درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر سریعترین و بهترین روش درمان بیماری های آنورکتال

جراحی شقاق مقعدی و مراقبت های بعد از جراحی با لیزر

بیماری شقاق از جمله بیماری های مقعدی می باشد که با استفاده از روش های متنوع درمان می شود. یکی از این روش ها جراحی شقاق مقعدی با لیزر است.

 

جراحی شقاق مقعدی با لیزر

بسیاری از افراد تلاش می کنند که درمان بیماری خود را با استفاده از روش های خانگی انجام دهند. در واقع باید بدانید این شیوه درمانی مزیت های بسیار زیادی دارد و به همین دلیل بسیاری از افراد در ابتدا بیشتر از شیوه های خانگی برای درمان استفاده می کنند. در برخی از موارد امکان دارد که افراد شدت بیماری شان افزایش پیدا کند و با استفاده از روش های خانگی درمان نشوند.

در این صورت تنها راهکاری که می توانند داشته باشند جراحی شقاق مقعدی است. روش های بسیار زیادی برای جراحی شقاق وجود دارد که هر یک از آن روش ها مزیت ها و معایبی نیز به همراه دارند اما یکی از آنها که بیشتر مزیت های زیادی را به همراه دارد و شما از آن معایبی را دریافت نمی کنید، جراحی با لیزر می باشد.

جراحی شقاق مقعدی با استفاده از لیزر به عنوان بهترین روشی شناخته می شود که شما می توانید از آن برای درمان بیماری خود استفاده کنید. لیزر عوارضی نیز به همراه ندارد و درد و بیماری شما را در کمتر از  یک ساعت پایان می بخشد. برخی از افراد که شدت بیماری شان بیشتر است بدون شک تنها باید از جراحی برای درمان استفاده کنند، چرا که روش های دیگر روی درمان بیماری شقاق آنها پاسخ نمی دهد.

شما زمانی که می خواهید با استفاده از لیزر بیماری خود را درمان سازید باید با پزشکان مشورت کنید تا بهترین شیوه را برای درمان به شما معرفی کنند. اینکه شما تحت معاینه بهترین پزشک قرار بگیرید. اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین همیشه به دنبال بهترین پزشک که تخصص زیادی در این زمینه دارد باشید.

جراحی شقاق مقعدی با لیزر و مراقبت های بعد از آن

هر یک از روش های درمانی که برای درمان بیماری شقاق خود انتخاب می کنید نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد. بسیاری از افراد شیوه درمانی با لیزر را انتخاب می کنند که آنها باید دقت داشته باشند بعد از عمل هم به خوبی برخی از نکات را جدی بگیرند تا زخم آنها شدت بیشتری پیدا نکند. در این صورت آنها زودتر بهبودی خود را به دست می آورند و می توانند به فعالیت های روزانه شان رسیدگی نمایند.

بعد از عمل و جراحی پزشک به شما توصیه هایی را اعلام می کند که باید نسبت به انجام دادن آنها حساسیت زیادی داشته باشید. در واقع باید بدانید که تنها در این صورت بهبودی خود را به دست می آورید.

