درمان خانگی بواسیر با چه مواد خوراکی امکان پذیر است ؟

انواع روش های خانگی برای درمان بواسیر

بواسیر و یا همان هموروئید یکی از بیماری هایی می باشد که امروزه بسیاری از افراد به دلیل سبک زندگی متغیر دچار آن می شوند. آن دسته از بواسیرهایی که کوچک هستند نیازی به جراحی ندارند و با روش های خانگی هم می توانید آنها را درمان کنید. دقت داشته باشید که اگر نسبت به درمان آن هرچه زودتر اقدام نکنید امکان دارد آن بزرگتر شود و همین مسئله درد و سوزش بیشتری را برای شما به همراه دارد. در صورتی که اندازه بواسیر به وجود آمده در مقعد تان بزرگ شود نیاز به جراحی پیدا می کند. به همین دلیل بهتر است برای درمان بواسیر از روش های خانگی متعددی استفاده کنید.

برخی از بهترین روش های خانگی جهت درمان این بیماری عبارت می باشد از :

مواد خوراکی موثر برای درمان بیماری بواسیر

1. استفاده از فندق افسونگر

همه ما به خوبی می دانیم که علت اصلی بیماری بواسیر خارش و درد می باشد. در صورتی که این دو علامت اصلی را در بیماری خود مشاهده کردید می توانید از این روش خانگی استفاده کنید. فندق افسونگر درد و خارش ناشی از بواسیر را به طور کلی از بین می برد. این گیاه یکی از گیاهانی می باشد که آن را به عنوان یک ماده ضد التهابی نیز می شناسند، به همین دلیل شما با استفاده از آن می توانید تورم آن را به طور کلی از بین ببرید.

شما قادر خواهید بود که فندق افسونگر را به شکل مایع خریداری کنید و آن را به صورت مستقیم روی هموروئید خود بزنید. این گیاه در محصولات بسیار زیادی مانند دستمال های مرطوب و صابون ها نیز وجود دارد.

1. استفاده از آلوئه ورا

شما می توانید ژل آلوئه ورا را به صورت بسته بندی شده از داروخانه خریداری کنید و برای درمان بواسیر خود از آن استفاده نمایید. البته قادر خواهید بود که ژل آن را به صورت مستقیم از طریق گیاه جدا کرده و استفاده کنید. آلوئه ورا یکی از گیاهانی می باشد که خواص ضد التهابی بسیار زیادی دارد و به همین دلیل از آن برای درمان بیماری های پوستی استفاده زیادی می شود. بر همین اساس شما تنها باید از ژل آلوئه ورا که خالص است تنها روی هموروئیدهای مقعد خود استفاده کنید.

برخی از افراد هستند که امکان دارد به آلوئه ورا حساسیت داشته باشند، این دسته از افراد به سیر و پیاز هم حساسیت زیادی نشان می دهد. برای اینکه شما متوجه شوید به این گیاه آلرژی دارید و یا ندارید بهتر است مقداری از آن را روی دستان خود بزنید و 24 ساعت صبر کنید تا نتیجه آن را مشاهده نمایید. اگر هیچ واکنش و حساسیتی در بدن شما نشان داده نشود باید بدانید که این گیاه برای درمان بیماری شما بهترین گیاه به شمار می رود و از آن می توانید استفاده کنید.

1. چای کیسه ای

چای کیسه ای یکی از روش های درمانی بیماری بواسیر می باشد که از آن به عنوان یکی از روش های سریع نام می برند شما برای استفاده از این روش جهت درمان بیماری بواسیر خود تنها کافی است یک عدد چای کیسه ای را 3 الی 4 دقیقه در آب گرم قرار دهید. یکی از نکاتی که در مورد این روش باید در نظر داشته باشید این است که خودتان آن چای کیسه ای را درست کنید تا از سالم بودن آن اطمینان کافی داشته باشید. البته که باید بدانید همین کا را با چای سبز هم قادر هستید که انجام دهید. بعد از اینکه چای کیسه ای شما به طور کامل خیس شد آب اضافی آن را به خوبی بگیرید.

اگر شما خانم هستید و به بیماری بواسیر دچار شده اید می توانید چای کیسه را روی پد بهداشتی بگذارید و استفاده کنید. چرا که با استفاده از این روش دیگر روی لباس های شما لکه ای به وجود نمی آید. اگر آقا هم هستید می توانید آن را روی پارچه ضخیمی بگذارید و استفاده کنید. یکی از نکات مهمی که در مورد استفاده از این روش باید بدانید و از آن مطمئن شوید، این است که چای کیسه ای دقیقا روی مقعد شما قرار بگیرد. این کار را بهتر است چند بار در روز انجام دهید و هر بار هم باید از چای کیسه ای جدید استفاده نمایید.

