درمان هموروئید در خانه

روش های درمان هموروئید در خانه

بیماری هموروئید بر اثر یبوست های شدیدی است که در طولانی مدت اتفاق می افتد .سپس با فشار به رکتوم و رگ های خونی در قسمت دهانه ی مقعد باعث به وجود آمدن غده های عفونتی می شود . این غده ها که در واقع همان رگ های خونی هستند ممکن است به شکل کاملا گرد در درون یا بیرون مقعد شکل بگیرند که عامل اصلا خونریزی ، سوزش ، خارش و درد شدید هستند . هموروئید با پیش روی از یک سری عادات غلط ، برای کسی ممکن است اتفاق بیافتند و مثل هر مرض دیگری یکسری درمان دارد . روش های درمانی هموروئید می تواند بسیار ساده یا پیچیده باشد . مثلا یکی از متداول ترین روش های درمانی آن جراحی با استفاده از لیزر است ولی اگر اسم جراحی و چگونگی عمل آن خوشتان نمی آید می توانید با خواندن این مقاله روش های درمان هموروئید در خانه را پیش بگیرید .

چرا به بیماری دردناک هموروئید دچار شده ام ؟

بیماری هموروئید اصولا به خاطر عادات غلطی که در زندگی داریم به وجود می آید . اگر یبوست های شدیدمان طولانی شود ممکن است ما را به مرض هموروئید دچار سازد . همچنین موارد رایج دیگری هم وجود دارند که می تواند عامل ابتلا به هموروئید را توضیح دهند.

۱- یبوست های شدیدی که منجر به هموروئید می شوند .

۲-نخوردن غذاهایی که به اندازه ی کافی حاوی فیبر هستند.

۳- بیماری هایی که به شکل وراثت به سایر افراد خانواده انتقال داده می شود از جمله هموروئید وراثتی

۴-ورزش نکردن و عدم تحرک کافی روزانه مثل پیاده روی یا انجام ندادن ورزش صبحگاهی

۵-افزایش سن یا پیری زودرس که باعث مشکلاتی از جمله فراموشی یا دیر مدفوع کردن را به همراه داشته باشد.

۶-حامگلی و زایمان زنان که به صورت طبیعی انجام شده باشد ممکن است از جمله عاملان ابتلا به هموروئید باشد.

روش های درمان خانگی بیماری هموروئید

حال که عامل مواردی که منجر به بیماری هموروئید می شوند آشنا شده اید بهتر است بدانیم که به چه روشی می توانم این بیماری را درمان کرد . بهترین روش را همیشه خاطرمان باشد که پزشک متخصص بیماری های آنورکتال می گوید ولی باز با این حال ممکن است بخواهید کمی اطلاعاتتان را در این زمینه بیماری که به آن دچار شده اید بالاتر ببرید که خب منطقی تر است . اما پیشنهاد می شود پس از مطالعه این مقاله برای تشخیص نهایی روش درمان و اینکه چه درمانی برای شما بهتر است به سراغ یک دکتر متخصص بروید.

درمان هموروئید با آب نارگیل

مقداری از اب نارگیل را درون یک فنجان بریزید و با کمی فاصله میان هر قاشق به اندازه ی یک قاشق چایی خوری از اب نارگیل میل کنید . آب نارگیل خواصی دارد که به بهبود بیماری های نشیمنگاهی کمک شایانی می کند . پیشنهاد می شود این آب را غلیظ تر کنید . برای اینکار می توانید آب نارگیل را با مقداری کمی آب و عسل مخلوط کرده تا حالت چسبینده داشته باشد . پس از آماده شدن به آرامی میل کنید.

درمان هموروئید با انجام ورزش های روزانه

روزانه سعی کنید کمی ورزش کنید و با انجام حرکات کششی مخصوصا در قسمت مقعد به بدن خود کمی تحرک بدهید . البته لازم نیست حتما ورزش کامل یا پرتحرکی انجام دهید بلکه کمی حرکات کششی و نرمشی به مدت ۱۰ دقیقه هم کفایت می کند . در هر صورت بسیاری از ما ها به دلیل مشغله های فکری و مشکلاتی که داریم در روز میزان تحرکمان شاید به صفر هم نرسد . بنابراین ۱۰ دقیقه ورزش و تحرک از هیچی خیلی بهتر است . در این مدت سعی کتید تا یک الی دو ماه به ورزش کردن ادامه دهید تا به روند درمان و بهبود بواسیر خود کمک کنید.

درمان هموروئید با چای سبز

چایی گیاهی است که خواص بسیار مفیدی دارد ولی ما تنها برای رفع خستگی و پذیرایی از آن میل می کنیم . برای درمان هموروئید خود باید مقداری چای سبز را جوشانده و سپس با پارچه یا یک نوار بهداشتی را به آن آغشته کنید و آن را در قسمت مقعد قرار دهید البته این تماس باید دقیقا در نقطه ای که درد را احساس می کنید قرار دهید و مطمئن شوید که پارچه کامل غده بیرون زده از ناحیه مخرج را لمس می کند.

