درمان بواسیر

درمان بواسیر (هموروئید) ، بدون درد و خونریزی، بدون نقاهت، بدون بستری شدن در بیمارستان و بدون بیهوشی

درمان بواسیر- درمان هموروئید

درمان خانگی برای تسکین موقت درد بواسیر:
گرچه اکثر بواسيرها به خودی خود درمان می شوند اما راه هايی هست که بتوانيد اين فرايند درمانی را سريعتر کرده و از ميزان درد خود بکاهيد:
1.حمام کنيد: خوابيدن در وان آب گرم به مدت 10 تا 15 دقيقه از تورم و درد می کاهد.
2.يخ بگذاريد: با گذاشتن کمپرس يخ بر روی قسمت آسيب ديده می توانيد از تورم آن بکاهيد.
3.از کرم استفاده کنيد: کرم های موجود در بازار که حاوی عصاره ی فندق، هيدروکورتيزون يا ساير عوامل ضد التهاب هستند، می توانند به کاهش تورم و درد کمک کنند.

درمان گیاهی بواسیر

روش ديگر برای درمان بواسير یا هموروئید استفاده از ترکيبات گياهی است. يک مکمل گياهی به نام همارون برای درمان بواسير بسيار مفيد شناخته شده و هيچ عوارض جانبی نيز ندارد. عنصر فعال اصلی در همارون، عصاره ی تصفيه شده ی سوفورا ژاپونيکا يا درخت پاگودای ژاپنی است، که باعث نرمال کردن خاصيت نفوذپذيری رگ ها و مويرگ ها شده، ديواره های رگی را مستحکم می کند و موادغذايی لازم برای سلامت رگ ها را فراهم می کند. همارون باعث تسکين درد، خارش، حساسيت و ناراحتی بواسير می شود. تحقيقات انجام شده بر روی عصاره های سوفورا نشان داده است که % ۴۹ از افرادی که از اين ترکيب گياهی استفاده کرده اند، فارغ از هرگونه خونريزی، خارش، تورم و التهاب بوده اند.

درمان های پزشکی و جراحی بواسیر

اين نوع درمان ها معمولاً برای موارد حاد از درمان بواسیر یا هموروئید توصيه می شوند و شامل انواع زير هستند:

بستن رگ: يک بند لاستيکی به دور بواسير بسته می شود تا ورود جريان خون به آن را متوقف کند. پس ازچند روز، بواسيرها و بند لاستيکی خشک و چروک شده و می افتند، اما ممکن است هفته ها طول بکشد تا ناحيه ی آسيب ديده به طور کامل درمان شود. اين مرحله معمولاً بسيار دردناک و همراه با خونريزی است.
تصلب درمانی: يک محلول شيميايی به داخل رگ تزريق می شود تا بواسيرها را جمع کرده و کوچک کند.
انعقاد: از يک ليزر برای سوزاندن و جمع کردن بافت های بواسيری استفاده می شود.
بواسير برداری: اين روش معمولاً زمان سقوط و پايين افتادن بواسيرها استفاده ميشود. اين روش به صورت عمل جراحی انجام می شود که نياز به بستری شدن دارد.

بیماری هموروئید، درمانهای مختلفی دارد که بهترین آن درمان بواسیر با عمل لیزر می باشد البته در کلینک های معتبر.

تشخیص هموروئید - تشخیص بواسیر

کسانی که مبتلا به بیماری هموروئید یا باباسیل اند بر اساس
1.سابقه پزشکی
2.معاینه فیزیکی
3.معاینه کانال مقعد
4.معاینه راست
روده تشخیص داده می شوند.
در کل بیماری باباسیل با خونریزی های شدید هم همراه می باشد و یکی از علائم این بیماریست.

درباره هموروئید - درباره بواسیر

افراد معمولاً تصور می کنند که بيماری بواسیر یا هموروئید جزء بيماری های نادر است. درصورتی که برخلاف اين تصور، افراد بسيار زيادی به آن مبتلا می شود. برطبق تحقيقاتی که در سال 2017 بر بيماری بواسير يا هموروئيد انجام گرفت، مشخص شد که حدود 5 ميليون آمريکايی به آن مبتلا هستند.
مبتلايان بسياری، احتمالا از روی خجالت، به دنبال درمان آن برنمی آيند. برای اين دسته از افراد، عمل دفع ونشستن بر سطوح سفت و سخت، بسيار دردناک و عذاب آور خواهد بود. اما برای مبتلايان و همچنين آن دسته از افراد که به بيماری بواسیر یا هموروئید مبتلا نيستند خبر خوبی داريم، راه های بسياری برای پيشگيری و درمان بواسیر وجود دارد.
همه ی ما در قسمت مقعد، رگ های بواسيری داريم. اگر اين رگ ها تحريک شوند، ممکن است ملتهب شده، ورم کرده يا حتی خونريزی کنند. اين وضعيت معمولاً بواسير یا هموروئید ناميده می شود.