1. استفاده از روغن زیتون

از آنجایی که روغن زیتون خواص آنتی اکسیدان دارد و به همین خاطر جز دسته روش های درمان خانگی بواسیر است . یکی از مهمترین مزیت هایی که این روغن دارد این است که به رگ های خونی حالت ارتجاعی می بخشد. همین مورد موجب می شود که مقعد شما خونریزی نداشته باشد. در واقع اگر شما در دوران بیماری بواسیر خود به یبوست دچار هستید استفاده از این روش بهترین انتخابی است که می توانید داشته باشید. یکی از نکات بسیار مهمی که در مورد استفاده از این روش باید بدانید این است که روزانه چندین بار مقعد خود را با استفاده از این روغن همراه با پنبه چرب کنید. در این صورت نتیجه بهتری را از این مورد دریافت خواهید کرد.

1. استفاده از سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب یکی دیگر از روش های درمان خانگی بواسیر است که هم به صورت داخلی و هم به صورت خارجی می باشد. شما می توانید یک قاشق سرکه سیب را با یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید و آن را روزی دوبار بنوشید. این روش در درمان کردن بیماری بواسیر نقش بسیار زیادی دارد و به بهبودی شما کمک می کند. یکی از روش های دیگر استفاده از سرکه سیب این است که مقداری از آن را با پنبه به مقعد خود بمالید. این روش سوزش زیادی را به همراه دارد و اگر شما تحمل درد و و سوزش آن را دارید باید بدانید بهترین روش برای درمان بیماری می باشد.

دقت داشته باشید که استفاده از این روش در آغاز امکان دارد درد داشته باشد، ولی به زودی بهبودی شما را رقم می زند. به همین دلیل اساس که بسیاری از پزشکان به عنوان روش خانگی این روش را قبول دارند.

1. استفاده از لیمو تازه

از دیگر روش هایی که برای درمان بواسیر از آن می توانید استفاده کنید این است که نصف یک عدد لیمو ترش را در یک لیوان شیر بچکانید. اگر طعم آن شما را اذیت می کند می توانید مقداری هم عسل درون آن بریزید. اگر شما روزی 3 الی 4 بار این دمنوش قوی را بخورید دیواره رگ های خونی تان تقویت می شود. به عنوان یکی از بهترین روش های درمان یبوست در دوران بیماری بواسیر این روش مورد تایید قرار می گیرد.

اگر شما نمی توانید شیر بخورید، بهتر است لیمو ترش را با دمنوش نعنا و زنجبیل ترکیب کنید، و روزی یک بار این دمنوش را میل کنید. تمامی این ترکیباتی که بیان کردیم برای درمان بیماری بواسیر عالی است و شما بهتر است از آنها استفاده کنید.

1. استفاده از روغن بادام

روغن بادام یکی از انواع روغن هایی می باشد که برای جلوگیری از یبوست و یا خشکی و پارگی مقعد از آن استفاده می شود. بسیاری از افرادی که به بیماری بواسیر دچار می شوند یبوست آنها را آزار می دهد، به همین دلیل باید از روش هایی جهت درمان یبوست استفاده کنند. استفاده از روغن بادام که آن را با پنبه به مقعد خود بمالید یکی از بهترین روش هایی است که برای درمان بیماری بواسیر و درمان یبوست از آن استفاده می شود. شما در روز هر چند باری که به این روش احتیاج داشتید می توانید از آن استفاده کنید.

شما چه فکر می کنید ؟ جراحی یا استفاده از روش های خانگی ؟

شما در صورتی که از این روش های خانگی جهت درمان بواسیر خود استفاده کنید بدون شک می توانید بهبودی خود را به دست آورید. زمانی که سوزش و درد شما بیش از اندازه باشد بهتر است برای درمان آن نزد پزشک مراجعه کنید. ولی بهتر است پیش از بزرگ شدن بواسیر و شدت درد آن از این روش های خانگی جهت درمان استفاده کنید. هر یک از این روش ها که معرفی کردیم تاثیر زیادی در درمان بیماری بواسیر دارد.

از خدمات کیلینیک تهرانی ما مشاوره بگیرید

خدمات تهرانی شامل درمان کلیه بیماری های نشیمنگاهی مانند، بواسیر، شقاق، کیست مویی، فیستول، زگیل و آبسه مقعدی، با استفاده از لیزر ( بدون درد و دوران نقاهت ) و تحت نظر پزشک متخصص می باشد. هدف اصلی این درمان قطعی و رضایت کامل بیمار می باشد. تمامی کادر درمانی و تجهیزات برای رفاه حال شما عزیزان همیشه در بهترین حالت آماده خدمت رسانی هستند.