درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر سریعترین و بهترین روش درمان بیماری های آنورکتال

هموروئید چیست و رایج‌ترین روش‌های درمان آن کدامند؟

هموروئید یا بواسیر یکی از بیماری‌های بسیار شایع در جوامع مختلف می‌باشد و در حدود 50 تا 66 درصد از بزرگسالان در طول زندگی خود به این بیماری به صورت مقطعی مبتلا می‌شوند. این بیماری با علائم آزار دهنده‌ی بسیاری همراه است و به همین دلیل است که درمان هموروئید از اهمیّت بالایی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم تا اطّلاعاتی را در رابطه با درمان بواسیر و تشخیص بواسیر به شما عزیزان ارائه دهیم و بهترین روش‌های درمان این بیماری آزار دهنده را به شما عزیزان معرّفی نماییم.

هموروئید چیست؟

هموروئید یکی از بیماری‌های دردناکی است که مشخّصاً ناحیه مقعد بیماران را درگیر می‌کند و با ایجاد کردن علائم آزار دهنده و غیر قابل تحمّل موجب مختل شدن زندگی افراد می‌شود. در این بیماری ورید‌های ناحیه آنال دچار التهاب و تغییر شکل می‌شوند و در نهایت با واریسی شدن عروق فرایند تخریب بافت رگ‌ها غیر قابل برگشت می‌گردد و روند بیماری به صورت مزمن ادامه می‌یابد. واریسی شدن عروق در بواسیر موجب فعّال شدن سیستم ایمنی بدن به صورت مزمن می‌شود و این فرایند با علائم بالینی مختلفی همچون: خارش، التهاب، درد ناحیه مقعدی، مشکل در دفع مدفوع، مشاهده‌ی خون در مدفوع و ایجاد شدن درد در هنگام نشستن ظاهر می‌گردد و موجب مختل شدن زندگی مبتلایان به این بیماری می‌شود. با این حال، امروزه با پیشرفت علم پزشکی درمان هموروئید یا بواسیر با استفاده از روش‌های مختلفی میسّر شده است و مبتلایان به این بیماری می‌توانند با استفاده از این روش‌ها از علائم دردناک و آزار دهنده‌ی این بیماری رهایی یابند و به زندگی عادّی خود بازگردند.

 

علّت ایجاد شدن هموروئید

واریسی شدن ورید‌های ناحیه مقعدی علّت اصلی ایجاد شدن هموروئید می‌باشد

تشخیص بواسیر

تشخیص این بیماری به علّت علائم بسیار آزار دهنده‌ی آن به راحتی میسّر است و روش‌های بسیار موثّری برای تشخیص بواسیر وجود دارند. اصلی‌ترین روش تشخیص این بیماری معاینه فیزیکی بیمار می‌باشد و پزشکان معمولاً با معاینه‌ی افراد مشکوک و گرفتن شرح حال از آن‌ها می‌توانند این بیماری را تشخیص دهند. با این حال، هموروئید می‌تواند قسمت‌های مختلفی از ناحیه مقعدی بیماران را درگیر کرده باشد و در مواردی که بافت درگیر شده در قسمت‌های داخلی مقعد قرار داشته باشد امکان تشخیص بیماری با استفاده از معاینه‌ی فیزیکی بیمار میسّر نخواهد بود.

در این مواقع، پزشک معمولاً با استفاده از کولونوسکوپی می‌تواند عمقی‌ترین موارد را نیز تشخیص دهد و مبتلا بودن فرد به این بیماری را تایید نماید. استفاده از روش کولونوسکوپی برای تشخیص نهایی در تمامی بیماران توصیه شده است زیرا برخی از علائم این بیماری همچون خونریزی می‌توانند علّت‌های دیگری را نیز داشته باشند و به همین دلیل است که پزشکان برای تشخیص بواسیر هیچ‌گاه به معاینه‌ی فیزیکی بیمار اکتفا نمی‌کنند و از آنجایی که هموروئید با شدّت‌ها و درجات مختلفی ایجاد می‌شود، همچنان استفاده از روش کولونوسکوپی بهترین روش برای تعیین درجه و شدّت بیماری می‌باشد و تایید مبتلا بودن بیمار می‌باشد.

 

 درمان هموروئید

همان‌گونه که قبلاً به آن اشاره شد، با پیشرفت علم پزشکی روش‌های درمان جدیدتری نیز برای درمان هموروئید ایجاد شده‌اند و استفاده از این روش‌ها بازده درمانی این بیماری را به میزان قابل توجّهی افزایش داده است. در ادامه می‌توانید با برخی از این روش‌ها و مزایای هر روش بیشتر آشنا شوید.

 

بستن عروق واریسی

این روش یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان هموروئید محسوب می‌شود و از بازده مناسبی در موارد خفیف این بیماری برخوردار است.

برطرف کردن تصلّب شرایین با استفاده از دارو:

هموروئید عمولاً با تصلّب شرایین همراه است و علّت این مشکل فعّالیت طولانی مدّت سیستم ایمنی می‌باشد.

 

استفاده از لیزر برای از بین بردن بواسیر

این روش یکی از جدید‌ترین متد‌ها برای درمان هموروئید می‌باشد و از بازده مناسبی نیز برخوردار است. در این روش، پزشک متخصص از لیزر برای سوزاندن عروق واریسی و از بین بردن بافت التهابی استفاده می‌کند و از این طریق موجب از بین رفتن علائم آزار دهنده‌ی این بیماری می‌شود.

جراحی هموروئید

با پیشرفت تکنولوژی روش‌های درمان هموروئید دائماً در حال ارتقاء و بروز رسانی می‌باشند و امروزه حتّی از ترکیب روش‌های ذکر شده نیز برای درمان هموروئید استفاده می‌شود. با این حال، بازده نهایی این روش‌ها به میزان فراوانی به شدّت این بیماری وابسته است ولی چنانچه شما از خدمات پزشکان و ‌های مجرّب برای درمان این بیماری استفاده نمایید احتمال درمان موفّقیت آمیز بودن فرایند درمان این بیماری به میزان قابل توجّهی افزایش خواهد یافت. بنابراین، همواره به شما توصیه می‌کنیم که جراحی بواسیر خود را در ‌های مجرّب که از سابقه‌ای طولانی در زمینه‌ی درمان هموروئید برخوردار هستند انجام دهید تا ضمن افزایش بازده نهایی روش‌های درمانی استفاده شده، با عوارض جانبی کم‌تری پس از درمان این بیماری مواجه شوید.

 

از خدمات تهرانی ما مشاوره بگیرید

خدمات تهرانی شامل درمان کلیه بیماری های نشیمنگاهی مانند، بواسیر، شقاق، کیست مویی، فیستول، زگیل و آبسه مقعدی، با استفاده از لیزر ( بدون درد و دوران نقاهت ) و تحت نظر پزشک متخصص می باشد. هدف اصلی این درمان قطعی و رضایت کامل بیمار می باشد. تمامی کادر درمانی و تجهیزات برای رفاه حال شما عزیزان همیشه در بهترین حالت آماده خدمت رسانی هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.