هموروئید چیست؟

هموروئید، یک نوع بیماری است که جز بیماری های نشیمنگاهی است که معمولا همراه با درد و خونریزی می باشد.
بواسیر را مردم به نامهای مختلف می شناسند: بواسیر - هموروئید - باباسیل - همورویید و ...

انواع بواسیر

بواسير خارجی و بواسير داخلی.

بواسير داخلی

از آنجا که پايانه های عصبی حساس در مقابل درد زيادی در داخل کانال مقعد وجود ندارد، اين نوع بواسير خيلی دردناک نيست. اما ممکن است که حين عمل دفع، اين بواسيرها خونريزی کنند. گاهاً ممکن است اين نوع بواسير تا اندازه ای ملتهب شود که به خارج دهانه ی مقعد کشيده شود. اين وضعيت سقوط و پايين آمدن بواسير ناميده می شود.

بواسير خارجی

باباسیل خارجی برآمدگی نرمی در اطراف دهانه ی مقعد است. گاهی اوقات ممکن است حالتی به نام بواسير ترومبوز رخ دهد. در اين وضعيت، يک لخته ی خونی ايجاد شده و آن برآمدگی سفت می شود. از آنجا که بافت های اطراف مقعد پوشيده از پايانه های عصبی است، بواسير خارجی معمولاً بسيار دردناک است.

علائم هموروئید - علائم بواسیر

افرادی که به اين بيماری مبتلا گشته اند، معمولاً حين عمل دفع دچار خونريزی، خارش، درد و ناراحتی درناحيه مقعد می شوند. در موارد شديد، بواسيرهای داخلی ممکن است از دهانه ی مقعد بيرون بيايند، و بواسيرهای خارجی لخته های خونی ايجاد خواهند کرد.

1.مشاهده‌ی خون هنگام دفع مدفوع: با دیدن قطرات خون در کف سرویس بهداشتی در هنگام دفع مدفوع حال اگر خونریزی قرمز روشن ناحیه‌ی مقعد به خصوص در هنگام دفع مدفوع باشد بارزترین علایم ابتلا به بیماری هموروئید است .این حجم خونریزی می‌تواند آن‌قدر شدید شود که فرد را در معرض کم‌خونی قرار ‌دهد.

2.بیرون‌زدگی گوشتی ناحیه‌ی مقعد: ممکن است تجمع خون و تورم عروق سیاهرگی ناحیه‌ی مقعد منجر به بیرون زدن بافت دریچه‌ای آن شود. ظاهر نامناسب و زشتی که در نتیجه‌ی بیرون‌زدگی بافت داخل مقعدی بر روی سوراخ انتهایی دستگاه گوارش ایجاد می‌شود .

3.درد مقعدی: با شدت گرفتن بیماری بواسیر درد تیرکشنده‌ای در ناحیه‌ی مقعدی به خصوص در هنگام نشستن‌های طولانی خواهیم بود که گاهی میزان درد فرد را بسیار اذیت میکند.

4.خارش ناحیه‌ی مقعد: خارش مقعدی یک نشانه‌ی کم از بیماری بواسیر است که بیشتر در انواع هموروئید خارجی بروز می‌کند.

5.خروج ترشحات لزج بعد از دفع: اگر به شست‌وشوی ناحیه‌ی مقعدی خود پس از دفع دقت کرده باشید ممکن است متوجه ترشحات لزجی در اطراف این ناحیه‌ی شده باشید که براحتی از روی پوست پاک نمی‌شوند و منشا آن‌ها از درون کانال مقعد است.

6.دفع ناکامل مدفوع: در قسمت انتهایی راست روده یک کانال وجود دارد با رسیدن مدفوع درون این کانال فرد احساس دفع خواهد کرد. در حالت طبیعی مدفوع قرار گرفته در این ناحیه باید به صورت کامل تخلیه شود اما در صورت وجود اختلالی چون هموروئید در فرد عضلات دریچه‌ای توانایی کافی برای تخلیه‌ی کامل را ندارند و دوباره احساس مدفوع دارد.

1. رضوان گفت:

بواسیر خارجی که فقط خونریزی داشته باشه اما بدون درد باشه هم نیاز به جراحی داره؟

2. کریم گفت:

سلام بواسیر میتونه به دلیل رعایت نکردن بهداشت به وجود بیاد