درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر سریعترین و بهترین روش درمان بیماری های آنورکتال

عمل بواسیر چیست؟

بواسیر یکی از بیماری های مقعدی می باشد که متاسفانه بسیاری از افراد تصور می کنند بدون استفاده از روش های درمانی قطعی مانند جراحی سنتی و لیزر می توانند این بیماری را در هر شدتی از بین ببرند و تنها به سراغ روش های درمان خانگی یا همان سنتی می روند.از این رو ما در این مقاله قصد بفهمیم که عمل بواسیر چیست و آیا این روش می تواند بیماری را برای همیشه و به شکل قطعی از بین ببرد یا نه؟ پس تا آخرین کلمه همراهمان باشید و از مشاوره رایگان تلفنی هم بهره مند شوید.

 

خب برای شروع باید بدانید که هموروئید همان بواسیر است در بین ایرانیان به این نام شناخته می شود و می تواند در اثر عوامل بسیار زیادی به وجود بیاید و اینطور نیست که یک دلیل خاص داشته باشد.به همین خاطر است که همیشه می گوییم باید مراقب باشید و با انجام یا انجام ندادن یک سری از کارها,از به وجود آمدن این بیماری و سایر بیماری های مقعدی جلوگیری کنید.به هر حال ما می توانیم بواسیر را نوعی بیماری بدانیم که در اثر ایجاد فشار بیش از حد به رگ های مقعدی (تحتانی) بدن ایجاد می شود که در انواع و شدت های مختلفی دیده خواهد شد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.به هر حال قبل از شروع توضیحات بهتر است اگر بیماری را در بدن خود دیده اید,همین حالا با گروه تهرانی تماس بگیرید تا مشاوره رایگان داشته باشید و اگر هم نیاز داشتید برای معاینه تشریف بیاورید.

بواسیر یا همان هموروئید چه نوع بیماری است

اولین سوالی که امروز می خواهیم به آن پاسخ دهیم,این است که اصلا بواسیر چیست و چطور در بدن ایجاد می شود و چه نشانه هایی دارد؟ همانطورو که در ابتدا گفته شد,بواسیر اغلب در اثر فشار بیش از حد به وریدهای مقعدی به وجود می آید و به همین خاطر بهتر است تا حد امکان کارهایی که باعث این مشکل می شوند را انجام ندهید.متاسفانه بسیاری از افراد تصور می کنند که بواسیر همان شقاق است و هر دو یک روش درمان دارند,به همین خاطر با روش های درمانی غیر اصولی اقدام به از بین بردن آن می کنند که همین موضوع به مرور زمان باعث تشدید بیماری در فرد می شود.دقت داشته باشید که خود این بیماری از نظر مکان تشکیل و شدت به دو گروه بواسیر داخلی و خارجی تقسیم می شود که هر کدام از آنها یک سری علائم خاص دارند.

همه چیز درباره هموروئید داخلی

اولین نوع از هموروئید که امروز می خواهیم باهم بررسی کنیم,نوع داخلی است که نسبت به نوع خارجی آن کمتر شایع بوده و از آن طرف هم روش های درمان خانگی کمتر روی آن اثر خواهند داشت.دلیلش هم این است که فرد امکان دسترسی مستقیم به مکان مورد نظر را ندارد و به همین خاطر نمی تواند از مواد مختلف طبیعی و دارویی مانند پمادها در آن ناحیه استفاده کند.به همین خاطر است که می گوییم اگر متوجه حضور بیماری در بدن خود شده اید,به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با توجه به شدت و و وضعیتی که دارید,یکی از موارد را برای شما انتخاب کند.یکی از نکاتی که در رابطه با این بیماری باید بگوییم این است که در اکثر مواقع,بیمار درد ندارد و اگر هم داشته باشد دلیلش بواسیر نیست و ممکن است یک مورد دیگر هم داشته باشد و به همین خاطر پیش می اید که به پپزشک مراجعه نمی کنند و اقدام درمان بیماری با روش های غیر اصولی می کنند که اصلا کار جالبی نیست و ممکن است به مرور زمان شدتش بیشتر شود.اما همین مورد که بیمار دردی احساس نمی کند می تواند از جهتی منفی هم باشد,چرا که درد یکی از مکانیزم های دفاعی بدن بوده که به ما اطلاع میدم در یک نقطه مشکلی پیش آمده است و اگر به خوبی عمل نکند,فرد برای مدت های طولانی نمی تواند بفهمد که بیمار هست یا نه.

البته ما می توانیم از خونریزی که بر روی مدفوع به شکل رگه هایی قابل دیدن است هم کمک بگیریم.در مراحل ابتدایی هموروئید داخلی این خونریزی بسیار کم بوده و همینطور که زمان می گذرد,بیشتر می شود.شاید از خودتان این سوال را بپرسید که چرا بیمار هیچگونه دردی احساس نمی کند؟ در جواب باید بگوییم در ناحیه ای که بواسیر داخلی تشکیل می شود,اعصاب درد بسیار کمی وجود دارند و به همین خاطر در اثر لمس یا حرکت تحریک نخواهند شد.به هر حال این موضوع هم باید بدانید که بواسیر داخلی خود در 4 شدت مختلف ایجاد می شود که هر کدام از آنها یک سری علائم دارند :

