درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر سریعترین و بهترین روش درمان بیماری های آنورکتال

درمان خانگی کیست مویی

یکی از بیماری های رایج بین افراد چاق و پرمو, عارضه کیست مویی است که در قسمت نشیمنگاه و انتهای دنبالچه فرد بروز پیدا می کند. برای درمان این بیماری راه حل های زیادی وجود دارد که موفق ترین آن ها, جراحی با لیزر می باشد که مزیت های فروانی را برای فرد به همراه خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با درمان خانگی کیست مویی و روش های مداوای این بیماری صحبت کنیم. پس تا پایان آن با ما همراه باشید.

کیست مویی چیست؟

سینوس پیلونیدال یا موی برگشتی در واقع یک سوراخ یا حفره کوچک در زیر انتهای دمبالچه فرد بوده که محل تجمع چرک و عفونت در لایه های زیرین پوست می باشد. به طور معمول این اتفاق در بالای شکاف باسن رخ می دهد که علت اصلی بروز آن نفوذ گرد و غبار همراه با فولیکول مو در لایه های زیرین که منجر به ایجاد آلودگی و کیست مویی خواهد شد.

درمان خانگی کیست مویی

داروهای طبیعی که جهت درمان کیست مویی مورد استفاده قرار می گیرد, معمولا جنبه تسکین درد و التهاب های طاقت فرسا را داشته و بیماری را به طور کامل از بین نمی برد. بنابراین اصول کلی و مهم کیست مویی مبنی بر تخلیه و خارج کردن بافت معیوب توسط متخصص جراحی می باشد. در ادامه با تعدادی از درمان های خانگی که از تشدید التهاب و درد ناشی از سینوس پیلونیدال جلوگیری به عمل می آورد آشنا می شوید که عبارتند از:

  • روغن درخت چای

روغن درخت چای از جمله درمان خانگی جهت بهبود کیست پیلونیدال است که به سبب خاصیت ضد باکتری، ضد قارچی و ضد التهابی به طور قابل توجهی عفونت های ناشی از این بیماری را کنترل می‌کند. علاوه بر این، زمانی‌ که این روغن وارد پوست فرد می‌شود، توانایی این را دارد که سرعت روند معالجه را افزایش دهد. برای استفاده از این روغن ابتدا باید به اندازه کافی آب به آن اضافه نمود و سپس به مدت 15 دقیقه آن را بر روی مناطق آسیب دیده مالش دهید. سپس محل مورد نظر را با آب ولرم شسته و خشک نمایید. برای افزایش اثر بر ناحیه درگیر بدن, لازم است که این کار را سه بار در روز تکرار کنید.

  • سیر

سیر به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی بیوتیکی و ضد التهابی, می‌تواند یک مداوای حمایتی ایمن برای مبارزه با عفونت‌ها و کیست مویی محسوب شود. طرز استفاده آن بدین گونه است که ابتدا سیر را له کرده و آن را همانند پماد موضعی بر روی بافت آسیب دیده بمالید. پس از گذشت 15 الی 20 دقیقه, محل را با آب ولرم بشویید. سعی کنید این عمل را به طور مکرر و روزانه انجام دهید. البته ناگفته نماند که این ماده ممکن است برای افرادی منجر به ایجاد حساسیت کرده و فرد را با خارش زیاد همراه سازد; بنابراین ابتدا مقداری از آن را جهت تست بر روی پوست مالش داده تا عکس العمل بدن خود را در مقابل آن ببینید.

  • زردچوب

زردچوبه در از بین بردن درد و التهاب سینوس مویی بسیار پرکاربرد می باشد. این ماده با خواص مفیدی که به همراه دارد, در درمان عفونت و پیشگیری از ابتلا به بیماری های نشیمنگاهی بسیار موثر می باشد. برای استفاده از زردچوبه, مقداری آب به آن اضافه کرده تا به صورت خمیر در آید; سپس مایه به وجود آمده را بر روی عضلات و بافت های درگیر کیست مویی به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا تورم آن را کاهش دهد.

  • آلوئه ورا

آلوئه‌ورا می‌تواند یک مداوای خانگی و قدرتمندی به منظور سرعت دادن به روند بهبودی و همچنین کاهش درد و تورم کیست پیلونیدال باشد. عوامل ضد التهابی و باکتریایی در این گیاه نشان داده که برای کاهش التهاب ناشی از کیست مویی بسیار موثر می باشد. جهت استفاده از این گیاه با ارزش ابتدا ژل استخراج شده از گیاه را به صورت مستقیم بر روی نواحی کیست مویی مالش داده و سپس بعد از 20 دقیقه آن را با آب گرم یا ولرم بشوئید. تا حد ممکن سعی کنید این کار را به مدت یک هفته و هر روز انجام داده تا نتایج آن برای شما قابل ملموس باشد.

  • نمک

شاید برای بسیاری از افراد تعجب آور باشد که نمک چه جایگاهی را در درمان کیست مویی به همراه خواهد داشت. این ماده معجزه گر به دلیل داشتن خواص آنتی باکتریالی و همچنین ضد میکروبی, در مداوای انواع بیماری های نشیمنگاهی بسیار مثمر ثمر خواهد بود. جهت استفاده از این ماده مقداری از آن را با آب مخلوط کرده و سپس بر روی نواحی آسیب دیده قرار دهید. بعد از گذشت 25 دقیقه محل را با آب ولرم مورد شستشو قرار داده و خشک کنید.

  • سرکه‌ی سیب

سرکه سیب به دلیل دارا بودن اسید طبیعی و pH پائین, سطح پوست را تعدیل و سموم ناشی از کیست پیلونیدال را رفع می‌کند. برای استفاده ابتدا باید یک گلوله پنبه‌ تهیه و آن را به سرکه آغشته و سپس به بافت های آلوده بمالید. شست‌وشوی کیست مویی با سرکه‌ی سیب را بدین صورت روزی 2 مرتبه به صورت مداوم انجام دهید.

  • کمپرس گرم

استفاده از کمپرس گرم می تواند منجر به کاهش درد و همچنین تخلیه چرک و عفونت کیست مویی شود. البته این موضوع را باید در نظر گرفت که کمپرس گرم به تنهایی هیچ اثری در گسترش سینوس پیلونیدال ندارد. برای استفاده از این روش بهتر است یک پارچه تمییز تهیه کرده و آن را با آب گرم خیس و بر روی نواحی درگیر قرار دهید تا آثار التهاب بیماری را کاهش دهد. این روند را هر روز 4 بار انجام دهید.

  • موم

موم ماده‌ای است که به دلیل دارا بودن ویتامین A, نقش بسزایی در بهبود درد و عفونت بیماری های نشیمنگاهی دارد. این ماده, خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش داده و همچنین در ترمیم بافت های آسیب دیده کیست مویی نقش مهمی را ایفا می کند. برای استفاده از آن لازم است ابتدا موم را ذوب نموده و در مرحله‌ بعد که چسبناک شد بر روی محل آسیب دیده کیست مویی قرار دهید

روغن کرچک

یکی دیگر از داروهای خانگی مفید برای سینوس مویی, روغن کرچک می باشد که به دلیل خاصیت قوی ترکیبات خود, در برطرف نمودن درد و التهاب و همچنین در تسریع روند بهبودی کیست مویی مثمر ثمر واقع شود. برای استفاده از این اکسیر شفا, یک پنبه‌ را به روغن کرچک آغشته و سپس بر روی مناطق آلوده قرار داده و روی آن را باند پیچی نمایید. تکرار این عمل سه بار در روز و هر بار با باند و پنبه تمیز لازم و ضروری است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.