درمان خانگی بواسیر

hemorrhoid home treatment

هموروئید فقط بالشتک‌های وریدی در اطراف مقعد است. در واقع داشتن هموروئید خوب است، زیرا بدون آنها ممکن است مدفوع بی‌اختیار از مقعد بیرون بریزد.بدی آن است که تقریبا نیمی از مردم در برهه‌ای از زندگی‌شان دچار هموروئیدهای ناسالم می‌شوند اما با استفاده از درمان خانگی بواسیر می‌توان هموروئید را درمان و از ایجاد آن جلوگیری کرد.

درمان خانگی بواسیر

انواع روش های درمان خانگی بواسیر

رژیم غذایی فیبر دار

یکی از روش های درمان بواسیر استفاده از غذاهای فیبردار است. تغییر رژیم غذایی، ورزش، نوشید آب فراوان، و کاهش استرس غذاهای فیبردار بخوریید سبزیجات خام و میوه‌ها فیبر شما را تامین می‌کنند.

صابون‌های غیرملایم

از صابون‌های غیرملایم برای تمیز کردن ناحیه‌ی مقعدی خود استفاده نکنید.

سرکه سیب

گلوله پنبه را به سرکه سیب  آغشته کنید و به ناحیه‌ی مقعدی بزنید. این کار به التهاب و بهبود علائم کمک می‌کند.

مخلوط سرکه‌ی سیب و عسل

مخلوط سرکه‌ی سیب و عسل هم یکی از راه های درمان هموروئید در خانه است.

نارون کوهی، هاماملیس ویرجینیانا

نارون کوهی یکی ازدارو های گیاهی موثر در درمان هموروئید است. به صورت موضعی، به شکل کرم، مایع یا کمپرس استفاده کنید. این گیاه به کاهش خونریزی و تسکین درد، خارش و تورم کمک می‌کند.

درمان خانگی بواسیر با بوچرز بروم

این گیاه رگ‌ها را تقویت و تنگ می‌کند و به عنوان یک منقبض‌کننده‌ی عروق که رگ‌های خونی را تنگ می‌کند و یک ضد التهاب استفاده می‌شود.

آب نارگیل بنوشید

نوشیدن روزی دو بار آب نارگیل نارس برای درمان خونریزی‌های هموروئیدی بسیار موثر است.

استفاده از ضماد در درمان خانگی بواسیر

از گوشته‌ی داخل برگ‌های آلوئه‌ورا یا از پمادهای موضعی موجود در داروخانه‌ها استفاده کنید. حتی می‌توانید از شیاف نیز استفاده نمایید، البته خیلی اندک .

نکته مهم : درمان خانگی در بیماریهای بواسیر در مواردی که بیماری در مراحل اولیه میباشد نتیجه بخش می باشد.

کلینیک تهرانی
کلینیک تهرانی به عنوان کیلنیک پیشرو در درمان بیماری های نشیمنگاهی با استفاده از تجهیزات به روز و لیزر فعالیت دارد.

1. محمدطاها گفت:

باسلام آیا درجراحی لیزر دربیماری بواسیربیرونزده ویاخارجی نیاز به آزمایش هایی مثل آندوسکپی ویادیگر آزمایشات هست.؟