  1. هموروئید داخلی بسیار ضعیف که اولین مرحله بوده و تنها بیمار کمی خونریزی خواهد داشت که به شکل رگ هایی بر روی مدفوع قابل دیدن بوده و بهترین زمان برای استفاده از روش های درمان خانگی و دارویی می باشد.البته این مورد را به شما بگوییم که این روش ها نمی توانند برای همیشه بیماری را از بین ببرند و باید با روش های درمانی بهتر از جمله عمل جراحی و لیزر این کار را انجام دهید.
  2. هموروئید داخلی ضعیف که کمی قوی تر از مرحله قبلی بوده و بیمار مقدار خونریزی بیشتی خواهد داشت و از آن طرف یک سری بافت زائد در اثر تورم رگ ها ایجاد می شوند که در اثر نشستن یا انجام فعالیت شدید,از مقعد بیرون می زنند.البته اصلا جای نگرانی نیست,چرا که بعد از چند دقیقه به مکان اولیه خود باز خواهند گشت.دقت داشته باشید که این باز گشتن بدان معنا نیست که دیگر نباید به سراغ روش های درمانی بروید و همینطور که زمان می گذرد,شدت بیماری افزایش پیدا می کند.
  3. هموروئید داخلی متوسط که دیگر نمی توانید با روش های درمان ضعیف مانند روغن زیتون,فیبر یا موارد دیگر کاری برای از بین بردن کامل بیماری بکنید و تنها می توان بیماری را کنترل کرد تا شدتش افزایش پیدا نکند.در مرحله سوم بافت دارای افتادگی دیگر خود به خود به جای اولیه اش باز نخواهد گشت و می بایست این کار را با دست انجام دهید.البته با دست فشار دادن دردی نخواهد داشت و ممکن است کمی خونریزی داشته باشید.
  4. هموروئید داخلی شدید که آخرین مرحله بوده و باید سریعا به پزشک مراجعه کنید تا لیزر انجام شود.مزیت لیزر برای بیماران شدید این است که در طول آن به هیچ عنوان درد و خونریزی نخواهد داشت و از این رو بهترین گزینه برای افراد با سیستم ایمنی ضعیف به حساب می آید.مراقب باشید که بیماری از این شدیدتر نشود,چرا که مقدار خونریزی آنقدر افزایش پیدا می کند که گاهی باعث ایجاد کم خونی مزمن در فرد شده و بیماری های دیگر به وجود می آیند.

همه چیز درباره هموروئید خارجی

برای متوجه شوید عمل بواسیر چیست و چطور انجام می شود,باید با انواع بیماری آشنا شوید.به هر حال بواسیر خارجی همانطور که از نامش پیداست,در خارج از ناحیه مقعدی تشکیل می شود و از این رو فرد می تواند به راحتی از مواد مختلف برای تسکین یا کنترل آن استفاده کند.اگر شما هم دارید این مقاله را می خوانید,باید بگوییم که از حرف های ما بد برداشت نکنید و این بدان معنا نیست که تنها با یک سری مواد غذایی و دارویی بتوانید بیماری را به طور حذف کنید و ما این موارد را پیشنهاد می کنیم که بیماری شدیدتر نشود.یکی از نکات منفی یا حتی مثبت بواسیر خارجی این است که در طول آن,فرد احساس درد خواهد داشت که اگر کاری برایش انجام شود,هینطور افزایش پیدا می کند و در آخر به جایی می رسد که تحملش برای فرد کار راحتی نیست و برای معاینه باید از داروی بی حسی یا حتی بیهوشی استفاده شود.

اما از آن طرف دیگر خبری از خونریزی و کم خونی نیست و می توانید با خیالی راحت طول درمان خود را سپری کنید.مورد آخری که امروز به شما خواهیم گفت این است که بواسیر خارجی یک نوع دیگر به نام بواسیر ترومبوزه دارد که در زیر بافت زائد خون و لخته جمع خواهد شد و رنگ آن را به صورتی تیره یا بنفش تغییر می دهد.در چند روز ابتدایی درد بسیار زیادی خواهد داشت و ممکن است در اثر برخورد اشیاه مختلف دچار عفونت شود و باید با پزشک متخصص صحبت داشته باشید.

عمل بواسیر چیست و چطور انجام می شود

خب شاید شما تصور کنید که عمل تنها به تیغ جراحی گفته می شود و دیگر روش درمان قطعی برای از بین بردن بواسیر وجود نداشته باشد.اما باید بدانید که در حال حاظر لیزر بهترین و جدیدترین روش درمان به حساب می آید که بسیاری از بیماری های مقعدی با کمک آن به طور کلی از بین می روند و آنقدر مزیت دارد که دیگر کمتر کسی اقدام به جراحی سنتی می کند.خب اگر شما هم می خوانید بدانید که عمل بواسیر چیست و چه نقات ضعفی نسبت به لیزر دارد,باید بگوییم که :

  • لیزر بواسیر نسبت به جراحی سنتی هزینه کمتری برای شما خواهد داشت.
  • در این کار بیمار به هیچ عنوان درد و خونریزی نخواهد داشت و از این رو یکی از بهترین انتخاب ها برای کسانی است که ترس یا درد زیادی دارند.
  • در لیزر تا حد امکان از دست استفاده نمی شود و احتمال انتقال عفونت به صفر رسیده است.
  • در گذشته بسیاری از افراد به دلیل اشتباهات پزشکی یا دقیق نبودن تیغ جراحی,دچار آسیب در عضله اسفنکتر داخلی می شدند که در ادامه بی اختیاری مدفوع را به همراه داشت.
  • بعد از عمل و چند دقیقه استراحتمی توانید به زندگی روزمره خود برگردید و دیگر خبری از دوره نقاهت نیست.

عمل بواسیر یا لیزر؟

ما به تمام بیماران خود استفاده از لیزر را پیشنهاد می کنیم که از تمام جوانب بهتر از سایر روش های درمانی بوده و نرخ موفقیت به بیشترین حد خود رسیده است (در صورت بروز مشکل ما تمام مسئولیت را خواهیم پذیرفت).

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.