افزایش کادر پزشکی در اتاق عمل خواهد شد.
  5. در صورتی که کیست مویی در نواحی مقعدی بروز پیدا کند, جراحی با لیزر عارضه بی اختیاری رکتوم و نشت مدفوع را کاهش خواهد داد.
  6. استفاده از مقداری باند کوچک برای پوشش دادن محل زخم و عدم احتیاج به پانسمان های طولانی و بزرگ
  7. در مقایسه با درمان های دیگر, استفاده از لیزر روند درمان را برای بیمار مشکل ساز نمی کند.
  8. ترخیص بیمار 20 دقیقه بعد از عمل و عدم بستری شدن در
  9. استفاده از این روش درمانی باعث کنترل عروق خونی شده و در نهایت منجر به کاهش میزان خونریزی در فرد می شود.
  10. فعال و سرپا شدن بیمار بعد از جراحی از مهمترین مزیت های این روش درمانی برای افراد کهن سال می باشد که به دلیل کم تحرکی و عدم فعالیت روزانه در افراد سالخورده, زمینه ابتلا به بیماری آمبولی (لخته شدن خون در رگ های پا) را کاهش می دهد.
  11. لیزر این امکان را برای پزشک فراهم می کند که بسته به میزان وخامت عارضه می تواند از قدرت قوی و ضعیف اشعه مادون قرمز لیزر استفاده کند.
  12. استفاده از لیزر منجر به بازگشت سریع به محیط کار می شود.
  13. دوره نقاهت و بهبودی کیست مویی در زمان کوتاه
  14. ترمیم کنندگی محل برش زخم از دیگر مزیت های لیزر کیست مویی است
  15. کاهش قابل توجهی از میزان احساس درد از دیگر ویژگی های این روش درمانی است.

هزینه درمان کیست مویی با لیزر چقدر است؟

یکی از موضوعات مهمی که همواره ذهن بیماران را به خود مشغول می سازد, تامین هزینه عمل کیست مویی توسط بیمه درمانی است. شاید تصور کنید که این عارضه در مراحل اولیه نیاز به مداوای خاصی ندارد اما زمانی که عفونت کیست گسترش یابد منجر به سرایت به بافت های مجاور می کند. هزینه عمل سینوس مویی به عوامل مختلفی همچون: میزان وخامت بیماری, محل قرار گیری آن و… بستگی دارد. به طور معمول هزینه جراحی کیست مویی در های خصوصی بسته به میزان وخامت بیماری از 2 میلیون تومان شروع خواهد شد.

عوارض عمل نکردن کیست مویی برای بیمار چیست؟

اغلب بیمارانی که از جراحی کیست مویی امتناع می کنند معمولا دچار آبسه های حاد در نواحی مقعد و نشیمنگاه می شوند که با هر بار تخلیه و فروکش کردن التهاب, بعد از مدتی دچار عود مجدد کیست در ناحیه پائین تنه می شوند. افراد مبتلا باید این نکته را مدنظر قرار دهند که هرگونه دست کاری و ترکاندن کیسه چرکی منجر به بروز فیستول شده و فرد را با عمل های سنگین روبرو می سازد.

اکثر پزشکان این حوزه به بیماران مبتلا به کیست مویی توصیه می کنند که نسبت به بروز هرگونه علائم در نواحی نشیمنگاه بی تفاوت نبوده و بدون هیچ گونه ترس و خجالتی برای مداوای آن اقدام کنید. چرا که عوارض عمل نکردن کیست مویی در بسیاری از مواقع برای افراد سنگین تمام می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.