هزینه درمان شقاق

بسیاری از شما عزیزانی که دارید این مقاله را می خوانید با این موضوع آشنا هستید که شقاق یا همان فیشر یک بیماری مقعدی به نسبت دردناک بوده که اگر از یک مرحله بیشتر پیشروی کند,تحمل آن برای هر کسی قابل انجام نخواهد بود و به همین خاطر می بایست سریعا به دنبال روش های درمان کارامد باشید.البته در حال حاظر روش های گوناگونی برای این کار وجود که بهترین آنها لیزر می باشد و بیمار در مدت 20 دقیقه به طور کلی از دست بیماری خلاص خواهد شد.اما یکی از موارد مهمی که باید به آن دقت داشته باشید,هزینه درمان شقاق است که در بعضی از ها یا روش های درمان سنتی به نسبت بالا بوده و ما هم امروز می خواهیم همین موارد را مورد بررسی قرار دهیم.پس تا انتهای مقاله همراهمان باشید!

خب قبل از اینکه بخواهیم برویم به سراغ قیمت و تعرفه های انجام کار,بهتر است کمی با این بیماری و روش های مختلف درمان و پیشگیری آشنا شوید تا خودتان هم بتوانید برای خودتان تصمیم بگیرید.البته این مورد را در نظر داشته باشید که حتما برای شروع هر روش درمانی باید با پزشک متخصص مشورت کنید تا مبادا شدت بیماری بیشتر شود (چرا که در روش های درمان خانگی ممکن است زمان زیادی هدر شود و در این مدت بیماری بتواند پیشرفت کند).

شقاق چیست؟

بسیاری از بیمارانی که نزد ما می ایند,این سوال را از ما می پرسند که اصلا فیشر چیست و چطور به وجود می آید؟ در جواب باید بگوییم که فیشر به نوعی از بیماری های مقعدی گفته می شود که در آن یک زخم یا خراش در اطراف سوراخ مقعد ایجاد شده که گاهی مواقع آنقدر دردناک است که بیمار چند روز نمی تواند بخوابد.به همین دلیل همیشه می گوییم که نگذارید بیماری به این مرحله برسد و خونریزی آن بیشتر شود.شاید از خودتان بپرسید که چرا شقاق اینقدر دردناک است؟ جواب این است که در ناحیه ای که شقاق ایجاد می شود,عصب های درد بسیاری زیادی در حال فعالیت هستند که همین مورد باعث می شود با کوچک ترین حرکت یا لمس,بیمار درد احساس کند.

اما باید بدانید که این تمام ماجرا نیست و بیماری شقاق خود به دو نوع مختلف یعنی حاد و مزمن دسته بندی می شود که هر کدام از آنها شدت های متفاوتی دارند.اگر این بیماری در هفته های 1 تا 12 ام درمان شود به آن شقاق حاد گفته می شود.اما اگر بیماری بیش از 12 هفته طول بکشد و درد هم افزایش پیدا کند,به آن شقاق مزمن می گوییم که دردش آنقدر زیاد خواهد بود که از تحمل خارج می شود.باید به این مورد توجه شد داشته باشید که اگر شقاق درمان نشود,می تواند باعث پپارگی در عضله اسفنکتر داخلی در نتیجه ایجاد بی اختیاری مدفوع در بیمار شود (البته گاهی مواقع در هنگام عمل یا استفاده از روش های سنتی درمان هم این مشکل به وجود می آید).

شقاق به چه علتی به وجود می آید؟

دلایل به وجود آمدن شقاق می توانند بسیار متنوع باشد و هنوز هیچ دلیل خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است.اما یک سری از موارد هستند که پزشکان آنها را به عنوان علت می شناسند و از این رو بهتر است ما همتا حد امکان رعایت کنیم تا مبادا به دام این بیماری بیوفتیم.اما مهم ترین دلایل به وجود آمدن فیشر عبارتند از :

• اولین و مهم ترین دلیل را می توانیم یبوست و اسهال بدانیم که بیش از 50% بیماران به همین خاطر دچار شقاق می شوند.زمانی که فرد یبوست دارد,در هنگام دقع معمولا فشار به نسبت زیادی به دیواره یا پوست مقعد وارد می شود و همین موضوع می تواند باعث ایجاد پارگی در اطراف ناحیه مقعدی و در نتیجه ایجاد شقاق شود.اسهال هم می تواند همین مشکل را برای بدن به وجود بیاورد و برای جلوگیری از ابتلا به این دو,بهتر است تا حد امکان فیبرو اب آشامیدنی مصرف کنید.
  • مورد دیگری که می خواهمی به آن اشاره داشته باشیم,زایمان است.در این کار معمولا بیمار فشار  زیادی را تحمل خواهد کرد که اغلب در نواحی تحتانی بدن بوده و این نواحی به دلیل بارداری 9 ماهه معمولا ضعیف بوده و با کوچک ترین فشار دچار پارگی می شود.به همین دلیل در هنگام بارداری بهتر است از انجام فعالیت های سنگین پرهیز کنید.
  • سومین عامل,داشتن سابقه جراحی در نواحی پایینی بدن است که احتمال ابتلا به شقاق را تا حد زیادی افزایش می دهد.دقت داشته باشید که اگر قبلا عملی داشته اید,باید از بقیه افراد بیشتر مراقب باشید تا مبادا بیماری در بدن شما ایجاد شود.برای پیشگیری بهتر است از انجام فعالیت ها و ورزش های سنگین دوری کنید.
  • یکی از دلایلی که روز به روز بر درصد آن افزوده می شود,داشتن رابطه از طریق مقعد می باشد که رفتاری بسیار غلط و خطر آفرین است.این کار نه تنها باعث ایجاد شقاق,بلکه می تواند بیماری های مقعدی دیگری از جمله بواسیر را به وجود بیاورد که در بین جوانان بسیار شایع است.
  • افراد زیادی هستند که برای کنترل یبوست و اسهال,از داروی های مختلف یا همان ملین ها استفاده می کنند.باید در نظر داشته باشید که مصرف این موارد بدون نظر پزشک می تواند شقاق به وجود بیاورد و متاسفانه بیماران زیادی را دیده ایم که در مصرف ملین ها زیاده روی می کنند.البته ملین های طبیعی مانند روغن زیتون چندان مشکل زا نیستند و به همین خاطر ما در ابتدا مواد طبیعی را پیشنهاد می کنیم.

