درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر سریعترین و بهترین روش درمان بیماری های آنورکتال

لیزر هموروئید در تهران | لیزر هموروئید در کرج

بواسیر یکی از بیماری های مقعدی نسبتا شایع به حساب می آید که بیش از 50% مدرم در طول زندگی با آن مواجه می شوند.خوشبختانه با پیشرفت علم در زمینه پزشکی,روش های درمان بسیار زیادی برای این بیماری ابداع شده اند و ما هم در این مقاله می خواهیم تمام این موارد و بهترین های لیزر هموروئید در تهران را بررسی کنیم.به هر حال قبل از اینکه به سراغ درمان بروید,می بایست بیشتر با بیماری بواسیر و نحوه کارش آشنا شوید.پس همراه ما باشید تا این موضوع را برای شما عزیزان بررسی کنیم.

 

هموروئید چیست و چطور ظاهر می شود؟

با تغییر سبک زندگی مردم و روی آوردن آنها به غذاهای آماده و عدم تحرک,این بیماری و سایر بیماری های آنورکتال بسیار شایع شده اند و تقریبا هر کسی مستعد ابتلا به آن می باشد.در بیماری بواسیر در داخل یا اطراف مقعد یک سری زائده های بافتی به وجود می آید که اگر در داخل مقعد باشد به آن هموروئید داخلی و اگر در خارج باشد به آن هموروئید خارجی گفته می شود.هر کدام از این دو نوع یک سری ویژگی های دارند که با هم بررسی خواهیم کرد.در این بیماری رگ های اطراف مقعد به شدت متورم و قرمز می شوند که دلیلش فشار بیش از حد به روده بزرگ یا رژیم غذایی نامناسب می باشد.

– هموروئید داخلی

همانطور که از نام این همورئید پیداست,أر داخل ناحیه مقعدی تشکیل می شود و به همین دلیل معمولا با چشم غیر مصلح قابل تشخیص نیست (مگر اینکه بیرون افتادگی داشته باشد).بواسیر داخلی معمولا بدون درد بوده و از آن طرف فرد دچار خونریزی های نسبتا شدیدی می شود که بر روی مدفوع قابل مشاهده است.دلیل اینکه فرد دردی احساس نمی کند این است که اعصاب درد در این ناحیه (نزدیک به رکتوم) بسیار کم می باشد.

– هموروئید خارجی

هموروئید خارجی دقیقا در کنار سوراخ مقعد به وجود می اید که با یک نگاه قابل تشخیص بوده و معمولا هم با درد همراه است.اما نکته مثبت این است که فرد دچار خونریزی نخواهد شد (90% مواقع) و درمان آن نسبت به هموروئید داخلی راحت تر می باشد.البته هر دو نوع هموروئیدها دقیقا در یک مدت لیزر خواهند شد و هیچ تفاوتی از نظر نوع و طول درمان با یکدیگر ندارند.

دلایل ابتلا به بواسیر

ابتلا به بواسیر یا همان هموروئید می تواند دلایل زیادی داشته باشد و به همین دلیل هنوز یک مورد مشخص برایش در نظر گرفته نشده است.اما می توانیم موارد زیر را جزو شایع ترین علت های ابتلا به بواسیر در نظر داشته باشیم :

