هموروئید را بهتر بشناسید؟

هموروئید را بهتر بشناسید

بیماری هموروئید یکی از بیماری های شایع است که افراد زیادی را در سراسر دنیا درگیر خود کرده است. این بیماری که با نام های شمع و بواسیر در بین مردم شناخته می شود حاصل رگ های متورم و ملتهب در رکتوم مقعد است.

هموروئید چیست؟

هموروئید در اثر فشار های مختلف نظیر بلند کردن مداوم اجسام سنگین، زور زدن، بارداری، یبوست یا اسهال مداوم، کم تحرکی و نشستن یا ایستادن بیش از حد در طول روز و همچنین ژنتیک و وراثت در یک فرد بروز می کند.

با این وجود به ندرت پیش می آید که هموروئید بیماری خطرناکی باشد.

بیماری هموروئید انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر است:

• داخلی: در داخل روده ی بزرگ و نزدیک به معقد یافت می شود، قابل مشاهده نیست و معمولا خود به خود درمان می شود.
  • خارجی: بر روی اسفنگتر مخرج ایجاد می شود و می تواند بیرون بیاید و به داخل برود.
  • پرولاپس: زمانی که هموروئید داخلی دچار بیرون زدگی شده و از مقعد خارج شود.
  • ترومبوز: توده و زائده ی اطراف مقعد که با لخته خون همراه است.

تشخیص هموروئید

اولین علائم تشخیص هموروئید توسط خود شخص صورت می گیرد. این علائم شامل احساس درد و سوزش هنگام انجام عمل دفع و همچنین مشاهده ی خون به همراه مدفوع است.

درمان هموروئید

راه های بسیاری وجود دارد که شامل  با روش های خانگی، درمان با دارو، لیزر و عمل جراحی می باشد.

همچنین ورزش کردن می تواند به  و بهبود این بیماری کمک کند.

روش درمان هموروئید

در زیر به چند روش درمانی برای بیماری هموروئید می پردازیم:

درمان از طریق روش های خانگی:

• چای کیسه ای:

چای کیسه ای را بمدت 2 تا 3 دقیقه در اب گرم خیس کنید و روی موضع قرار دهید و مطمئن شوید که در تماس کامل با محل التهاب است.

• انجیر خشک:

مربا و کمپوت انجیر بهترین غذا برای مبتلایان به یبوست است.

• مصرف فیبر زیاد:

مصرف غذاهایی که فیبر بالایی دارند مانند میوه ها و کاهو و سبزیجات به بهبود حرکات گوارشی معده و روده و درمان اسهال و یبوست کمک میکند.

• سیاه دانه:

دانه های سیاهدانه دارای اثر مدر، معرق، مسهل و قاعده آور است.

• ترخون:

از جوشانده 25 گرم در هزار ترخون در رفع یبوست، ضعف اعصاب و تسکین درد های رماتیسمی و درد معده استفاده می شود.

درمان با رابربند:

یکی از روش های درمان ، درمان با رابربند است. به این صورت که از خون رسانی به زائده ی هموروئید جلوگیری می شود. در این روش؛ یک قطعه کش پلاستیکی به دور زائده بسته می شود و با جلوگیری از خون رسانی زائده سیاه می شود و می افتد. البته این روش درد خیلی زیادی دارد.

لیزر هموروئید سریع ترین و بهترین روش است که بصورت سرپایی و بدون بی هوشی انجام می شود.

در زیر به چند مورد از مزایا و معایب لیزر میپردازیم:

عوارض دارو های بی هوشی را متحمل نخواهید شد.

-جراحی عمیق و آسیب به بافت اطراف مقعد وجود نخواهد داشت.

-روند درمان سریع و بدون درد است.

-مثل بوتاکس عارضه بی اختیاری مقعدی را به همراه نخواهد داشت.

-خونریزی زیادی ندارد.

-امکان ابتلا به انواع بیماری های خونی و عفونت به شدت کاهش میابد.

از خدمات تهرانی ما مشاوره بگیرید

خدمات تهرانی شامل درمان کلیه بیماری های نشیمنگاهی مانند، بواسیر، شقاق، کیست مویی، فیستول، زگیل و آبسه مقعدی، با استفاده از لیزر ( بدون درد و دوران نقاهت ) و تحت نظر پزشک متخصص می باشد. هدف اصلی این درمان قطعی و رضایت کامل بیمار می باشد. تمامی کادر درمانی و تجهیزات برای رفاه حال شما عزیزان همیشه در بهترین حالت آماده خدمت رسانی هستند.