شقاق بیشتر در چه نواحی تشکیل می شود

شاید به این فکر کنید که شقاق تنها در یک ناحیه تشکیل می شود,اما باید بدانید که کاملا در اشتباه هستید و این بیماری می تواند در قسمت خلفی و قدامی مقعد تشکیل شود.البته در 89% مواردی که دیده می شوند بیماری در ناحیه خلفی میانی به وجود می آید که درمانش به نسبت ساده تر بوده و نیازی به نگرانی نیست (هزینه درمان شقاق در هر دو ناحیه به یک اندازه می باشد).نکته جالب این است که حدود 1.2% از افراد در هر دو ناحیه دچار شقاق می شوند که درمان آن کمی زمانبر بوده و می بایست سریعا به مراجعه کنند (چرا که گاهی مواقع شدت خونریزی بیش از حد می شود و همین موضوع می تواند باعث ایجاد کم خونی مزمن در افراد شود).

علائم بیماری شقاق

خب قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با روش ها و هزینه درمان شقاق صحبت کنیم,می بایست با علائم بیماری و اینکه چطور می توانیم متوجه حضور آن در بدن شویم,اطلاعات به دست بیاورید.در حال حاظر اصلی ترین راه تشخیص را می توانیم درد و در مر حله بعد خونریزی بدانیم که هر دو در شقاق دیده می شوند و میزان آنها کاملا بستگی به شدت بیماری دارد.دقت داشته باشید که خونریزی گاهی مواقع بسیار کم است و می توانید آن را به شکل رگه هایی بر روی مدفوع مشاهده کنید.

مورد دیگری که می توانیم به آن اشاره داشته باشیم این است که درد بیماری در مراحل پایانی آنقدر زیاد است که بهتر است بیماری با داروی بیهوشی معاینه شود و اگر لازم بود لیزر هم بشود تا کار سریع تر پیش برود.مورد دیگری که می توانید به آن دقت داشته باشید,پدیدار شدن پوست اضضافی در نناحیه مورد نظر است که به آن منگوله پوستی گفته می شود.

روش های مختلف درمان شقاق

افراد زیادی هستند همه روزه از ما این سوال را می پرسند که برای درمان شقاق در خانه چه کارهایی باید انجام دهیم؟ اما قبل از شروع باید این مورد مهم را به شما بگوییم که شقاق به سختی با این روش ها درمان خواهد شد و ممکن است در اثر وقت تلفی و کارساز نبودن مواد,شدت بیماری افزایش پیدا کند که در بیماران زیادی دیده می شود.اما به طور کلی برای اینکه شقاق را با روش های خانگی درمان کنید,می بایست از مواد و روش های زیر کمک بگیرید :

1. در ابتدا بیماری می بایست یک رژیم غذایی درست برای خود انتخاب کند که مملو از فیبر و اب باشد.این دو ماده در کنار یکدیگر می توانند برای بیماری های مقعدی معجزه کنند و افراد زیادی توانسته اند از شر بیماری (با این مواد) خلاص شوند.البته به هیچ عنوان خود بیمار نباید برای خودش رژیم غذایی و دارو تجویز کند که ممکن است مشکل حادتر شود.از جمله بهترین مواد فیبر دار می توانیم سبزیجات,حبوبات,سبوس جو و گندم را نام ببریم که به وفور در بازار یافت می شوند و قیمت مناسبی هم دارند.
  2. شیر گرم می تواند کمک زیادی به درست عمل کردن حرکات روده در آخر شب و بعد از خوردن غذا بکند و به همین دلیل بهتر است هر روز حداقل یک لیوان بنوشید.البته شیر بهتر است طبیعی و بدون میکروب باشد و در آن از مواد نگهدارنده استفاده نشده باشد.

اما در حال حاظر بهترین روش درمان همان لیزر است که به تازگی وارد کشور شده و بیمار به هیچ عنوان درد و خونریزی نخواهد داشت.دقت داشته باشید که این کار با دستگاه و همراه با برترین پزشکان کشور انجام خواهد شد و به هیچ عنوان نیازی به نگرانی در زمینه نحوه انجام کار نیست.برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با بخش پشتیبانی سایت در تماس باشید!

هزینه درمان شقاق

خب در اینجا می رسیم به بخش اصلی و مهم کار یعنی هزینه درمان فیشر و اینکه کار لیزر چطور انجام می شود.در ابتدا باید بدانید که این هزینه نسبت به روش سنتی جراحی حدود 1/2 کاهش یافته است و از این رو می توانیم بگوییم که در حال حاظر بهترین و ارزان ترین روش درمان به حساب می آید.از آن طرف آنقدر مزیت دارد که دیگر کسی به سمت جراحی با تیغ نخواهد رفت :

• قیمت پایین تر نسبت به سایر روش ها
  • انجام لیزر در مدت 20 دقیقه
  • بیمار هیچگونه درد و خونریزی نخواهد داشت
  • بعد از لیزر می توان به زندگی عادی برگشت و هیچ دوره نقاحتی ندارد
  • احتمال انتقال عفونت به صفر رسیده است (در اثر استفاده از دستگاه)