درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر سریعترین و بهترین روش درمان بیماری های آنورکتال

درمان فیشر با لیزر و مراقبت های بعد از آن

امروزه به دلایل متنوع بسیاری از افراد به بیماری فیشر که یک نوع از بیماری های فیشر مقعدی می باشد دچار می گردند. یکی از بهترین روش های درمان فیشر استفاده از لیزر است که بعد از آن نیاز به مراقبت دارد.

 

درمان فیشر با لیزر و 7 روش مراقبت های بعد از آن

از آنجایی که علم پزشکی مانند بسیاری از تخصص های دیگر در حال پیشرفت است باید بدانید که، افراد برای درمان بیماری های خود از بهترین و آسان ترین روش های درمانی استفاده می کنند. لیزر یکی از بهترین راهکارها و روش های درمان فیشر می باشد.  بنابراین افراد زیادی این روش را نسبت به روش های دیگر جراحی ترجیح می دهند و از آن برای درمان بیماری فیشر خود استفاده می کنند. در واقع باید بدانید مزیت های استفاده از این روش به قدری زیادی است که تمامی افراد ترجیح می دهند آن را برای درمان بیماری خود انتخاب کنند. البته که روش های خانگی زیادی هم برای درمان بیماری فیشر وجود دارد، ولی یکی از آسان ترین و سریع ترین راه های درمانی استفاده از لیزر است.

با این وجود که لیزر یکی از بهترین روش های درمانی بیماری فیشر می باشد، ولی باید بدانید اگر مراقبت های بعد از آن را جدی نگیرید احتمال دارد خطرات زیادی بیماری شما را تهدید کند. بنابراین به این نکات مهم توجه زیادی داشته باشید. پزشک بعد از اینکه بیماری شما را با استفاده از لیزر درمان می کند، توصیه هایی را برای بهبودی هرچه سریعتر به شما اعلام می دارد که باید به آنها عمل کنید. مراقبت هایی که بعد از لیزر وجود دارد به بیمار کمک می کند که رد مدت زمان بسیار کمتری بهبودی خود را به طور کامل به دست آورد و دیگر دچار بیماری فیشر نشود.

  1. رژیم غذایی سالم و سرشار از مایعات

برای اینکه شما هرچه سریعتر بهبودی خود را بعد از جراحی فیشر با لیزر به دست آورید باید به رژیم غذایی خود توجه داشته باشید. یکی از مهمترین نکاتی که شما در این مورد باید به آن توجه داشته باشید این است که هرگز دچار یبوست نشوید، در واقع باید بدانید زمینه خشکی و یبوست در مقعد شما به هیچ عنوان نباید ایجاد گردد. اگر شما کوچکترین فشاری را به ناحیه مقعد خود وارد کنید آن ناحیه را حساس تر می سازید و همین مسئله بسیار آزار دهنده می باشد. مصرف کردن مایعات نقش بسیار مهمی در نرم تر شدن بافت روده شما دارد. شما اگر در این مدت یک رژیم سالم را دنبال کنید هرچه سریعتر می توانید بیماری فیشر خود را درمان سازید. آن دسته از غذاهایی که کباب شده هستند و بدون چربی می باشند اصلا انتخاب مناسبی نمی باشند و شما نباید آنها را انتخاب کنید.

  1. نشستن در آب گرم

نشستن در آب گرم و ریلکس کردن درون وان آب به شما کمک می کند که عضلات لگن خود را تقویت سازید. شما از این روش بهتر است روزانه دو الی سه مرتبه استفاده کنید و ناحیه لگن خود را به مدت ده دقیقه درون وان گرم بگذارید بماند. اگر شما هر بار بعد از اینکه اجابت مزاج را انجام دادید از این روش استفاده کنید هم می توانید به پاکسازی مقعد خود کمک کنید و هم اینکه درد این قسمت از بدن خود را کاهش خواهید داد. دقت داشته باشید که آب درون وان باید ولرم باشد، به هیچ عنوان آبی که سرد و یا بسیار گرم است را انتخاب نکنید، چرا که در این صورت به ناحیه لگن خود فشار زیادی وارد می کند. درد و آزردگی خود را با استفاده از این روش تا حد بسیار زیادی می توانید درمان کنید.

خشک کردن بدن با دستمال نرم

از دیگر نکات مراقبتی که برای درمان فیشر بعد از لیزر باید جدی بگیرید این است که بعد از هربار دستشویی رفتن بدن خود را تمیز و خشک کنید. دقت داشته باشید که هیچ عفونت و یا میکروبی نباید رد این ناحیه وجود داشته باشد، در این صورت بیماری فیشر شما عود می کند. یکی از نکاتی که در این مورد اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن توجه داشته باشید این است که تنها از دستمال نرم و مرطوب استفاده کنید، دستمال کاغذی اصلا گزینه مناسبی نمی باشد و هرگز نباید از آن استفاده کنید. شما باید تمام تلاش خود را نمایید که هیچ عفونت و یا میکروبی در ناحیه مقعد تان وجود نداشته باشد، در غیر این صورت بیماری شما شدت بیشتری می گیرد.