درمان هموروئید با روغن بادام تازه

مقداری روغن بادام تازه درست شده را بر روی پارچه یا بنبه ریخته و با ابزارهای پزشکی آن را بر روی دهانه مقعد مالش دهید . به قدری این کار را انجام دهید که تمام ناحیه موردنظر را روغن پوشش دهد .

درمان هموروئید با یخ منجمد شده

تکه ای یخ را درون یک پارچه قرار داده و پارچه را درون یک کیسه پلاستیکی بدون محفظه قرار دهید و آنرا محکم ببیندید تا آب از آن خارج نشود . سپس یخ را بر قسمتی که درد وجود دارد قرار دهید . لازم به ذکر است که این روش تقریبا برای تسکین درد مورد استفاده قرار می گیرد و برای بهبود کامل هموروئید خود لازم است که حتما از تمام روش های درمان خانگی هموروئید استفاده کنید .یخ رگ های خونی اطراف مقعد را جمع کرده و برای مدت زمانی درد این ناحیه را از بین می برد .

درمان هموروئید با استفاده از دوش حمام آب گرم

حمام آب گرم برای درد های مقعدی و بیماری های نشیمنگاهی بهترین روش است . یک وان را پر از آب گرم کرده و برای اثربخشی بهتر مقدار زیادی نمک در آن بریزید و بگذارید که تمام اب را پر کند . سپس به مدت نیم ساعت در آن دراز بکشید . حمام آب گرم به تقویت عضله ها و آرام کردن درد و مفاصل آسیب دیده ی بافت های بدن کمک بسیار زیادی می کند . در صورت تمایل می توانید روزانه این کار را دوبار تکرار کنید . یکی صبح و دیگری شب .

درمان هموروئید با روغن زیتون

روغن زیتون که خواص بسیاری هم در خوردن آن و هم در استفاده کردن آن به صورت پماد دارد. برای این کار بر روی یک پارچه سفید و تمیز مقداری روغن زیتون را ریخته و سپس آن را بر روی سطح پارچه پخش کتید . سپس پارچه آغشته شده با روغن را درون مقعد در جایی که رگ های ملتهب از آن خارج شده اند قرار دهید . بهتر است به مدت ۲۰ دقیقه پارچه را در این مکان ثابت نگه دارید و سپس پارچه را برداشته و مقعد خود را با مقدار کمی اب گرم شستشو دهید . روغن زیتون دارای خاصیت آنتی اکسیدان بوده و علاوه بر پاکسازی دهانه ی مقعد درد را ارام کرده و به بهبود بیماری هموروئید شما کمک شایانی می کند.

درمان هموروئید با سرکه سیب

امروزه در هر خانه ای سرکه سیب یافت می شود چرا که جدا از خواص پزشکی که دارد از آن برای دم کردنی ها و پخت غذا استفاده می کنند . سرکه سیب را به مدت ۱۰ دقیقه جوشانده و نصف لیوان از آن میل کنید . ممکن است برای کسانی سوزش آور باشد پس می توانید از نصف لیوان هم کمتر میل کرده و آن را در دو نوبت ظهر و شب تغییر دهید تا مقدار خواص موردنیازتان را روزانه به طور کامل دریافت کنید .

درمان هموروئید با اب انجیر

آب انجیر یکی از پر خواص ترین نوشیدنی هایی است که به درمان بیماری های عفونتی کمک زیادی می کند . اما طریقه ی مصرف آن به این شکل است که باید مقدار ۱۰ عدد انجیر را درون یک ظرف آب ریخته و آن را به مدت نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه بجوشانید سپس آن را در یخچال قرار دهید تا سرد شود. آب انجیر را باید صبحها با شکم خالی و به صورت ناشتا به اندازه ی نصف لیوان معمولی میل کنید .

درمان هموروئید با ژل گیاه آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا دارای خواص تسکین دهنده ی سوزش و خارش و همچنین خاصیت ضد التهابی دارد که برای درمان بیماری های مقعدی بسیار مفید است . ابتدا پوست های این گیاه را کنده و ژل درونش را به مقعد خود بزنید . از این ژل می توانید برای رفع سوزش و خارش در دیگر نقاط بدنتان هم استفاده کنید.

درمان هموروئید با آب لیمو و عسل

مقداری آب لیمو را با ۳ قاشق چایی خوری عسل مخلوط کرده و روزی ۲ لیوان آن را میل کنید . لیمو و عسل حاوی موادی هستند که برای باز شدن دریچه های بدن و رگ های ملتهب و خونی بسیار مقید هستند . شما می توانید برای ترکیب بهتر از زنجیبل و مقدار کمی نعنا برای درست کردن این نوشیدنی استفاده کنید . بهتر است زنجیبل و نعنا را آخرسر به لیوان اضافه کنید .

کلینیک تهرانی
کلینیک تهرانی به عنوان کیلنیک پیشرو در درمان بیماری های نشیمنگاهی با استفاده از تجهیزات به روز و لیزر فعالیت دارد.