  1. داشتن یبوست به مدت طولانی می تواند یکی از اصلی ترین دلایل باشد که خیلی از ما ایرانیان همین مشکل را داریم.دقت داشته باشید که فشار بیش از حد هنگام دفع یا مدفوع سفت می تواند آسیب جدی به دیواره مقعد وارد کند و به همین علت اگر دیدید در دفع مشکل دارید,کمی آب بنوشید و صبر کنید تا نرم تر شود.
  2. کم تحرکی هم امروزه در بین مردم بسیار رایج شده و تقریبا هیچکس در طول روز فعالیت خاصی ندارد و به همین دلیل نحوه کار بدن و دستگاه گوارش (و حتی دفع) دچار اختلال می شوند و این یعنی مستعد بیماری بواسیر می شوید.
  3. رژیم غذایی نامناسب و خوردن بیش از حد فست فود که مشخص نیست از چه موادی درونشان استفاده شده است,می تواند آسیب جدی به دستگاه گوارش شما بزند و در دراز مدت مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد.روغن های حیوانی مانده,سوسیس و کالباس های غیر بهداشتی از اصلی ترین مواردی هستند که معمولا باعث مسمویت فرد می شوند.
  4. کم مصرف کرد نفیبر گیاهی که در سبزیجات به مقدار زیادی یافت می شود,باعث عملکرد ضعیف دستگاه گوارش و در نتیجه ابتلا به بیماری های مختلف مانند یبوست و اسهال خواهد شد که همین بیماری ها در آینده بواسیر را به همراه خواهند داشت.
  5. بلند کردن اجسام سنگین یکی از اصلی ترین دلایل ابتلا به بواسیر در مردان می باشد.با این کار فشار بسیار زیادی به نواحی پایین تنه و مقعد وارد می شود و به همین دلیل بعد از مدتی این فشارها به رگ ها منتقل شده و به همین مورد به مرور زمان بواسیر را به همراه خواهد داشت.
  6. به هیچ عنوان بعد از میل غذا فعالیت شدید و سریع ندشاته باشید.این کار باعث فشار زیادی بر روی روده بزرگ می شود و از آن طرف برای دفع دچار مشکل خواهید شد.این مشکل یعنی یبوست و در نتیجه سختی در هنگام دفع مدفوع.
  7. چاقی بیش از حد هم یکی از دلایل ابتلا به بواسیر و آبسه مقعدی به حساب می آید.همین اضافه وزن می تواند باعث فشار بیش از حد به ناحیه مقعد شود و به همین دلیل افراد به نسبت چاق نباید خیلی بشینند.

علائم ابتلا به بواسیر

هر بیماری یک سری علائم دارد که بدون آزمایش می توانید متوجه آنها شوید.البته دقت داشته باشید که شما نمی توانید به شکل دقیق تشخیص دهید و می بایست برای این کار نزد پزشک متخصص بروید تا به شما بگوید که بیماری چقدر شدید و از کدام نوع می باشد (ممکن است هر دو نوع را داشت).به طور کلی علائم ابتلا به بواسیر عبارتند از :

  • یکی از اصلی ترین معیارهای تشخیص بواسیر خونریزی می باشد که بیشتر در نوع بواسیر داخلی خواهد بود.نکته این است که هنگام شروع بیماری این خونریزی چندان زیاد نیست و همانطور که جلوتر می رویم و شدت بیماری بیشتر می شود,در نتیجه مقدار خونریزی هم افزایش پیدا می کند.البته خونریزی از طریق مقعد می تواند دلایل زیادی از جمله کولون هم داشته باشد و تشخیص آخر را پزشک متخصص می بایست بگوید.
  • ظاهر شدن بافت های اضافی در اطراف ناحیه مقعدی که هر کسی توانایی تشخیصش را دارد و این موضوع معمولا در بواسیر خارجی قابل رویت است.در بواسیر داخلی ممکن است این بافت بعد از مدفوع بیرون زدگی پیدا کند که خود به خود به جای اولش باز خواهد گشت (در شرایط خفیف) و اگر شدید بود می بایست خودتان با دست این کار را انجام دهید.
  • یکی دیگر از علائم را می توانیم سوزش و حتی خارش در داخل یا ناحیه بیرونی مقعد بدانیم که در موارد زیادی با قرمزی و تورم همراه است.البته میزان سوزش بعد از هر دفع بیشتر می شود و دلیلش هم فشار آمدن به رگ های آن ناحیه می باشد.برای آرام تر کردن درد و سوزش می توانید تشت آب گرم و مقداری بتادین کمک بگیرید که یکی از درمان های خانگی بواسیر هم به حساب می آید.
  • اگر دیدید که عرض مدفوع تا حد قابل توجهی باریک شده است,به احتمال زیاد بوسایر داخلی یا کولون دارید و این مورد را پزشک می بایست به شما بگوید.دلیل باریک شدن هم وجود بافت های اضافی در داخلی می باشد که فضای مدفوع ر تا حد زیادی اشغال می کند.