مراحلی که بعد از عمل باید آنها را انجام دهید

  1. یکی از بهترین نکاتی که می توانید به آن عمل کنید و دقت داشته باشید این است که تا یک روز بیرون از منزل نروید و استراحت کنید. در این صورت شما از زخم و بیماری خود مراقبت بیشتری نموده اید.
  2. تا زمانی که هنوز شما پانسمان دارید، دقت داشته باشید که غذاهای سنگین میل نکنید، چرا که آنها اجابت مزاج شما را با مشکل مواجه می سازد. در برخی از موارد که شدت بیماری زیاد باشد احتمال دارد که پزشک آن قسمت جراحی شده را پانسمان سازد. غذاهایی که فیبر زیادی دارند بهترین انتخابی است که شما می توانید برای درمان بیماری خود داشته باشید.
  3. شما اگر از روش جراحی با لیزر استفاده کرده باشید، بدون شک نیازی به پانسمان ندارید، تنها باید یک روز آن را روی زخم بگذارید بماند. در این صورت زخم به زودی بهبود پیدا می کند و بافت های آن هم ترمیم می شود.
  4. برای جلوگیری از به وجود آمدن آبسه و عفونت بهتر است که روزانه 2 الی 3 بار به مدت 15 دقیقه در آب گرم بنشینید. شما باید لگن را پر از آن گرم کنید و در آن بنشینید تا از به وجود آمدن بیماری و عفونت در مقعد خود جلوگیری نمایید.
  5. در صورتی که شما بعد از جراحی شقاق مقعدی درد داشته باشید می توانید از داروهای مسکن استفاده کنید. البته که بادی بدانید این داروها را تنها پزشک می تواند برای شما تجویز کند. در صورتی هم که به بیماری هایی مانند دیابت مبتلا نیستید، نیازی نیست که از آنتی بیوتیک استفاده کنید.
  6. اگر جراحی شما سبک بوده است می توانید یک روز بعد از جراحی خود از ملین استفاده کنید. اما در صورتی که شدت جراحی زیاد بوده است باید استفاده از ملین را 3 الی 4 روز به تعویق بیندازید.
  7. بعد از اینکه شما جراحی خود را انجام دهید امکان دارد یک الی دو قطره خونریزی را درون ناحیه مقعد خود مشاهده کنید. در این صورت شما نیازی نیست نگران باشید چرا که بعد از مدتی ترمیم می شود. اما در صورتی که این خونریزی شدت بیشتری پیدا کند باید آن را به پزشک خود نشان دهید تا روده شما را مورد بررسی قرار دهد.
  8. شما در چند ماه اول بعد از جراحی شقاق مقعدی امکان دارد در صورت یبوست شدید چند قطره خون را هم مشاهده کنید، در این صورت باید با پزشک خود مشورت نمایید. پزشک بعد از اینکه زخم شما را مورد بررسی قرار دهد توصیه هایی را به شما اعلام می دارد. یکی از مهمترین این توصیه ها که باید آن را جدی بگیرید استفاده کردن از غذاهای پر فیبر می باشد. در این صورت شما زمان کمی طول می کشد که بهبودی خود را به دست آورید. یبوست یکی از خطرناک ترین بیماری هایی می بادش که درمان بیماری شقاق شما را به تعویق می اندازد. بنابراین باید راهکارهایی را که با این بیماری مقابله می کند را مورد استفاده قرار دهید.

از چه چیزهایی مصرف کنیم ؟

  1. مصرف و نوشیدن آب یکی از مهمترین نکاتی است که شما بعد از جراحی باید به آن دقت داشته باشید. بنابراین پزشکان از روزه داری شما را در چند ماه اول محروم می سازند، چرا که بدن شما به آب زیادی جهت ترمیم زخم نیاز دارد و شما باید به خوبی این مورد را در نظر داشته باشید.
  2. یکی از نکات مهم دیگری که شما بعد از جراحی شقاق مقعدی باید به آن دقت داشته باشید این است که بعد از جراحی به هیچ وجه از دستمال کاغذی برای خشک کردن خود استفاده نکنید. دستمال کاغذی شدت عفونت را در ناحیه مقعد بیشتر می کند. شما تنها می توانید از دستمال های مرطوب و یا حوله های تمیز برای خشک کردن خود استفاده کنید.
  3. شیاف ضد درد یکی از بهترین شیوه هایی می باشد که پزشک برای درمان درد شما توصیه می کند. نحوه قرار دادن این شیاف روی زخم و درون مقعد اهمیت بسیار زیادی دارد که در این مورد باید با پزشک خود مشورت کنید.
  4. شما تا مدتی نباید به زخم خود فشار زیادی وارد کنید. بنابراین نیازی نیست تا مدت های طولانی روی صندلی بنشینید. می توانید با استفاده از بالش هایی که مخصوص هستند زخم خود را ایمن نگه دارید. دقت داشته باشید که زخم شما نباید در ناحیه سفت قرار بگیرد و بهتر است آن را بیشتر در ناحیه نرم قرار دهید.
  5. در صورتی که عمل جراحی شما با استفاده از لیزر پرتوان انجام شود، به بیماری مبتلا نمی شوید و یا زخم شم عفونت نمی کند. اما در صورتی که شما چنین بیماری هایی را در زخم خود مشاهده نمودید می توانید با پزشک خود تماس گرفته و بیماری و عفونت های خود را به او توضیح دهید. در این صورت پزشک توصیه های لازم را به شما ارائه می دهد. البته که باید بدانید این مورد بسیار نادر است و زیاد اتفاق نمی افتد. بنابراین شما نیازی نیست نگران باشید.
  6.  در جراحی شقاق مقعدی با استفاده از لیزر هیچ بخیه ای مورد استفاده قرار نمی گیرد، بنابراین بیمار نیازی نیست نگران بخیه های زخم خود باشد.

از خدمات کیلینیک تهرانی ما مشاوره بگیرید

خدمات تهرانی شامل درمان کلیه بیماری های نشیمنگاهی مانند، بواسیر، شقاق، کیست مویی، فیستول، زگیل و آبسه مقعدی، با استفاده از لیزر ( بدون درد و دوران نقاهت ) و تحت نظر پزشک متخصص می باشد. هدف اصلی این درمان قطعی و رضایت کامل بیمار می باشد. تمامی کادر درمانی و تجهیزات برای رفاه حال شما عزیزان همیشه در بهترین حالت آماده خدمت رسانی هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.