  1. پیاده روی

بدون شک یکی از مهمترین نکاتی که پزشک بعد از درمان فیشر با لیزر به شما اعلام می دارد و باید به آن عمل کنید، پیاده روی است. همه شما به خوبی می دانید که پیاده روی برای درمان بسیاری از بیماری ها بهترین انتخابی است که می توانید داشته باشید. بنابراین درمان بیماری فیشر هم این روش را بسیار توصیه می کنند.

بعد از اینکه شما با استفاده از لیزر بیماری خود را درمان سازید پیاده روی یکی از بهترین روش هایی می باشد که با استفاده از آن می توانید گردش خون خود را بالاتر ببرید. زمانی که گردش خون شما بالاتر برود در ناحیه مقعد و لگن دیگر احساس یبوست نخواهید داشت. بر همین اساس اگر می خواهید یکی از روش های عالی و بی نظیری را برای درمان بیماری خود استفاده کنید باید بدانید انتخاب این روش از جمله بهترین انتخاب ها می باشد. شما روزانه 2 الی 30 دقیقه باید پیاده روی مفیدی داشته باشید تا گردش خون در بدنتان افزایش پیدا کند.

درمان فیشر

  1. اجتناب از شوینده های عطری

برخی از افراد به اشتباه بر این باور هستند که بعد از درمان فیشر خود با استفاده از لیزر باید با استفاده از شوینده های معطر مقد خود را شستشو دهند. این باور بسیار اشتباه است و شما به هیچ عنوان از صابون ها و شستشو دهنده هایی که معطر هستند نباید استفاده کنید. آن دسته از شوینده هایی که معطر می باشند امکان دارد  ناحیه مقعدتان را تحریک کند و بیماری فیشر شدت بیشتری پیدا کند. بنابراین بهتر است از پزشک خود بعد از جراحی لیزر از پزشک خود بخواهید بهترین شوینده را به شما معرفی کنند. شوینده هایی که دارای عطر و اسانس هستند بسیار خطرناک می باشند و شما نباید آنها را انتخاب کنید.

  1. تنظیم زمان خواب و استراحت کافی

یکی از دیگر نکات بسیار مهمی که برای درمان فیشر بعد از لیزر باید جدی بگیرید این است که خواب خود را تنظیم کنید و به اندازه کافی در طول روز استراحت نمایید. هرچه که استراحت کردن شما عمیق تر باشد و با آرامش بیشتری بخوابید بدون شک زودتر روند بهبودی شما انجام می گردد. بنابراین شما باید شب ها خواب خوب و اندازه ای داشته باشید. از این طریق هرچه سریعتر بیماری شما درمان می گردد.

  1. داروهای مسکن

اگر شما جراحی فیشر خود را با استفاده از لیزر انجام دهید بدون شک درد زیادی را احساس نخواهید کرد. در واقع استفاده از لیزر برای درمان بیماری فیشر بیشتر به این دلیل است که درد زیادی را بیمار احساس نکند و در ناحیه مقعد زخم ایجاد نشود. اما برخی از بیماران امکان دارد به درد و یا لیزر حساسیت داشته باشند. در این صورت پزشک باید برای آنها بهترین داروهای مسکن را که برای آنها مناسب تر است انتخاب کرده و به آنها معرفی کند.

این داروها تنها باید زیر نظر پزشک تجویز شود و در غیر این صورت اعتبار لازم را ندارد، چرا که به سلامتی تان آسیب وارد می سازد. شما بعد از جراحی و یا حتی پیش از جراحی فیشر با لیزر بهتر است به پزشک خود تمامی مواردی که مربوط به حساسیت هایتان می باشد را اعلام کنید. از این طریق پزشک زمان درمان فیشر بهترین روش را انتخاب می کند و بعد از جراحی هم داروهای مورد نیاز را برای شما تجویز می نماید.

از خدمات کیلینیک تهرانی ما مشاوره بگیرید

خدمات تهرانی شامل درمان کلیه بیماری های نشیمنگاهی مانند، بواسیر، شقاق، کیست مویی، فیستول، زگیل و آبسه مقعدی، با استفاده از لیزر ( بدون درد و دوران نقاهت ) و تحت نظر پزشک متخصص می باشد. هدف اصلی این درمان قطعی و رضایت کامل بیمار می باشد. تمامی کادر درمانی و تجهیزات برای رفاه حال شما عزیزان همیشه در بهترین حالت آماده خدمت رسانی هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.