روش های درمان هموروئید

در ابتدا می بایست شدت بیماری و اینکه از کدام نوع می باشد را تشخیص دهید و سپس اقدام به درمان کنید.در حال حاظر های زیادی برای لیزر هموروئید در تهران و کرج وجود دارند که هر کدام یک سری ویژگی های خاص دارند.اما ما در تهرانی با داشتن تیمی حرفه ای و تجهیزات عالی می توانیم راحت ترین لیزر را در مدت 20 دقیقه به شما ارائه دهیم که در آن هیچگونه درد و خونریزی نخواهید داشت.

بهترین لیزر هموروئید در تهران

اصلی ترین و بهترین روش درمان بواسیر استفاده از لیزر می باشد که امکان بازگشت بیماری را به صفر خواهد رساند.البته باید بدانید که بعد از عمل یک سری کارهایی هستند که می بایست انجام دهید تا بیماری باز نگردد و تمام این موارد را در ادامه خواهیم گفت.به طور کلی لیزر کردن بواسیر در مدت 15 الی 20 دقیقه انجام خواهد شد و در این بین به هیچ عنوان از داروهای بیهوشی استفاده نخواهد شد,به همین دلیل کسانی که حساسیت دارند هم می توانند از این روش کمک بگیرند.

همچنین با داروی بی حسی بیمار دردی احساس نخواهد کرد و مقدار زخم به جای مانده از لیزر بسیار کمتر از جراحی سنتی می باشد.نکته مثبت دیگر این است که هزینه لیزر هموروئید در تهران و سایر شهرستان ها بسیار کمتر از جراحی به روش سنتی بوده و به همین دلیل به مرور زمان جای آن را گرفته و امروزه کمتر کسی از روش سنتی استفاده می کند.

درمان هموروئید با روش های خانگی

روش های خانگی زیادی برای درمان هموروئید وجود دارد که می توانید با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی از آنها استفاده کنید.البته دقت داشته باشید این که روش ها بیشتر برای بواسیرهای خفیف یا کنترل آنها به کار می رود و نمی توان 100% بیماری را با کمک این راه ها از بین برد.

– آلوئه ورا

استفاده از علوفه می تواند کمک زیادی به تسکین یا کاهش التهاب در ناحیه بواسیر کند و در گذشته مردم از این ماده برای بسیاری از بیماری ها استفاده می کردند.آلوئه ورا خواص بسیار زیادی دارد و حتی گفته می شود تاثیر خوبی هم در از بین بردن باکتری ها و مواد چرکی دارد.

– چای کیسه ای یا روغن درخت چای

چای خواص آنتی باکتریال زیادی دارد و می تواند در مدت کوتاهی اغلب مواد اضافی و چرکی موجود در آن ناحیه را از بین ببرد.بهتر است از چای های کیسه ای بازار استفاده نکنید و خودتان با چای باز و یک کیسه پارچه ای تمیز,اقدام به ساخت آنها کنید.بهتر است قبل گذاشتن چای بر روی بواسیر,آن را به مدت 3 الی 4 دقیقه درون آب گرم قرار دهید تا به خوبی خیس شود و مواد آن به بیرون نشت کند.همچنین خانم های عزیز می توانند چای را بر روی پد بهداشتی خودشان قرار دهند تا با این کار دیگر لباس ها آسیب نبینند و از آن طرف در محل کار یا رفت و آمد راحت تر باشید.

– روغن زیتون

یکی از موثرترین روش های درمان بواسیر استفاده از روغن زیتون می باشد که تقریبا هر خاصیتی دارد و یک پکیج کامل به حساب می آید.روغن زیتون می تواند میزان خونریزی را تا حد قابل توجهی پایین بیاورد و دلیلش این است که خاصیت ارتجاعی رگ های اطراف مقعد را افزایش می دهد و فشار از روی آنها برداشته می شود.همچنین خوردن روغن زیتون طبیعی می تواند کمک زیادی به رفع بیماری یبوست کند و کسانی که اسهال دارند نباید از این ماده استفاده داشته باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.